• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Mijn BOB...nee hoor geen rugzak maar Bug Out Boot :)

troubled mind

Elementary prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Bon , ik probeer op het nieuwe forum mijn post te plaatsen.
Hopelijk mag het lukken met de fotos.

In September kocht ik in Rotterdam een stalen boot. Een Rondspantvlet van 1965.
Een goed bootje met goede motor maar met werk aan. Nu ja ...als all roud doe het zelver is dit geen probleem.
Ik zocht en vond een thuishaven in Tholen voor mijn boot waar ik een mooie plaats kreeg toegewezen. De Kogge is een leuke jachthaven met zoet water wat ik persoonlijk prefereer. De tocht van Rotterdam naar Tholen was leuk , heel leuk. Het Hollands diep was woest , heel erg woest waar ik golven van 2m en meer te trotseren kreeg maar uiteindelijk door kwam.
Na 11 uur varen was ik in Tholen en kon mijn plan beginnen om van deze een mooi bootje te maken.
Verf , antifouling om de onderkant te beschermen , anodes om aanslag te voorkomen, motor een mega beurt geven en het interieur aanpakken. De afdekzeilen moeten er af en deurtjes moeten in de plaats komen.

De foto is de boot bij aankoop.
boot1.JPG
 

troubled mind

Elementary prepper
Laatst bewerkt:
20161003_132316.jpg 2.jpg 4.jpg 20161005_084852.jpg 20161003_132316.jpg 2.jpg 4.jpg 20161005_084852.jpg
Het werk moet beginnen. De boot gaat er uit bij Duivendijk. Een jachtwerf in Tholen naast de club. Voor mijn boot is dit niet duur en ik geef mezelf een week.
Ik schuur mij rot en schilder de boot netjes. Een nieuwe waterlijn , nieuwe anodes lassen enz enz.. De buitenkant is ondertussen gedaan . Hierna de fotos.
 
F

frans81

Gast
Bon , ik probeer op het nieuwe forum mijn post te plaatsen.
Hopelijk mag het lukken met de fotos.

In September kocht ik in Rotterdam een stalen boot. Een Rondspantvlet van 1965.
Een goed bootje met goede motor maar met werk aan. Nu ja ...als all roud doe het zelver is dit geen probleem.
Ik zocht en vond een thuishaven in Tholen voor mijn boot waar ik een mooie plaats kreeg toegewezen. De Kogge is een leuke jachthaven met zoet water wat ik persoonlijk prefereer. De tocht van Rotterdam naar Tholen was leuk , heel leuk. Het Hollands diep was woest , heel erg woest waar ik golven van 2m en meer te trotseren kreeg maar uiteindelijk door kwam.
Na 11 uur varen was ik in Tholen en kon mijn plan beginnen om van deze een mooi bootje te maken.
Verf , antifouling om de onderkant te beschermen , anodes om aanslag te voorkomen, motor een mega beurt geven en het interieur aanpakken. De afdekzeilen moeten er af en deurtjes moeten in de plaats komen.

De foto is de boot bij aankoop.

Het kan desnoods nog in de BOB !
Ze hebben tegenwoordig alles op schaal Haha
Mooi bootje / Schip ;)
 

troubled mind

Elementary prepper
Laatst bewerkt:
20160927_124524.jpg 20160927_124539.jpg 20160928_153240.jpg 20160928_153221.jpg Hier wordt de boot geschilderd aan de buitenkant. Een aantal nieuwe handvatten worden gemonteerd. Komen van deuren van een Aldi die wordt afgebroken en in de vuilcontainer belanden. Inox ..netjes en GRATIS :)
 

troubled mind

Elementary prepper
Laatst bewerkt:
20161011_125443.jpg 20161011_194514.jpg 20161012_121512.jpg 20161013_220220.jpg Nu ...de zeilen moeten er af...ik maak kaders in metaal en de deuren moeten er in. Vraagt veel werk en denken in de garage hier thuis...uiteindelijk lukt het.
 

troubled mind

Elementary prepper
Laatst bewerkt door een moderator:
Na montage wordt onze boot gedoopt met de naam DE AMELIA. De vorige eigenaar hield de vorige naam voor zichzelf. Geen probleem...deze naam heeft voor ons grote betekenis.

20161015_175105.jpg 20161015_175035.jpg 20161016_144249.jpg
[MOD] Hier ook de foto's groot bijgezet. [MOD]
 

troubled mind

Elementary prepper
Laatst bewerkt:
20161017_104214.jpg 20160930_153627.jpg 20160930_153636.jpg 20161017_104214.jpg 20160930_153627.jpg 20160930_153636.jpg We zijn heel tevreden...het interieur is bruin....bwaaaak ...moet beter...
 

troubled mind

Elementary prepper
c1.jpg c3.jpg c5.jpg c6.jpg c7.jpg Nu is het in de herfst en in de winter koud aan boord. Een nieuwe Eberspacher kost veel...of een Webasto. Nu vind ik er een die stuk is voor 100 euro. Ik leg deze op mn werkbank en hou mij daar even met bezig. Ik maak een kast , accu , bijhorende zaken enz...alles werkt perfect nu en mn bootje is op een kwartier lekker warm. Verbruikt amper 0.3 L diesel per uur.
 

Ray

SHTF Expert
Bon , ik probeer op het nieuwe forum mijn post te plaatsen.
Hopelijk mag het lukken met de fotos.

In September kocht ik in Rotterdam een stalen boot. Een Rondspantvlet van 1965.
Een goed bootje met goede motor maar met werk aan. Nu ja ...als all roud doe het zelver is dit geen probleem.
Ik zocht en vond een thuishaven in Tholen voor mijn boot waar ik een mooie plaats kreeg toegewezen. De Kogge is een leuke jachthaven met zoet water wat ik persoonlijk prefereer. De tocht van Rotterdam naar Tholen was leuk , heel leuk. Het Hollands diep was woest , heel erg woest waar ik golven van 2m en meer te trotseren kreeg maar uiteindelijk door kwam.
Na 11 uur varen was ik in Tholen en kon mijn plan beginnen om van deze een mooi bootje te maken.
Verf , antifouling om de onderkant te beschermen , anodes om aanslag te voorkomen, motor een mega beurt geven en het interieur aanpakken. De afdekzeilen moeten er af en deurtjes moeten in de plaats komen.

De foto is de boot bij aankoop.

Leuk schip, of boot zoals je wilt.
Als je de foto's in de post wil hebben, ipv alleen als bijlage (zo'n miniatuurtje), moet je na het uploaden klikken op de knop "Volledige afbeelding" en dan zet hij de foto in 't groot op de plek waar je cursor staat. Ik heb het in je openingspost even aangepast, de rest kun je eventueel zelf "bewerken" de komende 24 uur.
 

AWOL

Prepper goeroe
Idd ....alles staat te koop..als deze ooit zou weg gaan koop ik een iets grotere maar moet totaal niet weg...staat er gewoon te staan :)

In dat geval moet je je er ook even van bewust zijn dat je volledige telefoonnummer dan bekend is bij iedereen die dat zou willen weten. Ik suggereer niet dat dat perse een probleem is maar dat je het even weet. Als je wilt dat ik de link naar je advertentie weg haal dan hoor ik het wel (dan moet jij dat dus ook doen in je quote). Als ik zelf advertenties plaats dan onthul ik nooit een telefoonnummer, alleen een anoniem email adres, in een later onderhandel stadium kan altijd nog een nummer uitgewisseld worden.
 

Arie

Diehard Prepper
Gaaf bootje.
Ik heb zelf ook een bootje.
Het is een zelf bouw boot van opa hij lijkt op een barkas.
Ik heb hem toen over genomen van opa en ook zelf helemaal opgeknapt van binnen en van buiten.
 
Bovenaan