• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

NIEUW MORA ELDRIS kneckknife

logan1202

Prepper goeroe
Even een vraag voor de mensen die een Eldris in hun bezit hebben. Waarmee hang je dat mes om je nek? Een breekketting of een stevig stuk Paracord, zodat je hem niet verliest. En dit geld natuurlijk niet alleen voor de Eldris maar voor alle messen die je om je nek hangt.
En of dat het nu is omdat je ergens achter blijft hangen als je valt of als je aangevallen wordt, is het verstandig om je eigen wurglijn om je nek te hebben?
Het zijn meestal de kleine dingen waar je nooit aan denkt........
 
G

Gast 2000

Gast
Even een vraag voor de mensen die een Eldris in hun bezit hebben. Waarmee hang je dat mes om je nek? Een breekketting of een stevig stuk Paracord, zodat je hem niet verliest. En dit geld natuurlijk niet alleen voor de Eldris maar voor alle messen die je om je nek hangt.
En of dat het nu is omdat je ergens achter blijft hangen als je valt of als je aangevallen wordt, is het verstandig om je eigen wurglijn om je nek te hebben?
Het zijn meestal de kleine dingen waar je nooit aan denkt........
Zowel met een ketting alsmede met Paracord om mijn nek gehangen. Beide beviel niet. Eldris zit nu in mijn vuurkitje en wordt eigenlijk alleen gebruikt om met de Firesteel vuur te maken...
 

Ray

SHTF Expert
Even een vraag voor de mensen die een Eldris in hun bezit hebben. Waarmee hang je dat mes om je nek? Een breekketting of een stevig stuk Paracord, zodat je hem niet verliest. En dit geld natuurlijk niet alleen voor de Eldris maar voor alle messen die je om je nek hangt.
En of dat het nu is omdat je ergens achter blijft hangen als je valt of als je aangevallen wordt, is het verstandig om je eigen wurglijn om je nek te hebben?
Het zijn meestal de kleine dingen waar je nooit aan denkt........
Zo'n mesje draag je natuurlijk onder je kleding, als je 's zomers in je t-shirtje loopt zwabbert het alle kanten op en dat is niet prettig.
Het voordeel is dat je het mesje altijd paraat hebt en geen losse schede hebt die je kunt verliezen. Zo'n klein ding aan de broekriem werkt namelijk niet handig, dus vaak heb je zo'n kleintje los in de zak, of om de nek. Andere handige positie is aan de draagband van rugzak of molle vest, maar ja, die heb je meestal niet op of aan.
 

Carismo

Prepper goeroe
Ik heb ze ook al horizontaal gedragen zien worden vooraan de broeksriem. Met 2 'shotcord' elastieken aan boven en onderzijde van het foedraal opgespannen tussen de 2 riemlussen op de broek en met een extra velcro rig om de riem zelf.
 

FKAGB

Prepper goeroe
Ik draag mijn nekmesje met een stukje paracord om mijn nek. Geen probleem mee al is mijn exemplaar wel wat platter dan de Eldris dus die rolt niet zo heen en weer.
 
Bovenaan