• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

MSR Elixir 3 tent

F

Floesh

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor een Bug out situatie en gewoon kamperen zocht ik een relatief lichtgewicht tent en na vele reviews gelezen en gezien te hebben, alsmede adviezen vanuit de Preppers-shelter chatbox (met dank aan @Stuudje en @lindaja ) gekozen voor de MSR Elixir 3.
Ik had geluk want de retail prijs is €320 en voor €250 in de aanbieding gekocht bij Bergsportwinkel.nl

Elixir_3.jpg




Ik heb gekozen voor de legergroene kleur (nu is alleen de zilver/witte in de aanbieding):
Elixir_3_13_.jpg


Het voordeel van deze tent vind ik de ruimte versus beperkte gewicht en de opties voor verschillende set-ups:
3,1kg voor het volledige pakket, 2,54kg voor de tent zonder het extra onderzeil (die krijg je er bij) en 1,96kg voor de 'light and fast' modus met het onderzeil + buitentent:
Elixir_3_3_.jpg

Dit is mijn eerste tent en denk dat het circa 18 jaar geleden is dat ik voor het laatst een tent heb opgezet :oops:
Hieronder volgen de foto's van de tent zoals ik deze vanmiddag heb opgezet.
 
F

Floesh

Gast
Handige clipjes om de tent strak te zetten en snel los te maken:
20160609_161412.jpg

En toen ik de tent weer had ingepakt kwam ik erachter dat er een opzet instructie in de hoes zit...
20160609_163053.jpg

Overall gezien erg makkelijk en snel op te zetten en het gewicht valt reuze mee.
Tot nu toe tevreden en ik kijk uit naar de eerste keer kamperen in 18 jaar!
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
En toen ik de tent weer had ingepakt kwam ik erachter dat er een opzet instructie in de hoes zit...
Hahaha, heb jij dat nou ook zo vaak...
Ben je nog even gaan proefliggen in de tent...en...hoe ligt ie?
Veel kampeerplezier de komende jaren Floesh!
 
F

Floesh

Gast
@Stuudje Ja, ik heb er even in gelegen en qua binnenruimte echt voldoende ruim.
De ondergrond was wat hard, want ik heb nog geen slaapmat dat wordt de volgende aankoop.
De Synmat UL 7 LW (196cm lang) past er trouwens makkelijk in.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Mooie tent, interessante constructie. Haha die handleiding, dat hebben de coleman's ook maar dan een grote flap. Kan je niet missen. Bewijst wel dat de tent makkelijk is op te zetten.

Ik heb hem ook gezien, maar wij (euh ik) wilden graag een grote voortent. Hij is dan ook wel wat zwaarder.
 

Ray

SHTF Expert
Lekker ruim ding, handig voor twee personen, dan heb je ruimte genoeg over om de spullen een beetje uit te stallen. Erg handig ook dat je de buitentent kunt openritsen zonder dat het regenwater meteen op de binnentent valt, iets anders moet je ook echt niet willen. Een potje koken als het regent lijkt ook geen probleem. Twee leuke stukken voortent voor elk een rugzak en meer dan voldoende zit hoogte. Redelijk zwaar voor de rugzak, 2,54kg zonder onderzeil, maar daar is de prijs dan ook naar. Zelf geen ervaring met MSR tentjes, maar ik hoor er een hoop goeds over. :)

Veel plezier met je aankoop en het kleurtje is helemaal top! :thumbsup:
Ga je alleen in de zomer naar een zonnig oord, overweeg dan de zilveren, uit ervaring weet ik dat je dan 's morgens een uurtje langer kunt uitslapen als 'ie in de zon staat. ;)
 
F

Floesh

Gast
Ga je alleen in de zomer naar een zonnig oord, overweeg dan de zilveren, uit ervaring weet ik dat je dan 's morgens een uurtje langer kunt uitslapen als 'ie in de zon staat. ;)
Dat heb ik inderdaad overwogen, maar bij warm weer sla ik buitentent half terug voor de koelte en ik wilde een wat minder opvallende kleur voor een SHTF scenario mocht ik ergens in de bossen moeten overnachten...
 

Ray

SHTF Expert
Dat heb ik inderdaad overwogen, maar bij warm weer sla ik buitentent half terug voor de koelte en ik wilde een wat minder opvallende kleur voor een SHTF scenario mocht ik ergens in de bossen moeten overnachten...

Ik kies mijn tentjes/tarpjes ook altijd in een 'onopvallende kleur' voor in 't bos. Naast het bug-out scenario is een keertje wildkamperen hier en daar ook altijd een optie. ;)
 
Bovenaan