• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Outback survival caravan

petroman

SHTF Expert
Kwam dit filmpje tegen, moest ik effe delen.
Denk alleen dat dit niet te betalen is, wel een geweldige Bug Out Vehicle extension.

Youtube > off road > trailer /camper etc.
Er zijn meer mooie ontwerpen. Ook home made. Maar deze heeft wel veel opties ingebouwd.
 

Arie

Diehard Prepper
Een collega heeft zo iets zelf gemaakt bij ons in de werkplaats. Die heeft toen als basis een tandem aanhanger genomen. Hij slaapt in de caravan en kookt er ook naast.
Er staat daar ook een aardige nissan patrol voor en kan ieder jaar nieuwe assen plaatsen omdat alles kapot gereden word. Ik heb geen idee hoe extreem hij rijd maar hij klaagt steen en been.
 

Flos

SHTF Expert
Een collega heeft zo iets zelf gemaakt bij ons in de werkplaats. Die heeft toen als basis een tandem aanhanger genomen. Hij slaapt in de caravan en kookt er ook naast.
Er staat daar ook een aardige nissan patrol voor en kan ieder jaar nieuwe assen plaatsen omdat alles kapot gereden word. Ik heb geen idee hoe extreem hij rijd maar hij klaagt steen en been.
Ik denk dat zijn probleem de dubbel as is. Alle aanhangers die ik heb gezien waar ze mee in de wildernis rijden zijn enkelassen.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Dubbele as veroorzaakt zowiezo veel Frictie bij draaien . Je rijd alles kapot ( De Natuur wel te begroijpen ) wanneer je scherpere bochten moet nemen .
Wij hebben een tijd lang voor Rijkswaterstaat gewerkt ( Sluisjes opknappen in kanalen en beken ) en hadden een joekel van dubbel asser . Zeer zware uitvoering met veel bodemspeling ( Voor een Schaar gedeelte met 1 as en achter twee assen ) met alle apparatuur achter de Jeep ,
het was diep triest hoeveel sporen dit naliet . Vooral ook doordat het vaak ontzettend manoeuvreren was om ergens te geraken en weer weg te komen .
Vooral dat achteruitzetten :(:(
Over het flinke aantal Ton aan gewicht heb ik het liever niet ;)

3-asser-aanhanger-Custom.png

Zoiets als dit maar dan hoger en zwaardere uitvoering
 
I

Invictus

Gast
Pracht ding maar zal inderdaad wel een lieve duit kosten.
Tussen de 40.000 en 70.000 AUD afhankelijk van de uitvoering.
En in euros dus tussen 25.000 en 45.000 exclusief verzendkosten voor de gemiddelde europeaan.
Voor ons in NL komen daar nog 20 soorten belasting overheen, reken maar op een ton.
 

Arie

Diehard Prepper
Die dubbele as was nodig voor het gewicht in nederland.
Al gaan ze versnellings bakken en aandrijf assen ook vaak stuk. Dus een groot gedeelte zal ook aan hem liggen.
Hij doet wel aan rock kliming of zo iets. Vaker aan de lier hangen als op rubber rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Flos

Flos

SHTF Expert
Ook in België is dat zo. Een niet geremde aanhanger mag maar 750kg op de weg wegen.
Ik heb ook een BOT en die weegt ook 125kg te veel . Zonder de water tank te vullen.
 
Bovenaan