• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Mensen gezocht voor sociaal experiment

sherlock2016

Prepper
Laatst bewerkt:
Ooit nagedacht hoe het zou zijn om helemaal van de radar te verdwijnen?

Lukt het jou om uit handen te blijven van een top team professionele rechercheurs?

Dan is dit jouw ultieme uitdaging!

Voor een nieuw TV programma zijn wij op zoek naar mensen die dit sociale experiment aan durven gaan.

Je kunt je individueel opgeven, maar ook als duo, samen met een vriend, familielid, collega of buurman.

Om een aanmeldformulier te ontvangen stuur je een mail naar:

kandidaten@simpelmedia.nl

Onze promo is te bekijken: -hier-
 

AWOL

Prepper goeroe
Beetje weinig info dit...hoe lang van de radar? Alleen binnen NL? Is er een prijs / vergoeding?
Toestemming ontvangen om deze oproep te plaatsen?
 

Ray

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Zoals David Bond in zijn documentary uit 2010, "Erasing David" http://erasingdavid.com/

@sherlock2016 Wordt dit de spelletjes variant?
Wat houdt het verder in? Waar kunnen mensen meer info krijgen?

[MOD] Toestemming verleent voor deze oproep [MOD]
 

W-O-L-F

Senior Prepper
my 2 cents
hoe gaan we het doen met wet overschrijdende acties
want om "off grid "te gaan heb je resorses nodig
en zal je dingen moeten doen die niet onder "normaal "handelen vallen
 

Dreutel

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Zorg dat je een flinke dot cash hebt, en laat je gezicht nooit in een camera zien.
Wat zijn de regels van het spel?
Mij gaat het niet lukken, want ik moet gewoon werken.
Het doet me overigens sterk denken aan "Manhunt" wat een paar jaar terug op de tv was.
 

Nomad

Diehard Prepper
Mij lijkt het wel wat, maar weinig info.
Ben benieuwd hoe ver ik zou komen.
Mijn vriendin zou misschiwn ook wel mee willen doen.

@sherlock2016, is er meer info beschikbaar?
 

QuickFix

Diehard Prepper
In het verleden heb ik al eens vaker met een dergelijk gedachte gespeeld, dus het lijkt me wel een interessante uitdaging.
Het is inderdaad alleen jammer dat de gegeven informatie zo summier is. o_O

[EDIT]
Hmmm, als je een beetje Googled, dan zie je dat deze oproep op een hele reeks van uiteenlopende fora is geplaatst.

Voor de liefhebbers: de website van dit bedrijf.
 

Nomad

Diehard Prepper
Oh kijk, dan weten we al wat meer. Ik heb nog geen reactie van die mensen ontvangen.
28 Dagen uit handen blijven, moet te doen zijn toch?
Ben heel benieuwd of het zo makkelijk is al het lijkt ^_^
 
G

Gamble

Gast
Ik zou graag mee willen doen, maar wie kan er 28 dagen verlof krijgen zonder vergoeding er tegenover?
Dat ik win staat vast. Want in tijden dat iedereen vertrouwt op technologie, verdwijn ik makkelijk van de radar zowel urban als op het platteland.
Dus kom op, geef me 5000,- als vergoeding. Neem ik 28 dagen verlof op en maak er een spectaculaire show van @sherlock2016 ;)
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik zou graag mee willen doen, maar wie kan er 28 dagen verlof krijgen zonder vergoeding er tegenover?
Dat ik win staat vast. Want in tijden dat iedereen vertrouwt op technologie, verdwijn ik makkelijk van de radar zowel urban als op het platteland.
Dus kom op, geef me 5000,- als vergoeding. Neem ik 28 dagen verlof op en maak er een spectaculaire show van @sherlock2016 ;)
Zonde dat dat programma er geen beloning voor over heeft, want ik geloof eerlijk dat @Gamble het gaat winnen, én dat het schitterende beelden oplevert.
 

Myronprps

Prepper goeroe
Ik weet niet of het zo makkelijk is als dat mensen nu denken dat het is.

Je zult je op de voet moeten gaan verplaatsen maar aangezien de meesten van ons toch rond een stad wonen zul je gelijk opgepikt worden door politie camera's.

Verder hebben weinigen van ons echt de vaardigheden om zonder hulp 28 dagen te overleven in de natuur dus moet je aankopen gaan doen en als je het al contant kunt betalen zul je ook daar opgepikt worden door camera's. Dan kan je natuurlijk de natuur opzoeken maar hoe groot schat je de kans dat je in 28 dagen geen wandelaar tegen komt? als ze weten waar je ongeveer bent ookal is het maar in een straal van een paar km dan zijn makkelijk alle wandelaars ondervraagd of tenminste: heeft u een man/vrouw gezien die met een grote tas rondloopt en wat schichtig overkomt?

Een aantal dagen moet te doen zijn omdat je je constant kunt blijven verplaatsen maar bijna een volle maand? ik betwijfel het.
 

AWOL

Prepper goeroe
Ik mag overigens hopen dat je geen film crew op sleeptouw hoeft te nemen want dat maakt het al een stuk moeilijker. Maar ik neem aan dat de deelnemers zelf een camera krijgen om "video dagboeken" bij te houden.
Ik weet niet of het zo makkelijk is als dat mensen nu denken dat het is.

Je zult je op de voet moeten gaan verplaatsen maar aangezien de meesten van ons toch rond een stad wonen zul je gelijk opgepikt worden door politie camera's.

Verder hebben weinigen van ons echt de vaardigheden om zonder hulp 28 dagen te overleven in de natuur dus moet je aankopen gaan doen en als je het al contant kunt betalen zul je ook daar opgepikt worden door camera's. Dan kan je natuurlijk de natuur opzoeken maar hoe groot schat je de kans dat je in 28 dagen geen wandelaar tegen komt? als ze weten waar je ongeveer bent ookal is het maar in een straal van een paar km dan zijn makkelijk alle wandelaars ondervraagd of tenminste: heeft u een man/vrouw gezien die met een grote tas rondloopt en wat schichtig overkomt?

Een aantal dagen moet te doen zijn omdat je je constant kunt blijven verplaatsen maar bijna een volle maand? ik betwijfel het.

Dus je kiest van tevoren een schuilplaats, rust die uit met een maand eten en entertainment en komt de deur niet uit :)
 

Myronprps

Prepper goeroe
Ik mag overigens hopen dat je geen film crew op sleeptouw hoeft te nemen want dat maakt het al een stuk moeilijker. Maar ik neem aan dat de deelnemers zelf een camera krijgen om "video dagboeken" bij te houden.


Dus je kiest van tevoren een schuilplaats, rust die uit met een maand eten en entertainment en komt de deur niet uit :)
Om vervolgens na een dag betrapt te worden omdat ze je hebben gezien bij de jumbo mat een kar vol blikvoer die je vervolgens een bos insleept? haha

Ik gok ook dat de deelnemers dmv vlogs laten zien wat ze doen.
 
F

frans81

Gast
Ik zou graag mee willen doen, maar wie kan er 28 dagen verlof krijgen zonder vergoeding er tegenover?
Dat ik win staat vast. Want in tijden dat iedereen vertrouwt op technologie, verdwijn ik makkelijk van de radar zowel urban als op het platteland.
Dus kom op, geef me 5000,- als vergoeding. Neem ik 28 dagen verlof op en maak er een spectaculaire show van @sherlock2016 ;)

Ik ben bang dat het allemaal niet zo makkelijk wordt als het tot nu toe lijkt ;)
Jij hebt best wel wat Skills ontwikkeld die jou een heel eind zullen brengen maar toch :(
Het is een hele uitdaging en met vele dreigingen / obstakels / klikspanen :lol: Maar wanneer de optie aanwezig :thumbsup: voor jou ?
Ik zou in ieder geval benieuwd zijn naar het resultaat . ;)
 

Ray

SHTF Expert
Ik vermoed dat je van te voren wel toestemming moet geven om je hele doopcel te laten lichten.
Ze maken een profiel van je, wie je kent, overal waar je ooit geweest bent en wachten tot je een foutje maakt. Dat vakantiehuisje van die vage kennis komen ze uiteindelijk wel achter.
Ben benieuwd of het zo ver gaat of ze ook je woning mogen uitkammen op aanwijzingen.

Illegale zaken zijn niet toegestaan en wildkamperen is niet legaal, hoe gaat met hier mee om?

Lijkt me ook best lastig als je een cameraatje meekrijgt om die van stroom te voorzien. Het ding moet op te laden zijn met een zonnepaneeltje en dan hopen dat die een beetje schijnt.
Waterstof capsules meeslepen kan ook.

Noodcommunicatie idem, maar een oud gsm'tje meenemen, simkaart eruit, accu eruit, kun je zelf wel in geval van nood contact opnemen, maar zelf bereikbaar zijn is er dan niet meer bij. 't Zou lachen zijn als ze na een week de stekker eruit trekken omdat er iets gruwelijk misloopt en jij pas na een maandje weer opduikt. :fluit:

Uiteindelijk denk ik dat het heel saai wordt, een maandje onderduiken, alleen de eer als beloning is inderdaad wel karig. Nu doen sommige mensen alles om met hun kop op TV te komen, maar dat zijn nu net de types die aanzienlijk minder kans hebben vergeleken met een prepper met een beperkt internet profiel die al jaren nadenkt over wat hij aan info rondstrooit.
 
F

frans81

Gast
die aanzienlijk minder kans hebben vergeleken met een prepper met een beperkt internet profiel die al jaren nadenkt over wat hij aan info rondstrooit.

Wij strooien helaas ( bewust / onbewust ) teveel en dan geen pepernoten met zoetigheden :oops:
 

FKAGB

Prepper goeroe
En dan lukt het je, dan weet je zeker dat je de komende tijd goed in de gaten gehouden zal worden. Waarom heb je immers de skills nodig om 28 dagen van de radar te verdwijnen? Dat zul je vast met een reden doen en dat maakt je bij voorbaat verdacht.
 
Bovenaan