• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Na de SHTF wat is dan op je lijf geschreven,

J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Na de SHTF wat is dan op je lijf geschreven, in een kleine gemeenschap wat is dan het beste wat je te bieden hebt met de mogelijkheden of middelen die dan aanwezig zijn.

Kunnen we ons daar ook alvast op voorbereiden.

[MOD] Dit topic staat op een, voor iedereen, vrij toegankelijke plek. Wees bewust welke informatie je deelt. [MOD]
 

Niels

Mankinds only hope
Technische dingen. Watervoorziening heropbouwen, werkend maken, warmte verzorgen, douche aanleggen, afvoer regelen, onderdak maken...
De wat grootschaligere dingen zeg maar.
Zorgen dat bepaalde dingen het gaan doen, voor energie zorgen...

En jij zelf?
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat wat mijn lichaam nog toelaat in de ruime zin van het woord .
Technische knobbel heb ik niet .Een gloeilamp krijg ik wel in de fitting :lol:
Met andere woorden " Helpen daar waar ik Kan met dat wat ik op dat moment kan"
En misschien kan er nog wat geleerd worden :thumbsup:
 

homerun

Diehard Prepper
@J.J : even een domme vraag: welke middelen en mogelijkheden zijn er in je fantasie gemeenschap ?

Ik zet express het woord fantasie erbij omdat dit een van die onmogelijke vragen is die je eigenlijk niet kunt beantwoorden zonder in die situatie gezeten te hebben.
Maar ik kan goed zoete broodjes bakken.

Ik denk (zo als ik het lees) dat J.J vraagt:
Wat zijn jouw specialiteiten na een SHTF. En welke taken zou je dan op je willen nemen.

Ik zie niet hoe dit een "onmogelijke vraag" is om te beantwoorden.

Zo zie ik het hoor... :)
 

Loreen

Last (wo)man standing
Ik denk (zo als ik het lees) dat J.J vraagt:
Wat zijn jouw specialiteiten na een SHTF. En welke taken zou je dan op je willen nemen.

Ik zie niet hoe dit een "onmogelijke vraag" is om te beantwoorden.

Zo zie ik het hoor... :)

Nou ja, SHTF is nogal een breed begrip.
Ik kan bijvoorbeeld zeggen "ik kan super sexy hardlopen, dus als de vijand kom dan kan ik ze afleiden door een duurloopje te doen richting een ravijn en dan last minute duwen we ze vlug dat ravijn in" maar als de SHTF dan is dat ik allebei mijn benen verlies, tja daar sta je dan. Ow (potverdikkie zulke woorden mag je hier niet gebruiken), nee daar lig ik dan.

Aangezien je niet weet wat de SHTF is en hoe de wereld er dan bij ligt, weet je ook niet wat dan jouw specialiteiten zijn.
Een betere vraag zou wellicht zijn welke talenten/kwaliteiten/specialiteiten je NU hebt. Eventueel kan er dan nog gevraagd worden welke van die talenten je zelf als prepgerelateerd ziet.
 

homerun

Diehard Prepper
Aangezien je niet weet wat de SHTF is en hoe de wereld er dan bij ligt, weet je ook niet wat dan jouw specialiteiten zijn.
Een betere vraag zou wellicht zijn welke talenten/kwaliteiten/specialiteiten je NU hebt. Eventueel kan er dan nog gevraagd worden welke van die talenten je zelf als prepgerelateerd ziet.

Dit probeerde ik ook uitteleggen.
Maar nu heb je het beter uitgelegd.
Dank je wel daarvoor!
 

Changing the Mindset

Last (wo)man standing
Ik vraag mij af? Moet ik de topic-titel lezen als: wat kan jij op je buik schrijven na een crisis? Dus, wat kan je vergeten in zo'n tijd wat je normaal altijd doet en leuk vind?
 

Vempain

Prepper goeroe
Denk dat het hier wel is dat ik overal altijd wel nog iets positiefs in kan zien en uit kan halen ook al lijkt het uitzichtloos.
Ben redelijk creatief in het verzinnen van oplossingen al ben ik dan misschien wel weer wat minder handig in het uitvoeren ervan maar draai er zeker m'n handen niet voor om.
Voor de rest vind ik dat ik best goed kan luisteren naar mensen die hun verhaal kwijt willen zonder veroordeeld te worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J
J

J.J

Gast
Ik denk (zo als ik het lees) dat J.J vraagt:
Wat zijn jouw specialiteiten na een SHTF. En welke taken zou je dan op je willen nemen.

Ik zie niet hoe dit een "onmogelijke vraag" is om te beantwoorden.

Zo zie ik het hoor... :)

Wat hebben jullie allemaal sportief gereageerd, en begrepen wat ik bedoelde, tof van jullie.
Ik geef later nog een antwoord op Niels zijn vraag, we moeten nu weg tot later en nogmaals bedankt.

Met een hartelijke groeten,
J.J;):wave:
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Technische dingen. Watervoorziening heropbouwen, werkend maken, warmte verzorgen, douche aanleggen, afvoer regelen, onderdak maken...
De wat grootschaligere dingen zeg maar.
Zorgen dat bepaalde dingen het gaan doen, voor energie zorgen...

En jij zelf?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Contact
idbgSurvivor
Niels stelde wel een goede vraag.

idbg, Gisteren om 19:34 Meld

Dank je wel idbgSurvivor om me er op te attenderen.
++++++++++++++++++++++++

Beste Niels,

Stom het bescheiden regeltje was niet goed tot me doorgedrongen.

Het techniek hebben we gemeen, ik zou een heel stuk kunnen schrijven wat ik allemaal heb gedaan, dingen wat ik nooit van tevoren heb gedaan, het lukt me altijd weer om het te maken of stuk weer te repareren, ook priegel werk, soms met een sterke loep draaide ik mijn hand niet voor om.

Werk gedaan:
Centrale verwarming, loodgieter, gas, installateurs werk, centraal antennesysteem, Elektronica montage reparatie, fotograaf met eigen Vak-Lab handwerk.
Breed geïnteresseerd in alternatieve geneeskunde, met wat praktijk ervaring Acupressuur, zou me nog graag een opleiding willen volgen in Acupuncteur daar kan je fijn heel veel mee kunnen doen vooral nuttig na de SHTF maakt me onmisbaar hahaha. :);)
En me verder ontwikkelen in overleving technieken, is ook heel handig in het helpen van anderen.
Ervaringsdeskundigen kunnen we ons al noemen, met wat we hebben ontzetten veel mee gemaakt en er zelf goed door heen gekomen, en kunnen anderen weer met raad en daad bij staan.

We hebben het altijd zelf moeten doen zonder hulp van anderen, en jaren en jaren in een totale isolement geleefd, wat dat betreft zijn we overlevers.

Toch zijn we goed in een ander helpen en kunnen dat dus doen op een heel breed vlak, en dat best heel belangrijk na de SHTF

Mvg,
J.J
Ps, kan nog veel meer maar, zo is het wel even goed.
Hahaha,,,, O ja ik ben dus autodidact, en uitvinder hoef er geen moete doen, ideeën het komt me aanwaaien, voor mij niet bijzonders, ook dit is best belangrijk na de SHTF:)
 

idbg

Senior Prepper
Laatst bewerkt:
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Contact
idbgSurvivor
Niels stelde wel een goede vraag.

idbg, Gisteren om 19:34 Meld

Dank je wel idbgSurvivor om me er op te attenderen.
++++++++++++++++++++++++

Beste Niels,

Stom het bescheiden regeltje was niet goed tot me doorgedrongen.

Het techniek hebben we gemeen, ik zou een heel stuk kunnen schrijven wat ik allemaal heb gedaan, dingen wat ik nooit van tevoren heb gedaan, het lukt me altijd weer om het te maken of stuk weer te repareren, ook priegel werk, soms met een sterke loep draaide ik mijn hand niet voor om.

Werk gedaan:
Centrale verwarming, loodgieter, gas, installateurs werk, centraal antennesysteem, Elektronica montage reparatie, fotograaf met eigen Vak-Lab handwerk.
Breed geïnteresseerd in alternatieve geneeskunde, met wat praktijk ervaring Acupressuur, zou me nog graag een opleiding willen volgen in Acupuncteur daar kan je fijn heel veel mee kunnen doen vooral nuttig na de SHTF maakt me onmisbaar hahaha. :);)
En me verder ontwikkelen in overleving technieken, is ook heel handig in het helpen van anderen.
Ervaringsdeskundigen kunnen we ons al noemen, met wat we hebben ontzetten veel mee gemaakt en er zelf goed door heen gekomen, en kunnen anderen weer met raad en daad bij staan.

We hebben het altijd zelf moeten doen zonder hulp van anderen, en jaren en jaren in een totale isolement geleefd, wat dat betreft zijn we overlevers.

Toch zijn we goed in een ander helpen en kunnen dat dus doen op een heel breed vlak, en dat best heel belangrijk na de SHTF

Mvg,
J.J
Ps, kan nog veel meer maar, zo is het wel even goed.
Hahaha,,,, O ja ik ben dus autodidact, en uitvinder hoef er geen moete doen, ideeën het komt me aanwaaien, voor mij niet bijzonders, ook dit is best belangrijk na de SHTF:)

Thou areth most welcome dear sir;)
 

Bur

Elementary prepper
Wat ik te bieden heb:
- kluservaring (hele huis verbouwd en nagenoeg alles zelf gedaan)
- financiële kennis
- kookervaring voor grote groepen in prutkeuken
- (beperkte) moestuinervaring
- plannen, organiseren, structuur
- "ik kan alles, als ik maar wil" mentaliteit

En vast nog wel meer, waar ik nu niet aan denk.
 
Bovenaan