• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Onze BOVs

Richard434

Prepper goeroe
1. Peugeot evt + aanhanger
2. Fietsen + Kar,
3. Onze benen + fietskar



Ik zal ter zijner tijd (als het privé weer wat rustiger is) een topic aanmaken over mijn fietskar ;)
Zoals beloofd op het andere forum!
 

RDNK76

Survivor
Heb een Land Rover Defender 110XD WOLF in het vizier, ex-KL.... Alleen die 2445€ wegenbelasting per jaar smaken me niet zo!!! Eens kijken hoe ik daar een oplossing voor vind
 

Flos

SHTF Expert
Ik heb een busje . Naast mijn gewone auto . Busje wordt in gezet voor alle karweitjes. Het is dan ook dik voorzien van alle spullen die ik nodig kan hebben .
Het heeft ook een welnis knobbel. Daar komen dan mijn verschillende karretjes aan .
 

dimidrie

Senior Prepper
Ik heb sinds kort een Land Rover Discovery uit 1998. In de basis een hele goede auto, maar die voor de APK op een paar bekende punten gelast moet worden, zoals alle Discoveries uit de jaren 90.

Hopelijk rijdt het karretje in de loop van januari en dan kan er vanaf dat moment, mijzelf kennende..., eindeloos aan gesleuteld worden om er een mooie bedrijfsauto/kampeerkar/bov van te maken. Eerste echte trip die ik er mee hoop te maken is een trip naar Zweden/Noorwegen.
tzt zal ik wel een draadje openen over het opknappen van de BOV.

[member=53]RDNK76[/member] stoere kar, zo'n 110 Wolf 8) 8) maar die wegenbelasting is om te janken natuurlijk. :eek: :'(
 
Zelf heb ik een Suzuki Ozark quad en een rubberboot van Sillinger met 5 luchtkamers als BOV
Daarnaast heb ik uiteraard mijn oude maar betrouwbare mountainbike als backup BOV.
 

Rataplan

Mankinds only hope
Hier een Mercedes bus oldtimer.
Voordelen ; rijd op elke soort olie die er zo'n beetje is, zeer betrouwbaar, degelijk, zelf eenvoudig te onderhouden/ noodreparaties en alle onderdelen verkrijgbaar zowel nieuw als 2 de hands en ook betaalbaar.
Voor nu is fijn dat hij blijvend belastingvrij is, dat maakt ten tijde van shtf natuurlijk niks uit.
Nadelen ; groot en lawaaierig, dus opvallend, ook redelijk spartaans om mee te rijden en langzaam t.o.v. auto's en moderne bussen, dus beperkte dag afstanden.

Naast deze bus, ook een Citroën berlingo.
Zeer fijne auto, heel veel binnenruimte, eenvoudig om te bouwen naar minicampertje voor 2 personen, redelijk vlot, verbruik ligt vrij hoog van deze 1.4 benzine motor namelijk ; 1:10 ongeveer.

We denken erover om een bus aan te schaffen met dubbele cabine op grijskenteken.
Dit zou bijv. een Mercedes vito of een Volkswagen transporter kunnen worden, beide voorzien van dieselmotoren.
Zodra er zo'n bus is gaat hier mijn voorkeur naar uit om te gebruiken als bov.
 
  • Leuk
Waarderingen: Toef
Hier een Mercedes bus oldtimer.
Voordelen ; rijd op elke soort olie die er zo'n beetje is, zeer betrouwbaar, degelijk, zelf eenvoudig te onderhouden/ noodreparaties en alle onderdelen verkrijgbaar zowel nieuw als 2 de hands en ook betaalbaar.
Voor nu is fijn dat hij blijvend belastingvrij is, dat maakt ten tijde van shtf natuurlijk niks uit.
Nadelen ; groot en lawaaierig, dus opvallend, ook redelijk spartaans om mee te rijden en langzaam t.o.v. auto's en moderne bussen, dus beperkte dag afstanden.

Naast deze bus, ook een Citroën berlingo.
Zeer fijne auto, heel veel binnenruimte, eenvoudig om te bouwen naar minicampertje voor 2 personen, redelijk vlot, verbruik ligt vrij hoog van deze 1.4 benzine motor namelijk ; 1:10 ongeveer.

We denken erover om een bus aan te schaffen met dubbele cabine op grijskenteken.
Dit zou bijv. een Mercedes vito of een Volkswagen transporter kunnen worden, beide voorzien van dieselmotoren.
Zodra er zo'n bus is gaat hier mijn voorkeur naar uit om te gebruiken als bov.

Een volkswagen Transporter is een topbus zeker weten.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Skoda superb combi uit 2015 niet ideaal na een emp, maar goed...
Achterop zetten we de fietsen en ondersteboven op het dak de fietskar, dat gaat prima met wat touw.
als de auto het begeeft pakken we de fietsen + kar, skeelers, de bobs en opblaas boot.
Als de fietsen het begeven gaan we skaten met de kar, bobs en opblaasboot.
als de skates het begeven gaan we wandelen met de kar, bob en opblaasboot.
als de kar het eerder begeeft gaan we zonder opblaasboot verder maar wel met de bobs fiets en skates. Als we eerder gebruik moeten maken van de opblaasboot dan gaan we verder zonder fietskar en fietsen maar wel met de bobs en skates.
Skaten en wandelen wisselen we af afhankelijk van het terrein. Het liefst zoveel mogelijk harde wegen ivm de fietskar met de bobs e opblaasboot. :)
 

dubbel0

Diehard Prepper
Wat een stoere auto's allemaal.

Wij hebben een zeer onopvallende Skoda Fabia.

die hebben we ook gehad, die zijn goed die auto's! we moesten hem weg doen toen nr 3 dr tussen kwam te zitten op de ahcterbank, de jongens "knokten mekaar de tent uit" nu een dacia duster. lekker auto'tje :)
 

walrus

Elementary prepper
Hier een Mercedes bus oldtimer.

Nadelen ; groot en lawaaierig, dus opvallend, ook redelijk spartaans om mee te rijden en langzaam t.o.v. auto's en moderne bussen, dus beperkte dag afstanden.
.
en het zuipt als een tierelier denk ik?
heb je foto ervan?
 
Bovenaan