• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

PodRide kleine auto en fiets in een, ideaal voor mensen zonder rijbewijs

Vempain

Prepper goeroe
image.jpeg http://www.jmk-innovation.se/?lang=en
PodRide is a four wheeled bicycle with full body, giving a dry and safe ride in all weathers. Run the electric motor and just Cruise along or turn it off and exercise, bike to work all winter, park free in the city center, skip the traffic jams, use both roads and bike paths, no uncomfortable saddle, no driver’s license, cheape to run and great for the environment.

Afgelopen week kwam ik op een website de PodRide terecht en was aangenaam verrast door z'n kunnen.
Zo zijn sneeuw en ijs geen probleem en kun je voor de elektromotor kiezen waarbij je ongeveer 25 km/uur gaat of gebruik maken van de trappers om jezelf voort te bewegen. Tevens kun je er toch wat boodschappen in kwijt en kan daardoor zeer geschikt zijn voor mensen die geen rijbewijs hebben.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Bekijk bijlage 1556 http://www.jmk-innovation.se/?lang=en
PodRide is a four wheeled bicycle with full body, giving a dry and safe ride in all weathers. Run the electric motor and just Cruise along or turn it off and exercise, bike to work all winter, park free in the city center, skip the traffic jams, use both roads and bike paths, no uncomfortable saddle, no driver’s license, cheape to run and great for the environment.

Afgelopen week kwam ik op een website de PodRide terecht en was aangenaam verrast door z'n kunnen.
Zo zijn sneeuw en ijs geen probleem en kun je voor de elektromotor kiezen waarbij je ongeveer 25 km/uur gaat of gebruik maken van de trappers om jezelf voort te bewegen. Tevens kun je er toch wat boodschappen in kwijt en kan daardoor zeer geschikt zijn voor mensen die geen rijbewijs hebben.

Echt gaaf, hier de video:

 

zonnebrood

Mankinds only hope
Wat een ontzettend mooi ding zeg, lijkt me ideaal voor in de stad en ook zeker voor de langere afstanden met een fietskarretje er achter :)
 

Ray

SHTF Expert
Ik weet niet hoor, zou er echt eerst zelf ik willen rijden/fietsen, want ik vermoed dat je eigenlijk volkomen afhankelijk van die elektro motor.
Zelfs de huidige elektrische fietsen werken erg zwaar zonder ondersteuning en de luchtweerstand, rolweerstand van vier wielen en 70kg eigen gewicht is veel groter dan bij een E- fiets. Als de accu leeg is, kom je denk ik niet zo heel ver meer, althans niet sneller dan lopend. Je zou dan weer accu's kunnen toevoegen in een karretje erachter oid, maar dan loopt het gewicht al weer heel snel op, zwaardere motor nodig want 250 watt is niet veel voor zo'n gewicht, vele fietsen hebben nu al 350 watt.

Hij is gelukkig wel slechts 75cm breed, dat is toegestaan op fietspaden in NL.

Doet me denken aan dit oude ding, super lichtgewicht autootje met klein motortje, de Velo car. Deels is de carrosserie ook uit doek:
velo-car-20806840.jpg
 

Kanina

Diehard Prepper
Cool karretje :D
Echter vind ik het, ondanks dat ik het vast heel praktisch is, eruit zien als een BOB-de-Bouwer vehicle ;)
 
J

jobs

Gast
In Nederland heb je zoiets als een velomobiel...
Maakt rijden een stuk lichter en met kap kun je ook in ons natte landje uit de voeten.
 

I_am

Elementary prepper
Als je zo'n ding daadwerkelijk zou aanschaffen, dan moet je wel niet te snel op je ziel getrapt zijn als mensen je toe (of uit) lachen ;) Het ding ziet er toch niet uit :lol:
(Sorry, moest het ff kwijt, het is geen persoonlijke of algemene aanval ;))
 
Bovenaan