• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Oude rugtas ombouwen tot "grey (wo)man" tactical rugtas

Kanina

Diehard Prepper
Wij hebben weer een mooi project bedacht, we zijn druk aan het brainstormen.
We gaan een oude ANWB HN wandel-rugtas ombouwen naar een (voor ons werkende) tactical "grey man" rugtas. Dit omdat wij urenlang besteden aan het online bekijken van tassen en de review filmpjes hierover en toch niet dé tas vinden, die wij voor ogen hebben.
En toen opperde ik dit idee. En zojuist heeft @The mad engineer het 'licht' gezien en is verder gaan meedenken.

Nu hebben we in het verleden al vaker gedacht aan het zelf samenstellen en maken van de (voor ons) ideale wandel-rugtas (MAD kwam met het idee, ik brainstormde mee). En nu gaan we dat maar eens in werking stellen. Wie weet wat daar nog uit voort komt.

De tas in kwestie:

image.jpeg

De buitenkant en het frame zijn nog prima, hoewel een beetje vlekken hier en daar van het lekken van.. 'iets'.
Zoals je kunt zien was hij nodig aan vervanging toe op bepaalde punten:

image.jpeg

Oftewel, een mooie en stevige tas om mee te gaan knippen en plakken. Lekker fröbelen op regenachtige dagen.
We hebben een doel uiteen gezet, en een prioriteitenlijst met punten gemaakt.
Nu nog het in werking stellen. We houden jullie op de hoogte :)
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Het is natuurlijk een no-budget project. Het is een gewoon een proof of concept, om te zien of bepaalde dingen zo werken als we denken. En ach, wie weet zien jullie over een paar jaar wel een nieuw merk verschijnen in de prepshops, (c) Human Tactical (tm)(r) ;)
 

Vempain

Prepper goeroe
zeker een mooi idee als je eventueel op "bag in bag" zoekt kom je best handige dingen en ideeen tegen om je spullen overzichtelijk in op te bergen en kun je dit soort zelfgemaakte zakjes ook aan de binnenkant van de rugtas bevestigen
 

Ray

SHTF Expert
Die oudere HN rugzakjes van de ANWB waren geweldig! Ik heb er jaren met eentje gedaan van 35 liter met los net tegen de rug tegen het zweet. Dat ding ging zelfs 17 blikken snert in en werd dagelijks gebruikt voor van alles, incluis de boodschappen. Daarna een nieuwe gekocht (eind 2015) en het is duidelijk niet meer dezelfde kwaliteit en gemaakt voor kinderen of kleine Chineesjes, terwijl de prijs alleen maar hoger is geworden. Achteraf blijkt dat ik dat prutding net zo goed in China zelf had kunnen bestellen voor vijftien euro. Helaas kan ik de 'goede' ouderwetse daar ook niet meer vinden.

Mooi werk dus op dat oude, edoch goede ding en zeker greyman waardig, want ondanks dat het geen camo is, zo'n Rush of Maxpedition tas schreeuwt het meteen "Prepper!"
 
F

frans81

Gast
Ben zeer benieuwd naar eind resultaat .
Inspiratie is er genoeg voorhanden .

Succes :thumbsup:;)
 

Vempain

Prepper goeroe
Hier ook nog een oude oranje Human Nature van 35 liter liggen en dat ding is niet kapot te krijgen :thumbsup:
Ook hebben we van HN de 25 liter variant gehad en die ging ook heel lang mee en hebben we deze na jaren intensief gebruik weg moeten doen ivm dunner wordende stof maar echt stuk was die eigenlijk ook niet alleen volledig versleten waardoor het makkelijker kon gaan scheuren
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Okay even als geheugensteuntje. Ben er nog niet uit of we gewoon webbing gaan maken of een afneembaar paneeltje met gaten waar de tasjes in kunnen (dat valt minder op).

In ieder geval de specificaties van de PALS standaard:
The PALS grid consists of horizontal rows of 1 in (2.5 cm) Mil-W-43668 Type III nylon webbing (most commercial vendors use Type IIIa), spaced 1 in apart, and reattached to the backing at 1.5 in (3.8 cm) intervals.
 
Bovenaan