• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Onbekende nieuwe longziekte!?

Ray

SHTF Expert
Ik had het ook gelezen. China zegt van wel, Kazachstan zegt van niet.
Lijkt mij dat je simpel in een half uur het genoom te pakken hebt van het virus, dus waarschijnlijk weten we binnenkort al meer.

En in Mongolie al een builenpest uitbraak, de planeet is boos op ons.
 

PBear

Mankinds only hope
Ik had het ook gelezen. China zegt van wel, Kazachstan zegt van niet.
Lijkt mij dat je simpel in een half uur het genoom te pakken hebt van het virus, dus waarschijnlijk weten we binnenkort al meer.

En in Mongolie al een builenpest uitbraak, de planeet is boos op ons.
Naar wat ik uit het nieuws kan opmaken, neemt Kazachstan het niet zo nauw met de registratie van sterfgevallen door Covid-19. Ongeveer 50.000 infecties en slechts 264 doden? En dan sinds de Corona uitbraak een plotse verdubbeling aan sterfgevallen door onverklaarde longziekten.
De overheid van Kazachstan, lijkt eerder de sterfte door Covid-19 te willen verdoezelen en de Chinese overheid komt het wellicht goed uit als niet alle aandacht meer uit gaat naar de in China ontstane Covid-19.

Overigens is de planet Aarde tamelijk onverschillig over het lot van de mensheid. Als politiek, commercie en menselijke hebzucht de planeet over de grens van het zelfherstellend vermogen duwen, is daar massa-extinctie de natuurlijke remedie voor. Maar boos zal de Aarde daar niet over worden. De Aarde is geen mens. ;)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Naar wat ik uit het nieuws kan opmaken, neemt Kazachstan het niet zo nauw met de registratie van sterfgevallen door Covid-19. Ongeveer 50.000 infecties en slechts 264 doden? En dan sinds de Corona uitbraak een plotse verdubbeling aan sterfgevallen door onverklaarde longziekten.
De overheid van Kazachstan, lijkt eerder de sterfte door Covid-19 te willen verdoezelen en de Chinese overheid komt het wellicht goed uit als niet alle aandacht meer uit gaat naar de in China ontstane Covid-19.

Overigens is de planet Aarde tamelijk onverschillig over het lot van de mensheid. Als politiek, commercie en menselijke hebzucht de planeet over de grens van het zelfherstellend vermogen duwen, is daar massa-extinctie de natuurlijke remedie voor. Maar boos zal de Aarde daar niet over worden. De Aarde is geen mens. ;)

Behandelden wij de aarde maar menswaardig ! Maar zelfs mensen behandelen mensen respectloos.
We benutten onze intelligentie ( Wat is dat !? ) op vele vlakken verkeerd en hoe dan ook zijn we daar zelf slachtoffer van .
We hebben het klaar gekregen om ons zelf een nummer ( cijfer ) te geven .
Een wereld die draait om getallen , met getallen en door getallen .

Máár een keer zal onze mooie planeet (waarschijnlijk) weer herstellen .. zonder ons .
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Behandelden wij de aarde maar menswaardig ! Maar zelfs mensen behandelen mensen respectloos.
We benutten onze intelligentie ( Wat is dat !? ) op vele vlakken verkeerd en hoe dan ook zijn we daar zelf slachtoffer van .
We hebben het klaar gekregen om ons zelf een nummer ( cijfer ) te geven .
Een wereld die draait om getallen , met getallen en door getallen .

Máár een keer zal onze mooie planeet (waarschijnlijk) weer herstellen .. zonder ons .

Normaal reageer ik niet op dit soort topics. Maar veel mensen voelen zich verheven en los staan van de grote eenheid waar wij deel af zijn. Met al onze technische snufjes, kennis, zogenaamde wijsheden, het ene deel klootjes volk wat het andere klootjesvolk minacht en het licht in de ogen niet gunt. Prestige projecten die bergen en bossen plat walsen zodat we ergens 10 minuten eerder kunnen zijn... mooi fjord met zeldzame koralen? Oh, vissen jullie daar? Boeiend, we gaan daar lekker naar olie boren! Rendieren wonen daar? Boeiend, wij gaam daar lekker graven! Stenen vervuild met springstof pleuren we ook gewoon lekker het fjord in! Geen priveleven, voedsel en water vervuild (chemisch als op genetisch vlak) en alles uit naam van vooruitgang en het grote geld. Agri over permacultuur, tot Identiteitsloze golems verworden, een grijze/bruine mengeling, vervreemd van daar waar we vandaan komen, niet begrijpend dat wij met onze intelligentie eigenlijk niet verder komen dan ikke ikke ikke. Techniek heeft ons veel moois gebracht maar voor welke prijs?

Op de pont met een collega een paar jaar terug wat duidelijk tekent hoe veel mensen zich verheven voelen boven de rest en ander leven minder achten:

Er zwemmen eenden voor de veerpont op de rivier die we oversteken. Ik zeg zo, heej eend pas op anders ben je straks het waterhaasje. Collega reageert: er zijn toch genoeg eenden? Waarop ik reageer dat ik hem toch ook niet verzuip ookal zijn er genoeg mensen?

Sorry voor het offtopic:

Laten we lief voor elkaar zijn, op elkaar passen en helpen waar en wanneer nodig/mogelijk in deze onzekere tijden. :hug:
 

phtvs

Sysop
Admin
Covid 19 was al in najaar in Italiaans en Spaans water te vinden, dus China als begin?
De Pandemie begon in China. Dat het virus elders eerder opgedoken is, zegt niet zoveel. Het gaat om de razendsnelle verspreiding van het virus nadat het in China opgedoken was.
 

martin

Mankinds only hope
De Pandemie begon in China. Dat het virus elders eerder opgedoken is, zegt niet zoveel. Het gaat om de razendsnelle verspreiding van het virus nadat het in China opgedoken was.

Voor de verspreiding maakt het niet zoveel uit. Maar als men ooit iets wil leren van het ontstaan (en mogelijk voorkomen) is het wel van belang om de oorsprong te achterhalen.

Als we kijken naar het onderzoek van Nature
https://www.nature.com/articles/s41586-020-2355-0
Dan zou dit betekenen dat het dus (zeer waarschijnlijk) niet op die markt in Wuhan is ontstaan.

Het zou misschien handig zijn in de toekomst om preventief rioolwater te onderzoeken op virussen i.p.v. achteraf.
 
F

forumlid 1447

Gast
De Pandemie begon in China. Dat het virus elders eerder opgedoken is, zegt niet zoveel. Het gaat om de razendsnelle verspreiding van het virus nadat het in China opgedoken was.

Net als de Spaanse griep ook niet in Spanje is ontstaan, maar wel iedereen dat nu denkt,
vindt ik persoonlijk dat er een ding duidelijk moet zijn , en dat, waar is de ziekte door ontstaan.
Dat er in Amerika een pathologische leugenaar, en een groter gevaar voor de wereldvrede
dan de leiders in de koude oorlog, graag China de schuld wil geven, stoort me dan ook mateloos.
De eerste geregistreerde zieke in 1919 vielen toen in Kansas.,
Maar de leiders van dat land , hebben toen met hard roepen,
toen ook de waarheid uit het collectief geheugen gewist
Zo lang je maar genoeg naar een ander wijst, blijf je zelf buiten schot.
En de hardste roeper wordt meestal gelooft.
Nu is dat een (flieren)fluiter (twitteraar)
Zo lang er alleen maar gewezen wordt , komt men niet achter de oorzaak (cocktail)
en dus ook niet tot een veilig vaccin.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Nou als toch iedereen offtopic gaat,doe ik mee.

Tss, @wiliam , niet iedereen denkt dat he.
In die tijd van de Eerste Wereldoorlog was Spanje neutraal en had geen oorlogscensuur bij de media. Daardoor sloegen de Spaanse kranten groot alarm toen verschillende mensen aan het virus stierven.
Doordat de oorlog afliep, werd het virus wereldwijd verspreid. De feestelijke thuiskomst van troepen waren massaverspreidingsevenementen. Het nare van de Spaanse Griep was dat het vooral jonge mensen doodde(normaal sterven er meer oude en kwetsbare mensen aan griepvirus) Wat overbleef waren bejaarden en hun kleinkinderen.
BBC heeft verschrikkelijk goede informatieve docu over de Spaanse Griep, The flu that killed 50 million.
 
G

gebruiker 3367

Gast
Lijkt mij allemaal te toevallig, een nieuw longvirus met dezelfde symptomen als corona, maar het is geen corona? Raar verhaal. Ik vertrouw zowel China als Kazachstan niet, dus ik hoor het wel zodra er echt details bekend zijn. Tot die tijd maak ik me er niet zoveel zorgen om als ik heel eerlijk ben.
 

petroman

SHTF Expert
Ik ben geen kenner, noch arts, noch vinoloog, maar alle longvirussen lijken op elkaar denk ik.
Verspreid zich via de luchtweg,
je krijgt droge keel of juist niet, irritatie > hoesten,
op het moment dat het virus de longen bereikt ga je zuurstof tekort krijgen,
het lichaam wil slijm ophoesten,
longen raken beschadigt en vullen zich met longvocht,
patiënt verdringt letterlijk.

Afhankelijk of en hoe het virus reageert op bekende medicatie bepaalt de snelheid en het verloop.
Dat is volgens mij het enige onderscheid.

Dit geld ook voor de bekende griep, die is in essentie net zo snel en dodelijk. Alleen onze eigen afweer herkent het sneller (denk ik) en we krijgen zelden de volledige mep.
Is de weerstand van een patiënt al zwak of al bezig met iets anders dan krijg je nog onvoorspelbaarder uitkomsten.
 

Ray

SHTF Expert
De stilte in de berichtgeving doet vermoeden dat deze nieuwe onbekende longziekte blijft bij een verhaaltje van China.
Kazachstan registreert de meeste corona doden als longontsteking, zonder deze verder te specificeren, om zijn covid imago een beetje positief te houden. Het grote vermoeden is dan ook, dat het om covid gevallen gaat.
 
Bovenaan