• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Op bezoek bij een doomsday prepper

Ray

SHTF Expert
Amerikaans... en de situatie is daar ook heel anders dan hier in NL/Europa, of niet?

In Amerika sterft het van de wapens en dan heb je weinig andere keuze dan de overtreffende trap op te zoeken en het minst aantrekkelijke doelwit te worden. Klinkt logisch toch? Of je moet echt slim zijn natuurlijk en die negatieve doomsday spiraal doorbreken, want het leidt helaas tot zijn eigen doomsday.

Laten we ook eerlijk zijn, het is op die manier ook een hele spannende 'hobby' met al die hardware en vernietigingskracht, lijkt net op 'The Walking Dead', 'Hollywood' en computergames over dit thema. Water, eten, medische toestanden, orde/stabiliteit, rechtspraak, saai, gaap, veel interessanter dat knallen. :lol:

De praktijk scenario's, Argentinië, Venezuela, Weimar republiek, enz, laten wel degelijk een toename in geweld en criminaliteit zien, maar het gros van de mensen verzint veel betere manieren dan elkaar de schedel in te slaan. Men gaat juist meer samenwerken, dan wegkruipen in forten, want dat is slechts een kort houdbare situatie, iedere militair weet dat.

Hoezeer ik dan ook leuk kan wegdromen bij het idee van een eigen fort met genoeg vuurkracht om de Russen weg te houden, lijkt me dit niet de meest logische keus en al helemaal niet voor mensen uit een dichtbevolkt gebied als West-Europa.

Des te eerder er samen gewerkt wordt om de voedselvoorziening en basisbehoeften zo goed mogelijk op orde te brengen, des te beter en dat gaat slecht door je buren af te schieten (die hebben altijd familie, vrienden, etc, minimaal tientallen :fluit:).

Een SHTF creëert automatisch een machtsvacuüm en nog nooit in de geschiedenis bleef zo'n vacuüm bestaan. Als de overheid/rechtstaat wegvalt komt er snel wat anders. De lokale bende als jij het toestaat of wellicht iets waar je nu al over na kunt denken en netwerken voor kunt opbouwen. ;)
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Wordt denk ik ook maar doomsday prepper. Heb er nog geen 1 gezien die bij walmarkt werkt en in een flat woont. Allemaal op een paar hectare grond met een mega woning of bunker.
Dus preppen in de V.S. is alleen voor de rijken? En natuurlijk is een loods vol wapens leuker om te tonen dan een loods vol blikvoer.
 

Flos

SHTF Expert
@logan1202 klopt niet helemaal.Een van de weinige afleveringen die ik heb gezien ging over een alleenstaande vrouw dat op een flat woonde en ze ging oefeningen met haar BOB.
Ook een dikke zwarte man vertelde hoe hij zijn flat beveiligde en zijn bad zou vullen met water.
Maar dat zullen dan wel uitzonderingen zijn. De meesten hebben het wat breder dan het gemiddeld forum lid op Preppers-shelter.
 
G

Gamble

Gast
Ik ben het helemaal met @Ray eens.
Maar toch... als het zou kunnen...
Wel een natte droom toch!:lol:
 

Kanina

Diehard Prepper
WTF.. dit is heavy shit!
Hij financiert dit wel allemaal door het verkopen van die 10.000 dollar kostende kogelwerende banken.
Niet zo slecht bedacht. Mooi optrekje ;)
 
V

Verwijderd lid 482

Gast
Heb nog een kogeldoorlatende bank in de aanbieding, voor 10 ruggen is hij van jou. gratis thuisbezorgt.
 

petroman

SHTF Expert
Alsof je met dat kussen voor je kop nog veel kan schieten zoals de dame beweerd.
Paar (extra) brandblussers lijkt me beter idee. Slapen op je kist.
 
Bovenaan