• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Mijn leer bewerkers hoek.

Flos

SHTF Expert
Nu ik 2 leder naaimachines heb die het bijna doen wil die een speciale plaats geven in mijn loods.
Een van de 5 hoeken wil ik heleaal gaan inrichten om leer te bewerken.
Eerst even een beschijving van mijn loods voor wie er nog niet is ingeweest.
Het is een rechthoekige loods van 150m2 met daarin een gebouwtje dat dienst doet als keuken met wc en douchecabine. En er naast een magazijntje. Er is een houten trap voor op de keuken en magazijn te komen. De verdieping heeft ook dienst gedaan als magazijn.
Wel de hoek waar de trap staat wil ik gaan gebruiken voor mijn leder bewerkings hoek.
Nu een kleine verwoording van Flos zijn levens stijl.
Wel ik verzamel alles. Mijn vrouw wordt er gek van gelukkig blijft het opstapelen enkel beperkt tot mijn loods.
Wat te doen.
Wel ik moet de hoek opruimen. Er staat nog een metalen rek met trapbekisting van mijn opgedoekt bedrijf. Daar timmer ik wel eens kippe en konijnen hokken van.
Er staan ook 2 weegschalen tientallen jerrycans maar ook vogel kooien tafels stoelen banken en nog veel meer. Allemaal dingen die je na een SHTF wel eens nodig kan hebben. Denk ik.
Even een sfeer foto van de hoek waar de trap staat.
20170731_115100.jpg
Dus nog veel werk aan de winkel.
 

petroman

SHTF Expert
Mooie loods @Flos, ik heb een aardige schuur. Nadeel van ruimte is is dat je het volzet :D
Maar ik zie bij jou veel lucht dus ik zou zeggen, stellingen maken en de hoogte in met bewaarspullen.
 
J

J.J

Gast
Misschien een gouden regel,,,,,,
verkoop alles wat je niet opnieuw zou aanschaffen met een krappe beurs.

Je zal verbaast zijn wat het nog op levert, plus de aanschaf of maken van rekken €€€€ om de alle spullen in moet plaatsen, en je instelling een beetje herzien.
Want bij veel mensen help het niet om rekken aan te schaffen,
de vloeren komen toch weer vol te staan.:thumbsup::D:p

Wat ruimte maken komt je leer bewerkers hoek kan je best gebruiken zo te zien:);).

Mooi dat je ons wat inzage geeft van je leven, vinden we prachtig geeft een extra band.:hug:
 

Flos

SHTF Expert
Kijk mijn moeder zei altijd van verkopen wordt je niet rijker van eerder armer.
Wat er in die hoek staat is aan geschaft in een tijdspan van misschien wel 20jaar.
Wat het mij heeft gekost weet ik niet. Maar iets gaan verkopen dat weet ik eigenlijk nog niet.
 

Flos

SHTF Expert
20170731_115100(1).jpg
Ik heb van de eerste foto een hoekje gesneden om beter te kunnen zien wat er daar al te vinden is.
Op de voorgrond. 2 gietijzeren radiatoren voor in het huis van mijn dochter.een bromfiets in cherman groen gespoten. Boven op het geel ligt een camonet van 6 bij 10 meter. Dat doe je toch niet weg. Ik de bananen doos zit een beetje van alles. Maar daar onder staat een honden bench. En daar onder een oude muziek installatie. Daar naast 2 blauwe tonnen niet van 200l maar van 150l apart model dus. Daar boven waterdichte tonnetjes. Welke prepper wilt dat nu niet hebben. Een rooster en dan een rieten mand om een wijn fles in te zetten van 30l. Dat moet een prepper toch bezitten. Over de aanhanger verlichting zeg ik maar niets. Maar dan staat er een koffiezetapparaat voor een heel regiment soldaten.en een kopen ketel om een disteleer apparaat te maken. Wat jerrycans en wat vogel kooien ook een kopen brander uit een vabo kachel. Daaronder een grote ijzeren reis koffer. En er naast een bascul ( weegschaal ) . Dat zijn nog maar de dingen die op de foto zichtbaar zijn. Maar er staat natuurlijk nog veel meer.
 

Flos

SHTF Expert
Laatst bewerkt door een moderator:
De fles staat op het verdiep.

Weet je de Japanners in de 2ww en in Vietnam hangde ze luidsprekers in het oerwoud om de vijand te ontmoedigen. Daarvoor heb je een installatie nodig.
 

petroman

SHTF Expert
Weet je de Japanners in de 2ww en in Vietnam hangde ze luidsprekers in het oerwoud om de vijand te ontmoedigen. Daarvoor heb je een installatie nodig.
Klopt maar toen wisten ze van elkaar wel waar ze (ongeveer) zaten.
(daar waar de herrie vandaan komt) :lol:
 

Flos

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
De hele morgen al bezig geweest aan de voorbereiding om de hoek leeg te maken.
Begonnen met een aanhanger leeg te maken zodat ik wat kan weg voeren indien nodig.
Die lag vol met sloop hout. Ik heb dat allemaal gezaagt zodat ik het in mijn allesbrandende kachel kan gooien de komende winter.
12 balken van 18x6 en 2.8m lang er uit gehaald nagels er uitgetrokken en weerom in de loods gestapeld.
Dan eff het schoot dat her en der in de loods lag verzameld en geladen op de aanhanger. Soms met pijn in het hard wat weg gooien.
Goed 500kg oud ijzer. Wat geel koper en wat rvs. Dat heeft mij wat euros opgebracht. Om weer ander prep spullen aan te schaffen.

Maar in de hoek waar het moet gebeuren is nog niet gewijzigd.
 

Flos

SHTF Expert
In het kader van het project leerbewerkings hoek ben ik terug de hele morgen aan het opruimen.
Het gaat langzaam. Al denk je dat je al de ruimte van de wereld heeft.
Heb ik ook een probleem om 16 twintig liter jerrycan en een tiental 5l en 10l een andere plaats te geven.
 

Flos

SHTF Expert
Als eens alles is opgeruimd zal er naast de naaimachines ook een werkbankje moeten komen.
Ik ga alles maken zodanig dat ik al zittend kan werken.
Er bestaan al prima stoeljes op wielen neem bv die dat tandartsen gebruiken.
Een stuk gereedschap dat ik vond tijdens het opruimen was een bankschoef.
Ja in mijn mijn loods ontdek je wel eens wat.
Ik heb de bankschoef uit elkaar gehaald mat geschuurd en gespoten in het zwart.
20170804_094233.jpg 20170804_115024.jpg
Eens de verf droog is monteer ik de bankschoef en plaats ik die ergens in de leerbewerkings hoek.
 
Bovenaan