• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Preppen hongarije

tom b

Prepper
hallo, we hebben kort geleden huis, schuren en grond gekocht in Hongarije. Is super en kost bijna niks.
Zijn er meer preppers in Hongarije of mensen die willen komen?
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
hallo, we hebben kort geleden huis, schuren en grond gekocht in Hongarije. Is super en kost bijna niks.
Zijn er meer preppers in Hongarije of mensen die willen komen?


Er zijn wat mensen met onroerendgoed in Hongarije zoals @Piroska. En gratis kampeerders ga je hier ook wel vinden.

Kom wel op het forum :hi:
 

Ray

SHTF Expert
hallo, we hebben kort geleden huis, schuren en grond gekocht in Hongarije. Is super en kost bijna niks.
Zijn er meer preppers in Hongarije of mensen die willen komen?
Zelf ben ik de afgelopen jaren er redelijk vaak geweest. :)
 

Dreutel

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
@tom b . Spreek/lees je ook Hongaars? Zelf heb ik ooit samengewerkt met een Hongaar en daar heb ik wel eens wat woordjes van proberen te leren, maar wat een moeilijke taal is dat zeg! Ook heb ik wel eens geprobeerd om een Hongaarse tekst door google te laten vertalen, maar zelfs van de vertaling snapte ik geen biet!

En: welkom op het forum natuurlijk!
 

Erny

Last (wo)man standing
Toch valt het wel te doen @Dreutel Het is alleen een taal die wat anders in elkaar zit dan de Germaanse of Romaanse talen, is lid van een andere familie:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oeraalse_talen
En omdat het land ook een Turkse geschiedenis kent is er ook veel van die taal terug te vinden in het Hongaars.
Wat het voor mij wat gemakkelijker maakte om wat Hongaars te leren omdat ik ooit ook wat beginselen der Turkse taal heb geleerd. Het Hongaars kwam mij dan ook enigszins bekend voor.
Maar inderdaad niet echt gemakkelijk aan te leren. ;)

Üdvözlöm @tom b en gefeliciteerd met je nieuwe woonstee. :)
Als je mij via PB (persoonlijke conversatie) laat weten waar je ongeveer zit in het land dan kunnen we checken of je toevallig in de buurt van @Piroska zit.
Er is ook een fakeboekgroep van Nederlanders in Hongarije meen ik mij te herinneren...
 

petroman

SHTF Expert
@tom b ,

Welkom op het forum.
Ben je zelf ook prepper of zoek je gewoon mede lotgenoten in Hongarije ?
Ja klopt klinkt niet heel vriendelijk maar zo maar binnen vallen met zo'n specifieke vraag vind ik wel apart.
 
J

J.J

Gast
@tom b ,

Welkom op het forum.
Ben je zelf ook prepper of zoek je gewoon mede lotgenoten in Hongarije ?
Ja klopt klinkt niet heel vriendelijk maar zo maar binnen vallen met zo'n specifieke vraag vind ik wel apart.
Daarom kon ik ook niet al te enthousiast reageren, zoals jullie van mij zijn gewent.
 

tom b

Prepper
@tom b . Spreek/lees je ook Hongaars? Zelf heb ik ooit samengewerkt met een Hongaar en daar heb ik wel eens wat woordjes van proberen te leren, maar wat een moeilijke taal is dat zeg! Ook heb ik wel eens geprobeerd om een Hongaarse tekst door google te laten vertalen, maar zelfs van de vertaling snapte ik geen biet!

En: welkom op het forum natuurlijk!
Hoi,mijn broer heeft voldoende Hongaars geleerd om zijn dingen te regelen. Is inderdaad een lastige taal!
Is ook wel een nadeel maar verder een prima land en super lage prijzen
 

Ray

SHTF Expert
Hoi, wil ik best doen, bemiddelen, als er belangstelling is.
Ik zal me later voorstellen. Wist niet dat dat de bedoeling was , sorry
Ben niet gewend op forums deel te nemen
Voorstellen is optioneel, maar veel vaste forummers vinden het wel fijn een beetje context te hebben.
 
J

J.J

Gast
Hoi, wil ik best doen, bemiddelen, als er belangstelling is.
Ik zal me later voorstellen. Wist niet dat dat de bedoeling was , sorry
Ben niet gewend op forums deel te nemen
Beste @tom b Fijn dat je het hier wel doet.:thumbsup:
Ben er zeker van dat het je wel gaat bevallen.:);)
 

tom b

Prepper
Toch valt het wel te doen @Dreutel Het is alleen een taal die wat anders in elkaar zit dan de Germaanse of Romaanse talen, is lid van een andere familie:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oeraalse_talen
En omdat het land ook een Turkse geschiedenis kent is er ook veel van die taal terug te vinden in het Hongaars.
Wat het voor mij wat gemakkelijker maakte om wat Hongaars te leren omdat ik ooit ook wat beginselen der Turkse taal heb geleerd. Het Hongaars kwam mij dan ook enigszins bekend voor.
Maar inderdaad niet echt gemakkelijk aan te leren. ;)

Üdvözlöm @tom b en gefeliciteerd met je nieuwe woonstee. :)
Als je mij via PB (persoonlijke conversatie) laat weten waar je ongeveer zit in het land dan kunnen we checken of je toevallig in de buurt van @Piroska zit.
Er is ook een fakeboekgroep van Nederlanders in Hongarije meen ik mij te herinneren...
Bij Nagykanizsa,aardig stadje ook. De meeste Nederlanders zitten elders denk ik, meer Balaton, pecs.
 

Erny

Last (wo)man standing
Ik zie dat je zo'n 115 km van haar vandaan zit (met de auto dan, dus beetje om).
Zal ns vertellen dat ze weer eens op het forum moet kijken mits de wifi het doet. :cool:
 
Bovenaan