• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

mobieltje aanschaffen

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Heeft iemand hier ervaring met de Nokia 800 Tough...en...wat zijn de voor en nadelen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Candyman

Diehard Prepper
De stevigste telefoon die HMD heeft aangekondigd is

Deze featurephone is bestendigd tegen water en stof volgens de ip68-normering en moet een val van 1,8 meter kunnen doorstaan. De telefoon is tevens conform de militaire mil-std-810g-standaard. De telefoon meet 145,4mmx62,1mm en is 16,1mm dik. Qua soc heeft het een Qualcomm 205 Mobile Platform met 512MB ram. De telefoon draait KaiOS en heeft net als de andere aangekondigde telefoons een Google Assistant-knop.

Het scherm van de 800 Tough heeft een diagonaal van 2,4" een schermresolutie van 320x240. De telefoon heeft 4GB aan interne opslag, een 2-megapixelcamera en een niet verwijderbare 2100mAh-accu.

https://tweakers.net/nieuws/156980/...aan-waaronder-62-72-en-stevige-800-tough.html

Het is dus geen Android telefoon.
 

Ray

SHTF Expert
Leuk model, zonder adroid dus hopelijk is daarmee ook ome Google buiten de deur te houden als je die assistent en maps niet gebruikt.
Benieuwd of er ook een kale KaiOS bestaat, zonder die Facebook apps.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet hoe ervaren jij bent met het numerieke toetsenbordje !?
Máár ellenlange teksten typen is toch wel irri. 1 toets met 4 mogelijkheden of meer .
Ook de geringe opslag is / kan een probleem worden .
Het is eigenlijk een luxe bouwvakkerstelefoon.
Build like a tank en verder geen toeters en bellen .

Een touch screen , smartphone model is dan toch net effe wat meer om van te genieten .

Hoe dan ook ! Alle telefoons hebben nadelen en voordelen . Maar die ondervind iedereen weer anders .
Aanraakscherm is een voordeel . Wat extra geheugen is must have.
Niet te traag is ook wel fijn .
Ben je zuinig op je spullen dan heb je geen tank nodig maar goed hoesje en screen protectie.

Ik heb twee oudere bouwtelefoons , oerdegelijk en water en stof dicht .
Helaas heb ik er het geduld niet voor en alles is net te klein en te weinig .

Er staan een paar goede reviews op www die het lezen waard zijn .

Máár het is ook weer niet voor niets dat jij navraag doet omtrent dit model haha .

Toch even een nuttige review met de plussen en vooral ook minnen.

https://www.androidauthority.com/nokia-800-tough-review-1063224/

Succes
 

Henk88

Diehard Prepper
Wat betreft de kwaliteit van de telefoon, volgens mij zit dat wel goed. De nieuwe modellen van Nokia zijn over het algemeen wel goed en daar is de prijs ook naar. Echter vraag ik me wel af waarom je specifiek de Nokia 800 Tough overweegt?
- Als het puur gaat om stevigheid/waterdichtheid zijn er ook Android telefoons te vinden die meer kunnen en makkelijker typen zoals Frans81 al zegt
- Als het vooral gaat om eenvoud (geen android/google etc) zijn er misschien goedkopere toestellen of toestellen met een betere batterijduur
- Als je echter een stevige telefoon zoekt die wel whatsapp heeft maar niet te veel andere rommel dan denk ik dat de Nokia 800 een van de beste opties is.

Leuk model, zonder adroid dus hopelijk is daarmee ook ome Google buiten de deur te houden als je die assistent en maps niet gebruikt.
Benieuwd of er ook een kale KaiOS bestaat, zonder die Facebook apps.
Het is met wat moeite en handigheid wel mogelijk om pre-loaded apps van KaiOS te verwijderen, zie tutorials en meer informatie op o.a.
https://www.martinkaptein.com/blog/kai-os-remove-default-pre-installed-bloatware-apps/
https://www.reddit.com/r/KaiOS/comments/d45n7n/uninstalling_preloaded_apps_games_on_nokia_2720/
 

Henk88

Diehard Prepper
Mijn "stokpaardje" waarom wil je een mobieltje.....?
Zonder zoiets hoef je je helemaal niet af te vragen waarom dit, waarom dat....;)
Dit zette mij toch wel mooi aan het denken. Ik loop 24/7 met een smartphone op zak (ondanks mijn eigen ergernis soms) en nu heb ik toch op een rijtje gezet waarom.

Conclusie is dat ik niet zonder smartphone kan. Ik vind het wel prettig om bereikbaar te zijn en anderen te kunnen bereiken, zeker in mogelijke noodgevallen. Maar ik ga wel de overstap wagen van een volwaardige android telefoon naar een eenvoudige Nokia telefoon met KaiOS. Dan ben ik bereikbaar als het moet en ik heb zelfs zaken als GPS of een webbrowser. Maar wel zo dat het niet uitnodigend is om het te gaan gebruiken voor vermaak of als luxe.
 

Candyman

Diehard Prepper
Laatst bewerkt:
Ik zal even een kleine update geven van mijn post.
paar weken geleden heb ik een oneplus one gekocht op internet voor 50 euro.
bij thuiskomst heb ik er gelijk Ubuntu op gezet.
het werkt prima alleen ik kan niet inzoomen met de camera.
screenshot20200510_185412144.png screenshot20200510_185400830.png
Polish_20200510_213556161.png
-edit- op een foto wat dingen onherkenbaar gemaakt.
 

Roel

Mankinds only hope
De nadelen van een mobieltje wegen m.i. ruimschoots op tegen de voordelen.
Bereikbaarheid in geval van nood? Wat voor nood moet dat zijn dat ik er op een andere manier geen weet van krijg.
We wonen zo afgelegen dat in geval van nood ik toch te laat ben of anders vroeg genoeg.
Mocht er een shtf ontstaan, mijn kinderen en andere genodigden weten waar ze moeten zijn.
Ik kan niet worden getraceerd en dat wil ik graag zo houden.
Uiteraard weet een overheid wel waar ik woon, maar ze hoeven niet te weten waar ik ga...;)
 

Ray

SHTF Expert
@Roel, ik ben het grotendeels met je eens, ik ben graag onbereikbaar.
Toch heb ik een gewoon 2G toestelletje altijd opgeladen op zak.

Weinig moeite, weinig nadelen, maar onmisbaar om een communicatie middel te hebben nu het zo makkelijk kan, want dit gaat mij ook nog wel eens overkomen: "Man zit vast op Dwingelder veld" https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/125078/Man-zit-vast-op-Dwingelderveld-gered-door-WhatsApp

Of ik breek m'n poot daarbuiten eens een keer. Waar je vroeger afspraken moest maken waar je heen gaat en voor hoelang, heb je nu alle vrijheid en zelf een communicatie lijntje op zak.

Dat valt voor mij in dezelfde categorie als een zaklamp als ik buiten ben in 't donker, of het fluitje aan m'n sleutelbos.
 

Jabo

Elementary prepper
Ik zal even een kleine update geven van mijn post.
paar weken geleden heb ik een oneplus one gekocht op internet voor 50 euro.
bij thuiskomst heb ik er gelijk Ubuntu op gezet.
het werkt prima alleen ik kan niet inzoomen met de camera.
Bekijk bijlage 18349 Bekijk bijlage 18351
Bekijk bijlage 18352
-edit- op een foto wat dingen onherkenbaar gemaakt.
Ik wist niet dat dit nog mogelijk was wel een goed initiatief mi

Heeft iemand ook ervaring met n de googled foon ?
 
Bovenaan