• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Paprika Jerky

Vempain

Prepper goeroe
Vandaag een poging gedaan om een vegetarisch alternatief te maken voor Beef Jerky.
Hiervoor 4 rode puntpaprika's op de grillplaat gedaan (in de zomer kan een BBQ natuurlijk ook prima) om ze zo te roosteren en daarna in repen in de voedseldroger (kan natuurlijk ook in de oven)
Door het grillen wordt de smaak wat minder zoet tijdens het drogen waardoor je toch een hartige snack krijgt (heeft wat weg van zongedroogde tomaten maar dan minder zuur)
Het meest lastige is nog wel om niet alles gelijk weer op te eten:fluit:
image.jpeg
Zo ziet het er gedroogd uit.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ziet er goed en smakelijk uit hoor. Enige wat ik nooit begrepen heb van met name veggies waarom ze altijd een gerecht waar vlees in zit proberen na te maken ... Maar dan zonder vlees.

Denk aan veggie burgers, sate, etc.

Je kunt toch zat verzinnen met groente, fruit en andere niet vlees ingrediënten.
 

Vempain

Prepper goeroe
Dit is meer makkelijk omdat je het zo uit het vuistje kan eten onderweg, en hier is niets in een vorm geperst.
Zelf snap ik ook niet waarom vleesvervangers toch op vlees zou moeten lijken in de winkel (en dan hebben we het er maar niet over hoe vies ik kant en klare vleesvervangers vind):fluit:
Momenteel veel aan het proberen met de voedseldroger om complete maaltijden samen te stellen waar je dan onderweg alleen water hoeft toe te voegen. Een beetje het zelfde principe als de adventure-food zakken (die zijn alleen wel gevriesdroogd) maar dan met wat meer groenten/vlees en minder zout voor een fractie van de prijs:thumbsup:
 

Erny

Last (wo)man standing
Leuk die paprikareepjes, handig dat die langer houdbaar zijn.

Over vegavleesvervangers: moest laatst bij de Aldi echt hardop lachen toen ik bij de vega-afdeling in de koeling een bakje met bruinig spul zag met als naam: Vegetarisch Ingrediënt. :lol:
 
Bovenaan