• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Petroleum kopen omgeving Eindhoven/Helmond

Ja die snap ik wel, 2,50 euro per liter. Nee zoek normaal geprijsd.. (action is ook nog 1,90 per liter, dit moet goedkoper kunnen..) Belgie adverteerd er 1 op Marktplaats, 0,92 euro, maar is best eindje rijden voor me. Dus liever iets dichterbij...
 

petroman

SHTF Expert
Dit is 2de acount, wist niet meer welke email of wachtwoord ik had...
Daarvoor zijn er modderators.

Tsja ik ga voor een liter petroleum gewoon naar de gamma.
En wat is normaal geprijst, heb je zo meteen iets dat goedkoper is dan de action en dan kom je hier vragen waarom je kachel stinkt, aangekoekt of in ieder geval midnder goed brand.

Ik ken weinig mensen die helderziend zijn, nog minder die prepper zijn en helderziend.
Als je nu eens uitlegd waarvoor en hoeveel dan kan je beter passende antwoorden verwachten....
 

Ray

SHTF Expert
Zo dicht in de buurt van Belgie zou ik idd even over de grens gaan, in NL mag je max 240 liter in 60 liter grote containers in de auto vervoeren als particulier. Voor een paar liter kan dat natuurlijk niet uit. Het is in NL vrij lastig om aan goedkope en goede petroleum te komen, maar wie weet kent iemand een goede bron in jouw buurt.

't Is ook afhankelijk waarvoor je het gebruikt, drukloze olielamp of oud kacheltje in de schuur, of moet het in druklampen en kachels voor binnen? Dan heb je toch behoorlijk zuivere petroleum van goede kwaliteit nodig. Mocht het lastig worden en je hebt niet veel liters nodig, zou ik anders gewoon voor de zeker schone en zuivere, maar dure, Qlima Crystal gaan, zoals verkrijgbaar bij de bouwmarkten of te bestellen op het internet.

Slechte petroleum in kachels of druklampen veroorzaken meestal veel storingen, slechte verbranding, dus geur en/of rook, ongezonde gassen en slijtage van de pit.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ja die snap ik wel, 2,50 euro per liter. Nee zoek normaal geprijsd.. (action is ook nog 1,90 per liter, dit moet goedkoper kunnen..) Belgie adverteerd er 1 op Marktplaats, 0,92 euro, maar is best eindje rijden voor me. Dus liever iets dichterbij...

Het ligt er aan waarvoor je her wilt gebruiken. Vriend van mij kocht Belgische en werd nog bezorgd ook. Zijn Qlima kachel heeft er een tijdje op gedraaid, maar mijn apparaten gaven toch meer zwarte rook er van.

Ik zou in ieder geval zuiver mogelijk kopen.
 
Tnx allemaal, dan houd ik het op de lampenolie vd action voor nu, deze brand hier prima, en weinig geur. Zal eerdaags een x die Qlima bestellen, uit mijn hoofd een dubbeltje duurder per liter als die vd action. Kijken of er veel verschil tussen zit. En dan zal ik eens rondkijken in belgie voor zuivere "petroleum" @wildemossel (het is voor zibro kacheltje, voor de koude dagen bij te stoken, zodat de cv niet volgas heel de dag draait..)
 

Flos

SHTF Expert
Zibro heeft overigens haar eigen petroleum. In België te koop waar men de kacheltje ook verkoopt.
Dit in 25l jerrycans.
 

Ray

SHTF Expert
Tnx allemaal, dan houd ik het op de lampenolie vd action voor nu, deze brand hier prima, en weinig geur. Zal eerdaags een x die Qlima bestellen, uit mijn hoofd een dubbeltje duurder per liter als die vd action. Kijken of er veel verschil tussen zit. En dan zal ik eens rondkijken in belgie voor zuivere "petroleum" @wildemossel (het is voor zibro kacheltje, voor de koude dagen bij te stoken, zodat de cv niet volgas heel de dag draait..)
Ik heb dat ook eens uitgetest, petroleumkachel naast de CV om gas te besparen.

't Was een oude CV van achttien jaar oud, maar hij won het toch van de petroleumkachel die op 1,59 euro per liter liep.

Voordeel, na het aansteken kan je meteen er voor gaan zitten en dat voelt super, zeker in een erg koude kamer. Mijn gevoel ging ervoor dat de petroleumkachel wel goedkoper moest zijn, maar de calculator wees anders uit.
Nadeel, petroleumkachels, hoe goed je ook tweaked en afstelt, ze stoten nogal schadelijke stoffen uit, alsof je 50 waxinelichtjes aan het branden bent in je woonkamer.

Als het niet anders kan of als backup een prima verwarmingsmethode, maar als dagelijkse kost wat achterhaald.
 
vind het ook gezellig, is ook reden ervoor. En met de petroleum kachel kom ik niet voor verrassingen, is de brandstof op, is die op. Moest erg veel bij betalen vorig jaar, dit moest omlaag. Dus de kachel niet meer erg hoog, en is het echt koud gezellig de petroleum kachel aan..
 

petroman

SHTF Expert
Laatst bewerkt:
Grappige combinatie: je accepteert wel dat als de petroleum op is de brandstof op is maar je kijkt blijkbaar nog niet naar je gasverkruik van de CV.
Als je je brandstofverbruik controleert, beheert, weet wat je gebruikt, maakt het type brandstof niets uit.

Ben ook wel benieuwd waarom een petroleumkachel met de genoemde ongezonde uitstoot "gezellig" is.
 

phtvs

Sysop
Admin
Petroleum kachels geven een ander soort warmte af en de geur (schadelijke stoffen) heeft ook zo zijn charme vind ik. Wij stoken in de winter met petroleum en zijn daarmee goedkoper uit dan stoken met de cv. En gezien de overheid in al zijn wijsheid :mad: besloten heeft dat de gasprijs flink omhoog gaat de komende jaren, zal dat verschil alleen maar groter worden.
 
Vind die vlam die brand leuker om naar te kijken, dan naar mijn cv ketel. Dat is dus al gezelliger :) Voor mij werkt op is op gewoon beter als alles helemaal in de gaten houden.... Niet dat het zo erg is dat ik geen petroleum kan halen, maar zo kom ik zeker niet voor verrassingen.. De huizen staan hier in wacht om renovatie te krijgen, verwachten in 2021, maar is meestal wel eventjes later. Maar goed, dan krijgen we nieuwe daken, en mechanische afzuiging. Dus om alles hier nu goed te gaan isoleren heeft ook geen zin.
 
Bovenaan