• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

( Nep ) Bondkraagjes vervangen .

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nu al verschillende Extreem kouder weer Capuchonnetjes gekocht met een toch wel tamelijk opvallend kleurtje . Namelijk spierwit pfff .
Maar door een recente reactie van @Flos omtrent in wat voor kleur ze te verkrijgen zijn , ben ik vandaag naar iemand gegaan die altijd Coupeuse werk gedaan heeft .

Ja ook ik stoorde mij aan dat Wit ( zie foto 3 ) .
Ik heb 6 van die bontjes in wat donkerdere kleuren meegekregen , 2 x Nepbond en 4 Echt bond . Maar daar moet ik iets voor doen .
No problem !
Dus binnenkort ga ik de kraagjes vervangen door iets van dit

20171213_162744.jpg 20171213_162808.jpg
20171213_162912.jpg
 
F

frans81

Gast
Nu ik wil niet lastig zijn maar kan dat bevestigd worden met velclon of hoe noemt die strips dat je los kan trekken.

Mij lijkt dat dat kan !
Dan naait men het er aan beide delen op .
Mooi aan de rand en een paar steekjes in het midden om de paar cm . Dan zit de Velcro goed vast .
 

Erny

Last (wo)man standing
Klitteband raakt ook snel "verstopt", gaat teveel ander pluismateriaal inzitten waardoor het op den duur niet meer kleeft.
Verder is het niet zo soepel als het andere materiaal dus kan je vervorming krijgen op de plekken waar het klitteband zit.
Zou eerder kiezen voor drukknopen of een rits.
Eerst een "boordje" aan het bontje bevestigen en daarin/daaraan de drukknopen/de rits.
 
F

frans81

Gast
Klitteband raakt ook snel "verstopt", gaat teveel ander pluismateriaal inzitten waardoor het op den duur niet meer kleeft.
Verder is het niet zo soepel als het andere materiaal dus kan je vervorming krijgen op de plekken waar het klitteband zit.
Zou eerder kiezen voor drukknopen of een rits.
Eerst een "boordje" aan het bontje bevestigen en daarin/daaraan de drukknopen/de rits.

Daar zat ik dus ook al aan te denken ;)
Velcro heeft een Plus maar meer Min .
Zowiezo al een klere herrie als je het verwijderd :(
 
F

forumlid 1447

Gast
@frans81 waarom heb je dat bont gepakt? Het is onverantwoord, als je die neprommel meebrengt.:fluit:
Het is toch een schande, als je een echte bontkraag hebt, en dan nog kunstbont gaat dragen.
En in een SHTF situatie is het niet vervangbaar. :oops:
kunstbont is namelijk synthetisch, en dus slecht voor het milieu.

Mooi spul trouwens, graag ook een update van het eindresultaat.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag kwam ik dit Jasje uit 1957 tegen . En met een bontkraag van Amerikaanse Wolf . Zeer aparte Koud weer Parka en Wol gevoerd . Ook deze heeft weer die tunnel Capuchon .
Deze jas zit HOT en zeer NL ( te ) Warm .
Maar waar het om gaat is het echte bont kraagje van kwaliteit . Ze werden dus oorspronkelijk met Wolven / Coyote / Bever en ook Eekhoorn bont uitgevoerd .
Men stapte echter al vlug on kosten te besparen over op synthetische kragen .

Edit

Jas is niet van mijzelf maar ik wou even weten hoe dat Bondkraagje gestikt was en heb jas even geleend .




20180218_170727.jpg20180218_172332.jpg20180218_202023.jpg 20180218_201946.jpg
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Vandaag kwam ik dit Jasje uit 1957 tegen . En met een bontkraag van Amerikaanse Wolf . Zeer aparte Koud weer Parka en Wol gevoerd . Ook deze heeft weer die tunnel Capuchon .
Deze jas zit HOT en zeer NL ( te ) Warm .
Maar waar het om gaat is het echte bont kraagje van kwaliteit . Ze werden dus oorspronkelijk met Wolven / Coyote / Bever en ook Eekhoorn bont uitgevoerd .
Men stapte echter al vlug on kosten te besparen over op synthetische kragen .

Edit

Jas is niet van mijzelf maar ik wou even weten hoe dat Bondkraagje gestikt was en heb jas even geleend .




Bekijk bijlage 10713Bekijk bijlage 10716Bekijk bijlage 10717 Bekijk bijlage 10718

Ziet er goed uit die jas :)
 
F

frans81

Gast
Ziet er goed uit die jas :)

Echt een Golden Oldie Kwaliteit en voor in jullie klimaat!
Maar heel misschien een keer kon ik zomaar als Prepper verassing richting de Koude Noorse kant vertrekken . Gewoon effe eruit .
Maar da's een droomwens haha .Zonder dromen geen Leven ;) En dan Jasje aan en Zweten haha .
 

Flos

SHTF Expert
Op die kap van mij is nog geen ander bont gezet. Jammer want vandaag bij de duiven loorjacht had het een gevoelstemperatuur van wel -15° . En met die witte kraag schiet je geen duiven. Zal voor volgend jachtseizoen zijn.
 
F

frans81

Gast
Op die kap van mij is nog geen ander bont gezet. Jammer want vandaag bij de duiven loorjacht had het een gevoelstemperatuur van wel -15° . En met die witte kraag schiet je geen duiven. Zal voor volgend jachtseizoen zijn.

Wat vind je trouwens van die Capuchon?
Het Model en Kwaliteit ?
 

Flos

SHTF Expert
Capuchon? Je bedoelt vermoedelijk de kap.
Goed past strak aan . Moet alleen nog de negatieve klitterband op een jas aan brengen dat het goed afsluit. Maar tot nu toe niet geschikt voor de jacht met die witte kraag. Duiven bv komen in geen 500m dichter.
 
F

frans81

Gast
Capuchon? Je bedoelt vermoedelijk de kap.
Goed past strak aan . Moet alleen nog de negatieve klitterband op een jas aan brengen dat het goed afsluit. Maar tot nu toe niet geschikt voor de jacht met die witte kraag. Duiven bv komen in geen 500m dichter.

Ja die ( Kap ) uchon haha .
Kwaliteit is goed vind ik .
Maar wel veel Velcro stroken op dat ding pfff .
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Echt een Golden Oldie Kwaliteit en voor in jullie klimaat!
Maar heel misschien een keer kon ik zomaar als Prepper verassing richting de Koude Noorse kant vertrekken . Gewoon effe eruit .
Maar da's een droomwens haha .Zonder dromen geen Leven ;) En dan Jasje aan en Zweten haha .
Echt een Golden Oldie Kwaliteit en voor in jullie klimaat!
Maar heel misschien een keer kon ik zomaar als Prepper verassing richting de Koude Noorse kant vertrekken . Gewoon effe eruit .
Maar da's een droomwens haha .Zonder dromen geen Leven ;) En dan Jasje aan en Zweten haha .

Je hebt PB
 
F

frans81

Gast
Vandaag heb ik eindelijk de drie Velcro gedeeltes voorzien van hun broertje . Blijft nu niet meet irritant plakken aan ander stof .
Deze velcro tape zat bij die Doos naaispul uit ander topic .

@Flos ;)

20181224_151623.jpg 20181224_141453.jpg 20181224_141501.jpg
 
Bovenaan