• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Nieuw mes

B

Burg

Gast
Hee!


Ik wil gewoon een nieuw mes. Budget voor een mes is voor mij 60-100 euro nu. Ik heb veelal op internet gezocht maar kom er niet echt uit.. Het mooiste zou zijn een makkelijk draagbaar vast mes of een knip/zakmes die je met 1 hand kan openen. Verder moet hij sterk zijn en niet al te zwaar.


En heeft iemand ervaring met deze: http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-buck-822-sentry-knife-0822bkx-b.htm .. ik vind hem vet!


Ik hoor graag jullie ervaringen!


-Daan
 

Myronprps

Prepper goeroe
http://www.selfrelianceoutfitters.com/bush-knife-by-jeff-white/


Absoluut beest van een mes dit. heb hem nu een week en alleen maar tevreden.
 

Changing the Mindset

Last (wo)man standing
Wat wil je qua staalsoort? Welke vorm? Gladde snijkant of gekarteld? Waar wil je het mes voor gebruiken.

Messenwereld is groot! Heel heel heel erg groot!;) Laat je inspireren door youtube en ga eens langs bij een lokale messenboer/outdoorwinkel of dump. Vraag bij de kassa of je ze even mag vasthouden.

C

Sent from my SM-G388F using Tapatalk
 
G

Gamble

Gast
Leuk mes daan, maar persoonlijk zou ik niet voor serrations gaan. Lastig mee te batonnen, verliest bij veel gebruik snel zijn scherpte en vereist enige ervaring qua slijpwerk.
 

fragalot

Prepper
Gamble zei:
Leuk mes daan, maar persoonlijk zou ik niet voor serrations gaan. Lastig mee te batonnen, verliest bij veel gebruik snel zijn scherpte en vereist enige ervaring qua slijpwerk.

qua slijpwerk vergt het gwoon de juiste steen :)

zelf ben ik wel voorstander van een mes zonder serrations.. Maar ze hebben hun plaats.
Super om brood mee te snijden! (of touw - meeste klim-messen zijn hoofdzakelijk serrated)
 

Changing the Mindset

Last (wo)man standing
[youtube]mN0kfBMt-5M[/youtube]
Kijk hier maar eens naar!;)

Dikke test van een Stevig staaltje kwaliteit voor een redelijke prijs. Niks geen fancyness, gewoon een werkpaard!:)
 
T

Toef

Gast
Changing the Mindset zei:
Dikke test van een Stevig staaltje kwaliteit voor een redelijke prijs. Niks geen fancyness, gewoon een werkpaard!:)


Toch een hoop geld CTM, net gezien voor iets meer dan 179 euro9 :-\ (of kijk ik verkeerd)
 

Kciroj

Elementary prepper
Toef zei:
Changing the Mindset zei:
Dikke test van een Stevig staaltje kwaliteit voor een redelijke prijs. Niks geen fancyness, gewoon een werkpaard!:)

Toch een hoop geld CTM, net gezien voor iets meer dan 179 euro9 :-\ (of kijk ik verkeerd)

Ik heb hem, goed stevig mes om mee te klieven, zwarte coating vind ik wel mooi. Ik kocht hem vorig jaar voor iets meer dan €100,-

Op ebay kan het goedkoper.

Hier €115,-
https://www.survivalmes.com/cold-steel-srk-vast-mes
(Niet op voorraad)


Greetz,
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
sjLqQ5T.jpg Heb voor vast mes een Mora Light my Fire en een Schrade SCHF9N.

Die Schrade is een beest van een mes, wel zwaar, maar doet alles wat ie moet doen.

Als ik een tip mag geven, de Mora Bushcraft Black is betaalbaar, licht van gewicht en doet ook wat ie moet doen, komt in vele testen erg goed uit de bus.

Een mes is ook persoonlijk, soms vind je een mes gewoon mooi en dan moet je 'm hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Burg

idbg

Senior Prepper
Hee!


Ik wil gewoon een nieuw mes. Budget voor een mes is voor mij 60-100 euro nu. Ik heb veelal op internet gezocht maar kom er niet echt uit.. Het mooiste zou zijn een makkelijk draagbaar vast mes of een knip/zakmes die je met 1 hand kan openen. Verder moet hij sterk zijn en niet al te zwaar.


En heeft iemand ervaring met deze: http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-buck-822-sentry-knife-0822bkx-b.htm .. ik vind hem vet!


Ik hoor graag jullie ervaringen!


-Daan

Dag Daan wat betreft je laatste vraag, ervaring met Buck Sentry neen, heb ik niet.

Wat betreft je budget betreft, ik kan er ook geen kapitalen tegenaan gooien en dat wil ik ook helemaal niet eerlijk gezegd.

Maar ik ben in mijn eigen zoektochtjes wel heel vaak gestuit op Ganzo en Enlan messen ( stevige Chinezen), die overwegend positieve tot zeer positeve reacties krijgen mbt de prijs en kwaliteit verhouding, om die reden heb ik er de afgelopen twee weken 6, jawel 6 besteld, ben bij elkaar nog geen 90 euro kwijt voor die apparaten en ze worden gratis bezorgd ook nog, je moet er even een maandje oid op wachten als je pech hebt maar uiteindelijk zullen ze je door de postbode aan je overhandigt worden, mijn keus is gevallen op de volgende messen, wellicht iets voor je om te bekijken en wat youtube reviews bij op te zoeken. Ik zal er zelf een paar bijplakken voor je.

(onderstaande zijn onderweg naar mij, wellicht zit er iets tussen dat je ook bevalt en dan kan je zelf ook op zoek gaan naar een goeie deal, ik heb de forumregels nog niet helemaal doorgespit dus weet niet of ik hier openlijk de links naar de leverancier kan doorlinken maar ik kan je wel vertellen waar ik ze gescoord heb via pb als je wilt)

Ganzo G727M ( een mooie uitvoering van iets dat verdacht veel op een Rat1 lijkt maar dan met een axis lock)



Enlan EL02, axis lock.



Ganzo G720, axis lock.



Ganzo G710, axis lock.



Ganzo G717, axis.



Enlan L01, liner lock

https://www.youtube.com/watch?v=v-Y6jK_opns
 
Bovenaan