• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Nieuw!! de Solar Stove - koken met zonlicht

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Kwam dit tegen bij de Canadian Prepper.

De Solar Stove, koken op zonlicht

Ziet er leuk uit, ben benieuwd of dit in Nederland ook zou werken, je hebt wel geduld nodig.

 
P

paulverheijden

Gast
Ben bang dat het met de Nederlandse bewolking en zwakke zonnestralen niet gaat werken. Maar als je op vakantie gaat naar zuid Frankrijk, Italië od Spanje en van plan bent om daar wat rond te hiken, dan neem mee dat ding. Lijkt me reuze gaaf daar zo te koken. Maar om hem nu speciaal voor die paar keer te kopen....
 

Kanina

Diehard Prepper
@paulverheijden Ik denk niet dat je dat ding zomaar even in je rugtas gooit om in de bergen mee te gaan koken. Hij is toch best aan de zware kant. Meer iets voor in de tuin. En daar neem je hem dan niet voor mee op vakantie.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Ben bang dat het met de Nederlandse bewolking en zwakke zonnestralen niet gaat werken. Maar als je op vakantie gaat naar zuid Frankrijk, Italië od Spanje en van plan bent om daar wat rond te hiken, dan neem mee dat ding. Lijkt me reuze gaaf daar zo te koken. Maar om hem nu speciaal voor die paar keer te kopen....

Dit is al een oude post, inmiddels hebben een aantal forumleden dit apparaat getest, review volgt.

Heb bij de meeting in Zeeland die door @Flos georganiseerd was een gerechtje mogen proeven die daar te plaatse was klaargemaakt met de Solar Stove in de "Nederlandse" zon, smaakte heerlijk.
 

AWOL

Prepper goeroe
Ben bang dat het met de Nederlandse bewolking en zwakke zonnestralen niet gaat werken. Maar als je op vakantie gaat naar zuid Frankrijk, Italië od Spanje en van plan bent om daar wat rond te hiken, dan neem mee dat ding. Lijkt me reuze gaaf daar zo te koken. Maar om hem nu speciaal voor die paar keer te kopen....

Nou, de importeur van dat ding in Nederland heeft 5 preppers de kans gegeven deze solar cooker te testen en je kunt op korte termijn 5 reviews tegemoet zien. De beste review wint de cooker :)
 
P

paulverheijden

Gast
Nou, de importeur van dat ding in Nederland heeft 5 preppers de kans gegeven deze solar cooker te testen en je kunt op korte termijn 5 reviews tegemoet zien. De beste review wint de cooker :)
@AWOL Dat klinkt goed! Wat een leuke kans. Ik kijk uit naar de resultaten!
 
P

paulverheijden

Gast
@paulverheijden Ik denk niet dat je dat ding zomaar even in je rugtas gooit om in de bergen mee te gaan koken. Hij is toch best aan de zware kant. Meer iets voor in de tuin. En daar neem je hem dan niet voor mee op vakantie.
@Kanina Ha... oh ja... Ik had even niet goed nagedacht. Dat ding is enorm en zwaar natuurlijk. Duhh! Dom van mij. Dan inderdaad eerst vakantiehuisje aan de Middelandse zee kopen.
 

petroman

SHTF Expert
Leuke gadget maar meer ook niet.
Te zwaar blijkbaar om mee te nemen en na wat gespetter zal de binnenzijde van die buis ook niet meer fris zijn.

Je kan ook een 30cm vergrootglas op standaard mee nemen en dan focussen op je waterketeltje.
Zal vast ook werken maar of het praktisch is ?
 

AWOL

Prepper goeroe
Leuke gadget maar meer ook niet.
Te zwaar blijkbaar om mee te nemen en na wat gespetter zal de binnenzijde van die buis ook niet meer fris zijn.

Je kan ook een 30cm vergrootglas op standaard mee nemen en dan focussen op je waterketeltje.
Zal vast ook werken maar of het praktisch is ?

Je bent af en toe wel vermoeiend...
Verdiep je er anders eens in en wacht de reviews af, dan kunnen we concluderen of dit al dan niet een "leuke gadget" is.
Je vergelijking slaat nergens op.
Het is niet de bedoeling dat je dit apparaat meeneemt, het is voor een semi permanent opstelling bij huis of vakantie huis of caravan enz.
Daarnaast krijg je er een speciale borstel bij waarmee de solar cooker aan de binnenzijde kan worden gereinigd.
 
  • Leuk
Waarderingen: idbg

Harry Nack

Last (wo)man standing
Het lijkt me wel iets en zo'n filmpje ziet er gelikt uit altijd. De review lijkt me cruciaal.

Ik wil graag weten bijv.

Hoelang duurt het opwarmen?
Hoeveel kan er ongeveer in?
Hoe kun je de temperatuur regelen dan wel beïnvloeden?
Wat is de maximum temperatuur?

Etc.
 

petroman

SHTF Expert
Je bent af en toe wel vermoeiend...

Dat valt op zich wel mee. Maar je hebt niet altijd een review nodig , ik niet, om te zien of iets praktisch is. Ik heb het niet over of het werkt.
Als ik eerst alles in stukjes moet hakken, op een halve pijp moet leggen en afhankelijk van de zon ben dan is dat in mijn optiek gewoon niet praktisch.
Als het dan wel werkt is dat leuk als gadget.
 

Richard434

Prepper goeroe
Dat valt op zich wel mee. Maar je hebt niet altijd een review nodig , ik niet, om te zien of iets praktisch is. Ik heb het niet over of het werkt.
Als ik eerst alles in stukjes moet hakken, op een halve pijp moet leggen en afhankelijk van de zon ben dan is dat in mijn optiek gewoon niet praktisch.
Als het dan wel werkt is dat leuk als gadget.
Eerst in stukjes, ach, eet makkelijker, hoef je het niet te snijden.
Op een halve pijp leggen, is dezelfde handeling als in de pan leggen.
En afhankelijk van de zon? Ben je dan nu niet afhankelijk van stroom of gas? ;)

Niemand zegt dat jij het moet gebruiken, maar eerlijk gezegd ben ik ook wel benieuwd in hoeverre hij goed werkt bij minder zonnig weer.
Want dan zou het een goede aanvulling kunnen zijn om op te koken.
 
  • Leuk
Waarderingen: idbg

martin

Mankinds only hope
Dat valt op zich wel mee. Maar je hebt niet altijd een review nodig , ik niet, om te zien of iets praktisch is. Ik heb het niet over of het werkt.
Als ik eerst alles in stukjes moet hakken, op een halve pijp moet leggen en afhankelijk van de zon ben dan is dat in mijn optiek gewoon niet praktisch.
Als het dan wel werkt is dat leuk als gadget.


Jij bent net zo sceptisch als ik, en met exact deze instelling heb ik dit product mogen testen.
Ik wacht nog op de details wanneer ik mijn ervaring/review mag delen op het forum.

@mods ?
Wanneer en hoe (maximaal aantal pagina's) mogen we onze review inleveren?

@Harry Nack
Ik ga deze vragen (en meer) in de review voor je beantwoorden.
 

idbg

Senior Prepper
Leuk onderwerp, zijn de reviews er al? We hebben redelijk weer gehad de afgelopen tijd, dus ik ben best nieuwsgierig naar de bevindingen. Zurige bevooroordeeldestokpaardjesberijders begrijp ik werkelijk helemaal niets van, ik hoop dat de reviews er inmiddels al zijn.
 

Ray

SHTF Expert
Leuk onderwerp, zijn de reviews er al? We hebben redelijk weer gehad de afgelopen tijd, dus ik ben best nieuwsgierig naar de bevindingen. Zurige bevooroordeeldestokpaardjesberijders begrijp ik werkelijk helemaal niets van, ik hoop dat de reviews er inmiddels al zijn.

De reviews voor de Go Sun Solarcooker worden uiterlijk maandag a.s. aangeleverd en worden dan tegelijkertijd met een poll online gezet.
 
Bovenaan