• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Na twee weken is opeens alles dood en dan zijn je nematoden klaar.

J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet dat verschillenden onder ons graag en goed tuinieren en dacht ha mooi dit is net wat voor hun :thumbsup:
om met nog meer Pleizier vrucht te dragen van hun werk.
Voor al denk ik hier bij aan @Erny en @Piroska
Daanebanaan op de site van Yoo zei:
Slakken bestrijden zonder gif, nematoden kweken.

Hier is het recept!

Neem een emmer met goed sluitend deksel en maakt wat kleine gaatjes in de emmer net onder de rand zodat het niet inregent bv.Groot genoeg dat de slakken lucht krijgen maar klein genoeg dat de slakken niet ontsnappen dus zeg ongeveer 2mm in doorsnee. Het makkelijkst gaat dat met een boortje.

[...]

Het is natuurlijk, niet giftig voor bv vogels, honden en katten, het stinkt niet en is nog gratis ook!

Link naar de site van Yoo met het volledige artikel.

[MOD]Citaat ingekort i.v.m. forumregels over citeren.[/MOD]
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Erny

Last (wo)man standing
Vieze smerige stinkboel wordt dat. Geen plezierig karweitje dus. Werking wordt ook in twijfel getrokken. Is al erg lang bekend dus geen nieuws J.J.
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Leuk idee, maar het spulletje maken/verzorgen wordt hier niks. Ik probeer wel slakkeneters zoals egels naar de tuin te lokken
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Omdat 1) er vossen in de nabijheid leven en een roofdier-proof ren meer gedoe en kosten meebrengt dan in nu trek in heb (om het overschot katten en regelmatig ontsnappende honden nog even niet mee te rekenen) en 2) de buurt veel te diefstal-gevoelig is naar mijn zin; wég eitjes, en met een beetje pech ook wég kippen.
Kipjes staan op de toekomstplanning bij een nieuw huis met eigen tuin
 

Fugazi

Elementary prepper
Vieze smerige stinkboel wordt dat. Geen plezierig karweitje dus. Werking wordt ook in twijfel getrokken. Is al erg lang bekend dus geen nieuws J.J.
Als het een smerige stinkboel wordt doe je het niet goed. Als je het goed doet werkt het perfect. Nematoden kun je ook voor veel geld kopen hoor en die komen dan van gekweekte slakken die van nature nematoden bij zich hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erny
Bovenaan