• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Nog een interview. hoofdrol: JK.

AWOL

Prepper goeroe
Dit is wel weer een sneue opmerking van de schrijver waaruit blijkt dat die het niet helemaal begrepen heeft (verder leuk artikel):

Niets voor mij, want ik ben lui. Gelukkig kom ik als ik één stap het kantoor uitzet tien supermarkten en eettentjes tegen, anders zou ik er maar moe van worden. En stel, the shit hits the fan, dan weet ik gelukkig Jeroen te vinden.

Tevens toegevoegd aan: https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/overzicht-van-preppers-in-de-media.270/#post-1639
 

Changing the Mindset

Last (wo)man standing
Een artikel dat precies laat zien hoe slecht geinformeerd de maatschappij is omtrent preppen.

Mag ik het zeggen? artikelschrijver heeft een schop onder zijn hol nodig. Hij helpt zelf mee het hele preppen in een debiel daglicht te houden.

Of is zijn bovenkamer zo muf en klein dat er geen ruimte is voor ruimdenken?

@Simurgh, you rock. Rock on!

C
 

markske

Diehard Prepper
Zo zie je maar, je kan zoveel zeggen wat men beter kan doen, als men de dom, te lui of 'te wat dan ook' is,
dan denkt men dat een ander het wel zal oplossen, of ze gaan het wel bij een ander gaan halen...

"De krekel en de mier"...

Stel dat het in NL wat mis loopt, gaat het bij Jeroen druk worden...

(Zelfs een de oprichters van het vorige forum zei me eens dat hij wel bij mij ging komen wanneer zaken echt fout zouden lopen...
Dus zelfs daar zat het foute denkpatroon ingebakken, kan je nagaan... Alsof ik 'thuis' zou zijn in dat geval...)
 

Richard434

Prepper goeroe
Tja, daarom loop ik er ook niet mee te koop. Ik sta er van versteld hoe oppervlakkig de mens is geworden. Of gemaakt...

Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens, maar dus ook mee oneens.
Preppen is in mijn ogen niet alleen zorgen dat je zelf je spullen op orde hebt,
Maar ook weten waar je in noodgevallen aan kunt kloppen.
Tevens is het in mijn ogen ook enorm van belang te weten waar je eventuele materialen of andere dingen kunt verkrijgen. Ook eventueel post SHTF en indien nodig zonder het eerst lief te vragen. ;)

Een gedeelte hiervan is al heel simpel in de gaten houden waar eetbare planten groeien.
Maar ook het weten waar er in de buurt als back-up andere dingen te vinden zijn.
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Ik begrijp je reactie niet geheel maar je hoeft het zeker niet met mij eens te zijn ;)

Hmmmmmmmm ik heb het er voornamelijk over het feit dat jan en alleman aan kunnenkloppen als men weet dat je "toch genoeg" hebt. En je merkt dat heel veel mensen als je het onderwerp bij hun peilt, je toch als soort "doomsday prepper" wordt gezien. En dat zijn dan de mensen die later aan je deur komen als de pleuris uitbreekt? Dat bedoel ik met oppervlakkig.

Natuurlijk moet je weten wie je in een bepaalde situatie kan helpen, en wie ook niet. Maar het stadium van de onbaatzuchtige barmhartige samaritaan ben ik helaas voorbij, tenminste WSHTF. Ik ben al genoeg gekloot in mijn leven. WSHTF zorg ik eerst voor de veiligheid van mijzelf en de mensen dicht bij mij. Kan ik daarna mensen helpen zonder mijzelf of naasten in gevaar te brengen, prima. Sorry als ik wat dat betreft wat egoïstisch over kom.

"Men" ziet mij meestal als een aardige, open, sympathieke kerel. En ik gun iedereen het beste. En probeer ook mensen te helpen. Soms ook met ongevraagd advies. Ik probeer me in te houden. :lips:

Echter, als het er op aan komt in een crisis situatie, gaat bij mij de knop om en dat gaat heel rigoureus. Ik en mijn naasten eerst, dan de rest.

Enfin, men hoeft het ook hier niet met mij eens te zijn, zo zit ik in elkaar.
 

Simurgh

Senior Prepper
JK nieuwe bijnaam, grappig. Net een gangster of rapper nu... JK prepper.

Ach iedereen wil op bezoek komen, iedereen die welkom is weet dat, iedereen is tegelijk niemand en niemand is iets wat iemand niet graag wil zijn. Iemand kan alleen wel eens een onjuiste interpretatie hebben gegeven aan wat als waarheid wordt aangenomen. Generaliseren is een grote denkfout, waar iemand niet aan ontkomen kan. Denkfouten zijn wat ons mens maakt, het maakt ons vindingrijk in het vinden van onbekende oplossingen, falend in het uitvoeren van wat bekend leek, het maakt ons onvoorspelbaar en zorgt dat we onbedoeld uit handen geven wat we van plan zijn.

JK
 

Changing the Mindset

Last (wo)man standing
JK nieuwe bijnaam, grappig. Net een gangster of rapper nu... JK prepper.

Ach iedereen wil op bezoek komen, iedereen die welkom is weet dat, iedereen is tegelijk niemand en niemand is iets wat iemand niet graag wil zijn. Iemand kan alleen wel eens een onjuiste interpretatie hebben gegeven aan wat als waarheid wordt aangenomen. Generaliseren is een grote denkfout, waar iemand niet aan ontkomen kan. Denkfouten zijn wat ons mens maakt, het maakt ons vindingrijk in het vinden van onbekende oplossingen, falend in het uitvoeren van wat bekend leek, het maakt ons onvoorspelbaar en zorgt dat we onbedoeld uit handen geven wat we van plan zijn.

JK
Zucht, je hebt gelijk.:)
 

Flos

SHTF Expert
Ik denk dat iedereen een beetje voor zichzelf moet uitmaken voor wie hij zijn deur open doet.
Zo heb ik al jaren geleden een lijst gemaakt met namen. Heel soms wordt er iemand geschrapt en af en toe komt er een naam bij.
En de mensen die op mijn lijst staan weten dat.
 
Bovenaan