• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

opleiding FPOSI en MIRA

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Oei, dat is een dure EHBO-BHV cursus. Er zijn geen cursussen in je eigen land?

Medic Courses - A word of warning

Are you 'qualified' to use these skills?
No.
Will you be employed on the strength of these skills?
No.
If something goes wrong, will you be liable?
Yes

http://www.realfirstaid.co.uk/mediccourses/
 

Kevin Fox

Survivor
Oei, dat is een dure EHBO-BHV cursus. Er zijn geen cursussen in je eigen land?

Medic Courses - A word of warning

Are you 'qualified' to use these skills?
No.
Will you be employed on the strength of these skills?
No.
If something goes wrong, will you be liable?
Yes

http://www.realfirstaid.co.uk/mediccourses/
En het bedrijf biedt zelf ook opleidingen aan :p Het gaat er me ook een beetje om dat als ik in afgelegen gebiedt zou zitten met mijn friends/familie dat ik iets kan betekenen. En daarnaast is het handig als kandidaat inspecteur politie. Het ding is, dit bedrijf focust op de tracheotomie en klaplong, tuurlijk mag dit in urban omstandigheden niet, maar het is veel meer dan dit alleen...
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

Kevin Fox

Survivor
Mooi ! Altijd handig. Privé of via bedrijf ?
Privé :)
Soms moet een mens is zichzelf investeren hé :)
en als er iets gebeurt kan ik tenminste een verschil maken. Los van bovenstaande commentaar natuurlijk (het niet uitvoeren van...).
Er zit ook triage in enz, en het doel is eigenlijk: persoon stabiliseren tot dokter er bij kan.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

hans013

Senior Prepper
Succes, in mijn ogen een hoog wanabee dokter gehalte. Als het om stabiliseren gaat kun je veel meer in de basis / gevorderde ehbo vinden als hier je geld aan uitgeven.

Je gaat technieken leren, die wij elke 2 jaar op een profcheck moeten laten beoordelen, profcheck niet gehaald? 1x herkansen en anders tot ziens...

En jij denkt door die cursussen te volgen dit onder moeilijke omstandigheden te kunnen?

Ik kan je vertellen, na de crash van turkish airlines bij schiphol was op een vuilniszak een infuus klaarmaken al een uitdaging. Laat staan de technieken waar jij het over hebt...

Maar nogmaals... dit is mijn bescheiden mening...

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI CUN-L21 met Tapatalk
 

Kevin Fox

Survivor
Laatst bewerkt:
Eerst en vooral ben ik geen "wannabee dokter" en die cursussen zijn daar ook niet op gericht, ze worden gegeven binnen de marinekorpsen aan speciale eenheden.
Ik school mij bij, leer en gebruik wat ik kan gebruiken en maak in elke situatie zowel menselijk, juridisch een realistische inschatting. Uw eerste fout is al te zeggen dat u "denkt" dat ik handel op informatie waarvan ik "denk" kennis te hebben. Ik handel niet o.b.v. wat ik denk maar op wat ik weet. Groot verschil. Fout 2, ik wil geen EHBO volgen maar tactical trauma opleidingen, weeral groot verschil.
De technieken die hier aangeleerd worden zijn degene die worden toegepast in "remote areas", een vergelijking met een ziekenhuiscontext is dus niet van toepassing.


Wat de ingrepen betreft: Ik weet ook wel dat ik geen tracheotomie mag uitvoeren morgen op straat etc. (daar doelt de opleiding ook niet op) en dat is ook gewoon niet nodig in het dagelijks leven... Maar met de kennis die ik wél vergaar en kan toepassen zal ik bij aanslagen een verschil maken ONDER leiding van een dokter/paramedici (in 't beste geval). Ja ik zal bepaalde producten verregaand kunnen gebruiken zoals clothing agent, blast verbanden, etc. Kennis die levens kan redden, dokter of niet.
Ik anticipeer op iets wat kan komen en ben bereidt vanuit een altruïstische houding levens te redden. En vooral als het om geliefden gaat, wet of geen wet zal 'k achteraf wel in de bak gaan zitten zonder schuldgevoel.
Daarnaast weet je nooit hoe iemand reageert in een noodsituatie, iedereen kan "freezen" maar desondanks probeer ik toch kennis te vergaren die deze kans verkleint.

Ik ben niet over een nacht ijs gegaan, zoals al eerder gezegd heb ik al van een zeer vooraanstaande arts binnen een SWAT eenheid les gehad.
Ik ken de wetgeving zeer goed, en ik weet wat ik wel en niet mag doen, maar ik weet ook dat als het er écht maar dan ook écht op aankomt en een dokter weet van op afstand dat zijn patiënt zal sterven zonder hulp dat die dokter toch nét iets liever zal begeleiden aan iemand die al enige ervaring heeft...
U kent mijn medische achtergrond ook niet...
En ook hierna ben ik van plan om blijvend bij te scholen.
 

hans013

Senior Prepper
Ik ben duidelijk geen voorstander van dit soort leken hulpverlening.

Maar goed, ieder zijn eigen keuze. Je wordt er gegarandeerd iets wijzer van.

Met mijn 18 jaar hulpverlener ervaring kan ik alleen adviseren dat je in een noodgeval handelt naar kennis en kunde. En niet van uit een (Korte) training en een herhaling.

De praktijk is een heel harde leermeester. En ja, ook dat kan ik uit ervaring schrijven...
 

neoclyps

Survivor
Succes, in mijn ogen een hoog wanabee dokter gehalte. Als het om stabiliseren gaat kun je veel meer in de basis / gevorderde ehbo vinden als hier je geld aan uitgeven.

Je gaat technieken leren, die wij elke 2 jaar op een profcheck moeten laten beoordelen, profcheck niet gehaald? 1x herkansen en anders tot ziens...

En jij denkt door die cursussen te volgen dit onder moeilijke omstandigheden te kunnen?

Ik kan je vertellen, na de crash van turkish airlines bij schiphol was op een vuilniszak een infuus klaarmaken al een uitdaging. Laat staan de technieken waar jij het over hebt...

Maar nogmaals... dit is mijn bescheiden mening...

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI CUN-L21 met Tapatalk

Ha Hans,

Wat raadt jij dan iemand aan die verder wil komen in (eerste) medische hulp etc.?
We gaan er dan wel van uit dat iemand een volledig ehbo diploma heeft incl. alle oranje kruis aantekeningen en een aantal jaar( evenementen )eerste hulp gedaan heeft.
 

Kevin Fox

Survivor
Bon, even een update:

Ik heb besloten (en niet na de commentaar van Hans) op een ander oipleidingsinstituut te zoeken.
Reden is omdat ik na de afgelopen dagen niet echt een positieve ervaring heb gehad met Global security training (NL).
Zo klopte de opleidingsprijs van geen kanten, de datums klopten niet, regels rond accomodatie enz ook niet...

Niettemin ga ik op zoek naar een alternatief (betaalbaar).
Ik houd jullie op de hoogte!


Grtz
 

Skoenie

Prepper
Ik ben duidelijk geen voorstander van dit soort leken hulpverlening.

Maar goed, ieder zijn eigen keuze. Je wordt er gegarandeerd iets wijzer van.

Met mijn 18 jaar hulpverlener ervaring kan ik alleen adviseren dat je in een noodgeval handelt naar kennis en kunde. En niet van uit een (Korte) training en een herhaling.

De praktijk is een heel harde leermeester. En ja, ook dat kan ik uit ervaring schrijven...
Sluit mij volledig bij jou aan eerwaarde collega
 
Bovenaan