• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

De Schrijver

Prepper
Stel je voor, S has HTF. Gelukkig was je zo goed voorbereid dat je je op tijd hebt verschanst in je BOL. Je voorraden zijn piekfijn in orde en dan ben je ook nog eens ongedeerd!
Maar nu je niet zal verhongeren, uitdrogen of overlijd door een verwonding of ziekte, hoe voorkom je dat je niet dood gaat van de verveling? Immers lijkt het erop dat je BOL voorlopig je BIL is...

Wellicht geen prio in een noodsituatie natuurlijk maar ik ben enorm nieuwsgierig! Wat heb je bij je/klaar liggen? Een kaartspel? Een e-reader met lader (natuurlijk op zonne-energie) en vele ad kaarten? Een gitaar of ander instrument?

Of je nu alleen bent of in gezelschap, bij langdurig verblijf is zelfs tijdens een crisis een beetje vermaak soms wel wenselijk. Hoe los jij dit op?
 

Loreen

Last (wo)man standing
Oefenen om als de poep niet meer rond vliegt de aarde te herpopuleren!
Een slim plan bedenken om werelddominantie te bereiken. Of als dat wat hooggegrepen is misschien een teelplan voor als de poep mest geworden is. En natuurlijk andere plannen van aanpak bedenken.

Verder is het denk ik heel erg afhankelijk van de vraag of je binnen moet blijven, of naar buiten toe kan? Hoeveel ruimte je in huis hebt?
Spelletjes en leesvoer lijken me altijd handig.
 

InfernoSis

Diehard Prepper
Ik heb boeken genoeg ... Maar die zijn enkel voorlopig handig bij een Bug-In. Verder hoop ik te zorgen dat ik genoeg sudoku's, binaire puzzels en kruiswoordraadsels heb om maanden door te komen. Maar ook de klassieke bordspellen zoals schaken, dammen, Monopoly, etc... Een boek (of een paar) kaarten is ook altijd handig. Een dagboek bijhouden kan ook altijd handig zijn.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Stel je voor, S has HTF. Gelukkig was je zo goed voorbereid dat je je op tijd hebt verschanst in je BOL. Je voorraden zijn piekfijn in orde en dan ben je ook nog eens ongedeerd!
Maar nu je niet zal verhongeren, uitdrogen of overlijd door een verwonding of ziekte, hoe voorkom je dat je niet dood gaat van de verveling? Immers lijkt het erop dat je BOL voorlopig je BIL is...

Wellicht geen prio in een noodsituatie natuurlijk maar ik ben enorm nieuwsgierig! Wat heb je bij je/klaar liggen? Een kaartspel? Een e-reader met lader (natuurlijk op zonne-energie) en vele ad kaarten? Een gitaar of ander instrument?

Of je nu alleen bent of in gezelschap, bij langdurig verblijf is zelfs tijdens een crisis een beetje vermaak soms wel wenselijk. Hoe los jij dit op?

In jou bericht lijkt het er op alsof de rust op aarde / in het land / werelddeel al is terug gekeerd .
In een Shtf lijkt het mij sterk dat je je gaat vervelen :confused::confused:.
Er zullen er altijd zijn die niet zo goed zijn voorbereid en die toch moeten leven .
Hoe doen ze dat , weet ik niet . Maar het kan alle kanten op . Met al die vreemde mensen op pad is het al verstandig als je met 1 oog open slaapt :(
En als je alles zelf moet doen en ook nog eens voor meerdere personen .
Je vermeld al " Je hebt je Verschanst " ! Dus het is nog onveilig .
Volgens mij kan het gewoon niet dat een Prepper / Overlever / enz zich kan gaan vervelen .
En dan hou ik het spelletjes doen nog buiten beschouwing ;)
 

InfernoSis

Diehard Prepper
In jou bericht lijkt het er op alsof de rust op aarde / in het land / werelddeel al is terug gekeerd .
In een Shtf lijkt het mij sterk dat je je gaat vervelen :confused::confused:.
Er zullen er altijd zijn die niet zo goed zijn voorbereid en die toch moeten leven .
Hoe doen ze dat , weet ik niet . Maar het kan alle kanten op . Met al die vreemde mensen op pad is het al verstandig als je met 1 oog open slaapt :(
En als je alles zelf moet doen en ook nog eens voor meerdere personen .
Je vermeld al " Je hebt je Verschanst " ! Dus het is nog onveilig .
Volgens mij kan het gewoon niet dat een Prepper / Overlever / enz zich kan gaan vervelen .
Ik denk dat het soms toch nodig is om eens te ontspannen, vooral als je met meerdere personen bent en de uitkijk-taken kan verdelen. Al is het maar even een kaartspelletje spelen. Je kan (of mag) geen weken/maanden op je hoede zijn zonder dat je gemoedstoestand daar onder lijdt. Natuurlijk zal dit niet de eerste dagen of misschien weken echt lukken, maar aangezien het topic aangeeft dat je in je BOL zit, moet je je normaal niet meer verplaatsen.
 
F

frans81

Gast
Ik denk dat het soms toch nodig is om eens te ontspannen, vooral als je met meerdere personen bent en de uitkijk-taken kan verdelen. Al is het maar even een kaartspelletje spelen. Je kan (of mag) geen weken/maanden op je hoede zijn zonder dat je gemoedstoestand daar onder lijdt. Natuurlijk zal dit niet de eerste dagen of misschien weken echt lukken, maar aangezien het topic aangeeft dat je in je BOL zit, moet je je normaal niet meer verplaatsen.

Het Topic gaat over voorkomen van verveling , hoe voorkom je dat je niet dood gaat van verveling . Verveling bestaat toch niet .
ER is zoveel te doen . Oa ook wat jij omschrijft ;)
Jezelf Ontspannen kun je dus op velerlij manieren na een Inspanning . Je gaat dus echt niet sterven van verveling .
Als je ontzettend lui bent aangelegd :lol::lol: oke dan is er een vorm van Mentaal afsterven :lol:
 

DeltaFox

Survivor
Laatst bewerkt:
Als je er op uit moet neem dan mnstens een Stok kaarten, dobbelstenen en een muziek instrument mee. Bedenk ook dat muziek ook een uitstekende bezigheid is.
Als je naar de geschiedenis kijkt zie je hoe belangrijk muziek en dichtkunst is geweest om gebeurtenissen vast te leggen. Daarbij geeft muziek energie of juist rust en brengt het mensen bij elkaar. Onderschat de kracht van muziek niet. Al zijn het maar zelf verzonnen slaapliedjes voor jouw kind of andermans kind...
 
F

frans81

Gast
Wat ga je aan ontspanning doen tijdens een SHTF , zo zou dit Topic eigenlijk kunnen beginnen ;)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat klopt Frans. Want als je het druk hebt met overleven of settelen of dagelijkse bezigheden, heb je geen tijd om je te vervelen toch?

Ja zo zie ik het ;)
Soms ( Vooral op zondag ) zit ik op de bank als een oude zak lusteloos iets en dan zegt mijn vrouw " Verveel je jezelf " :confused:
Je weet wel met zo'n toontje met een boodschap :lol:
Waarom zit ik er zo bij ??? Gewoon omdat ik nergens zin in heb en weer lekker negatief ben ;)
ER is genoeg te doen zegt ze dan :thumbsup: En dan gaat ze aan het opnoemen :oops: En dan word het serieus en word ik wakker . Wat een lijst :thnx:
Verzint ze dit nu allemaal of is dat echt zo :lol: Ja hoor het is echt zo . Zoveel is er te doen .
Verveling bestaat niet die creëer jezelf !
Verveling is tevens een gebrek aan Motivatie en in sommige gevallen is dit gevaarlijk !
 

De Schrijver

Prepper
Ik had het topic inderdaad beter anders kunnen noemen ja en het klopt dat er altijd wel "iets" te doen is. Wat ik voor ogen had was eigenlijk een beetje als dat bankhangen, er kan wel wat gebeuren maar niks heeft een prio (voorraad ed op orde en gezondheid is goed) en een mens moet af en toe ontspannen. Maar wat een
leuke aanvullingen hier! Ook erg leuk dat iedereen meedenkt.
@DeltaFox mooi ge/omschreven, muziek is zeker een krachtig medium. @Sun Beh Nim hoe zou je muziek afspelen?
 

Ray

SHTF Expert
Ik had het topic inderdaad beter anders kunnen noemen ja en het klopt dat er altijd wel "iets" te doen is. Wat ik voor ogen had was eigenlijk een beetje als dat bankhangen, er kan wel wat gebeuren maar niks heeft een prio (voorraad ed op orde en gezondheid is goed) en een mens moet af en toe ontspannen. Maar wat een
leuke aanvullingen hier! Ook erg leuk dat iedereen meedenkt.
@DeltaFox mooi ge/omschreven, muziek is zeker een krachtig medium. @Sun Beh Nim hoe zou je muziek afspelen?

Als jij een betere titel verzint, pas ik hem voor je aan. :)

Verveling is volgens mij vooral iets van de jeugd. Althans, die hoor ik erover, nog nooit een 40-jarige horen zeggen dan hij zich verveelt. ;)

Tja, ik heb nog zo veel achterstallig lees en leer werk, een boekenkast vol, daar vermaak ik me wel even mee. Kaarten, spelletjes, zonnepaneel oplaadbare gadgets, ik 'vermaak' me nog wel even.
 
Bovenaan