• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Paratrooper pro 20 inch vouwfiets

Kevin Fox

Survivor
Paar maand geleden is mijn fiets gestolen, aangezien ik deze gebruik voor woon werk verkeer had ik een nieuwe nodig.
En dan is de keuze gevallen op de Paratrooper Pro van Montague.
Kostprijs 1350€
27 versnellingen, 26 inch wielen, 100mm suspension fork, rackstand.
Deze fiets is dé survivalfiets bij uitstek, ontworpen door het Amerikaanse leger voor soldaten en special forces in Irak en Afghanistan.
Ik heb 'm nu een maand en ik ben enorm tevreden.
Tevens is dit een - jawel - plooibare moutainbike!
Nadeel: omvang (blijft MTB), wiel in en uit halen is in het begin een beetje oefenen...
Ik heb 'm in Krefeld, Duitsland gekocht bij rueckenwind.
Dichtstbijzijnd.


https://www.montaguebikes.com/product/paratrooper-pro/

http://www.rueckenwind-krefeld.de/
 

Bijlagen

  • PARATROOPER-PRO-DirectConnect-Folded.jpg
    PARATROOPER-PRO-DirectConnect-Folded.jpg
    50.3 KB · Weergaven: 22
  • download.jpg
    download.jpg
    9 KB · Weergaven: 22

Kevin Fox

Survivor
Paar maand geleden is mijn fiets gestolen, aangezien ik deze gebruik voor woon werk verkeer had ik een nieuwe nodig.
En dan is de keuze gevallen op de Paratrooper Pro van Montague.
Kostprijs 1350€
27 versnellingen, 26 inch wielen, 100mm suspension fork, rackstand.
Deze fiets is dé survivalfiets bij uitstek, ontworpen door het Amerikaanse leger voor soldaten en special forces in Irak en Afghanistan.
Ik heb 'm nu een maand en ik ben enorm tevreden.
Tevens is dit een - jawel - plooibare moutainbike!
Nadeel: omvang (blijft MTB), wiel in en uit halen is in het begin een beetje oefenen...
Ik heb 'm in Krefeld, Duitsland gekocht bij rueckenwind.
Dichtstbijzijnd.


https://www.montaguebikes.com/product/paratrooper-pro/

http://www.rueckenwind-krefeld.de/
Ja perfect voor Off road enz! Zoals ik zeg, ze gebruiken 'm in Irak en Afghanistan en daar hebben ze nu niet bepaald de beste wegen :D
Best wel uw suspension openzetten dan :D
 

Ray

SHTF Expert
Mooi concept, complete fiets maar past nog achterin een Panda.
Erg benieuwd naar de ervaringen.
 

Nomad

Diehard Prepper
Ziet er goed uit @Kevin Fox . Ik heb zelf ook een vouwfiets gekocht met het oog op flexibel door het verkeer te kunnen.
Wat is het maximum gewicht dat de fiets kan dragen.
Zelf heb ik een Strida, die zijn heel snel in en uit te vouwen. Opgevouwen zijn ze ook gemakkelijk te transporteren.
Nadeel is dat het laadvermogen beperkt is. Ik kan maximaal 15Kg in mijn rugtas dragen en dan nog max. 5Kg op de bagagedrager.
Lading op de bagagedrager maakt het geheel overigens minder flexibel.

Die Montague ziet er echt goed uit. Ga ik me eens over inlezen. Misschien dat ik mijn vouwfietsje wel verkoop en dan deze er voor terug koop.
 

Fitsein

Survivor
Lijkt me ook ideaal voor vakantie! Ben benieuwd, maar is verdiepen.

Edit: Hallelujah, ik had de prijs even over het hoofd gezien, haha.
 

Kevin Fox

Survivor
Ziet er goed uit @Kevin Fox . Ik heb zelf ook een vouwfiets gekocht met het oog op flexibel door het verkeer te kunnen.
Wat is het maximum gewicht dat de fiets kan dragen.
Zelf heb ik een Strida, die zijn heel snel in en uit te vouwen. Opgevouwen zijn ze ook gemakkelijk te transporteren.
Nadeel is dat het laadvermogen beperkt is. Ik kan maximaal 15Kg in mijn rugtas dragen en dan nog max. 5Kg op de bagagedrager.
Lading op de bagagedrager maakt het geheel overigens minder flexibel.

Die Montague ziet er echt goed uit. Ga ik me eens over inlezen. Misschien dat ik mijn vouwfietsje wel verkoop en dan deze er voor terug koop.
25 kilo kan de drager aan :)
Ja ik ben alvast overtuigd :D
 

Kevin Fox

Survivor
Lijkt me ook ideaal voor vakantie! Ben benieuwd, maar is verdiepen.

Edit: Hallelujah, ik had de prijs even over het hoofd gezien, haha.
1350€ valt best goed mee vind ik, sommige plooifietsen zijn duurder en minder goed in stevigheid. Door de FIT technologie (zie site) is dit wel de stevigste fiets die er is.
Nuja, als je enkel een plooifiets voor het werk nodig hebt is dit niet een aanrader maar als je in je vrije tijd veel wilt fietsen zowel on als offroad? Dan is da Paratrooper wel dé fiets!
 

Fitsein

Survivor
1350€ valt best goed mee vind ik, sommige plooifietsen zijn duurder en minder goed in stevigheid. Door de FIT technologie (zie site) is dit wel de stevigste fiets die er is.
Nuja, als je enkel een plooifiets voor het werk nodig hebt is dit niet een aanrader maar als je in je vrije tijd veel wilt fietsen zowel on als offroad? Dan is da Paratrooper wel dé fiets!

Ik ben heel benieuwd naar testen/meningen van jou na echt goede off road ritten. Ik zal me is verder verdiepen in de fiets. Vindt het een tof concept. Voor woon/werk verkeer (40 km per dag)

Daarnaast zijn er van de paratrooper blijkbaar meer varianten met andere prijzen.
 

Kevin Fox

Survivor
Ik ben heel benieuwd naar testen/meningen van jou na echt goede off road ritten. Ik zal me is verder verdiepen in de fiets. Vindt het een tof concept. Voor woon/werk verkeer (40 km per dag)

Daarnaast zijn er van de paratrooper blijkbaar meer varianten met andere prijzen.
succes!

Ja dat klopt, de goedkoopste versie wordt niet meer verkocht denk ik.
En dan zijn er uiteraard duurdere versies, maarja 't is duurdere onderdelen dan, zoals hydraulische schijfremmen enz, luxekeuze :)
 

Dreutel

Prepper goeroe
Gezien de titel dacht ik dat dit topic over een professionele Amerikaanse soldaat ging, en was ik niet echt geïnteresseerd, maar nu ik hier toch even binnen kijk, blijkt het om een fiets te gaan! Met zo'n fiets heb je wel een professioneel slot nodig!
 

Nomad

Diehard Prepper
Gezien de titel dacht ik dat dit topic over een professionele Amerikaanse soldaat ging...
Met zo'n fiets heb je wel een professioneel slot nodig!

Een 20" Paratrooper... das een soldaat van ca 50cm ;) Passen er lekker veel van in het vliegtuig!

Wat het slot betreft heb je wel gelijk. Zelf heb ik niet zo'n fiets, maar een andere vouwfiets. Dat is inderdaad geen spul wat je zo even buiten laat staan.
Het voordeel is dat ze ingevouwen kunnen worden, dus als ik er mee op stap ben hou ik hem eigenlijk altijd bij me. Tenzij het écht niet anders kan natuurlijk.
Ik heb eigenlijk geen idee of die dingen veel gestolen worden, maar het risico wil ik niet nemen.
 

Flos

SHTF Expert
Ik volg @Dreutel. Nu ik weet dat het over een fiets gaat zal ik het ook lezen. Al weet ik heel weinig over fietsen.
Niet dat we er thuis geen hebben he. Mvr. Flos is een verwoed fietser.
 
Bovenaan