• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Preppers apps gebruiken

Harry Nack

Last (wo)man standing
Tegenwoordig heb je voor de smartphone overal nuttige en nutteloze apps voor.

Zo ook m.b.t. Preppers, zie pixie.

Ik zie complete offline survival boeken tot en met handige voorraad apps met scan mogelijkheden. Het kan handig zijn als je het niet zelf hoeft te bouwen.

Wie kent deze apps en gebruikt ze wel eens? Screenshot_20180809-202903.png
 

Marcov

Prepper goeroe
Wat zijn prepper-apps? Weer-apps zijn dat eigenlijk ook. Ik ga me daar na Vlaanderen een beetje in verdiepen en misschien tijdens de SC wel over vergaderen bij een biertje oid.
Dan zal ik er op terug komen, want ze kunnen zeker hun nut hebben.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ik heb voor de grap een aantal preppers apps geïnstalleerd (geen games) en ik zie absoluut het nut ervan in.

Zoals het offline Survival Manual. Veel info, tips en tricks offline beschikbaar. Staan ook links in naar andere preppers apps.

De Prepper Inventory app werkt ook prima als je ff weet hoe ermee te werken. Je kunt bijv. barcodes scannen van je voorraad en dit bijhouden.

Ik ga me er de komende periode eens wat meer in verdiepen.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Wat doet dat anders dan een PDF openen en lezen ?

Een pdf is een statisch document dus blz 1 tot en met eind.

Deze app is ge-categoriseerd op hoofdstukken, bijv Water, Shelter, Power etc. Druk op het onderwerp en je komt direct op de "pagina" die je wenst. Die kun je printen of delen. Je kunt hoofdstukken die bezocht zijn afvinken. Je kunt teksten markeren, je kunt editen dus dingen erbij zetten. De lettergrootte aanpassen, dag en nacht tijd aangeven.

Need I say more?
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Ja, klopt ik denk dat de markt voor preppers apps in Nederland te klein is om een vertaling naar het Nederlands te maken.
 

CrossbowClan

Diehard Prepper
Dankje @Harry Nack, de Offline Survival Manuel staat inmiddels op mijn telefoon :D.
Ik heb hem nog niet echt bekeken, maar hij lijkt zeer uitgebreidt.

Ik zoek eigenlijk ook nog een goede app voor medische zaken en hoe te behandelen in (en met) de natuur. Eentje met gedetailleerde kaarten van Europa/Eurazië die ook offline te gebruiken is. En dan ook nog een met info over eetbare/medicinale planten, per gebied gecatagoriseerd en offline te gebruiken.
In de Playstore kan ik niks vinden, alleen spelletjes. Misschien gebruik ik verkeerde zoektermen, want ze moeten vast wel bestaan.
Wie o Wie weet waar ik die apps kan vinden en downloaden (android)??? :thumbsup:
 

Candyman

Diehard Prepper
Ik zoek een goede app waarmee ik planten, bomen en paddenstoelen kan identificeren.
Kan iemand mij vertellen welke apps daar voor geschikt zijn?
 

Candyman

Diehard Prepper
Ik ben nu een paar apps aan het testen, heb ik toch nog wat te doen onder werktijd :lol:
Pl@ntnet werkt wel aardig, je hoeft niet gelijk een account aan te maken en de database lijkt vrij groot.
Er staat niet bij of ze eetbaar zijn.
Zelfs met zo'n app blijft het niet eenvoudig om alle planten uit elkaar te houden, die stomme gele bloemetjes zitten overal op :D
Ik heb ook een paar apps gedownload voor paddenstoelen maar ik heb nog geen paddenstoel gevonden.....
 

Candyman

Diehard Prepper
Dankje @Harry Nack, de Offline Survival Manuel staat inmiddels op mijn telefoon :D.
Ik heb hem nog niet echt bekeken, maar hij lijkt zeer uitgebreidt.

Ik zoek eigenlijk ook nog een goede app voor medische zaken en hoe te behandelen in (en met) de natuur. Eentje met gedetailleerde kaarten van Europa/Eurazië die ook offline te gebruiken is. En dan ook nog een met info over eetbare/medicinale planten, per gebied gecatagoriseerd en offline te gebruiken.
In de Playstore kan ik niks vinden, alleen spelletjes. Misschien gebruik ik verkeerde zoektermen, want ze moeten vast wel bestaan.
Wie o Wie weet waar ik die apps kan vinden en downloaden (android)??? :thumbsup:

Voor gedetailleerde offline kaarten kan ik je osmand+ aanraden op Android.
 

Candyman

Diehard Prepper
Ik heb gisteren een nieuwe telefoon gekocht.
Een xiaomi pocophone F1 en op die telefoon zit een kompas app gëinstaleerd.
Na wat testen moet ik toegeven dat het best een fijne app is.
Hij staat echter niet in de Google playstore omdat het een app van MIUI is.
Hieronder zal ik een link plaatsen van een site waar hij gratis is te downloaden.
https://www.apkmirror.com/apk/xiaom...1-6-release/compass-1-6-android-apk-download/
 

Bijlagen

  • Screenshot_2018-11-03-15-43-43-934_com.miui.compass.png
    Screenshot_2018-11-03-15-43-43-934_com.miui.compass.png
    26.7 KB · Weergaven: 16
  • Screenshot_2018-11-03-15-43-58-409_com.miui.compass.png
    Screenshot_2018-11-03-15-43-58-409_com.miui.compass.png
    160.9 KB · Weergaven: 17

ReadyMom

Prepper goeroe
Ik zoek eigenlijk ook nog een goede app voor medische zaken en hoe te behandelen in (en met) de natuur. Eentje met gedetailleerde kaarten van Europa/Eurazië die ook offline te gebruiken is. En dan ook nog een met info over eetbare/medicinale planten, per gebied gecatagoriseerd en offline te gebruiken.
In de Playstore kan ik niks vinden, alleen spelletjes. Misschien gebruik ik verkeerde zoektermen, want ze moeten vast wel bestaan.
Wie o Wie weet waar ik die apps kan vinden en downloaden (android)??? :thumbsup:

Hoor op een determinatie groep goeie dingen over deze, heeft zowel een plant- als verschillende diergroepen versies. Heb m zelf niet, dus weet niet of eetbaarheid er ook vermeld wordt en aan je andere eisen voldaan, maar denk meld m ff;
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.obsidentify.recognition_p_bnl&hl=en
 

CrossbowClan

Diehard Prepper

Roel

Mankinds only hope
Waar hebben we het eigenlijk over....?
Preppen!
(over) leven nadat de maatschappij ineen is gedonderd...:(
Zorg dus in vredesnaam voor boeken.
Je weet wel, die papieren dingen.;)
Je kunt er nooit teveel van hebben.
Metselen.
Timmeren.
Voedsel inmaken.
Slachten.
Tuinieren.
Huiden looien.
Bier brouwen.
Distilleren
Smeden
Eetbare/giftige planten herkennen..
etc...etc...
Niet interessant?
Dan ga je waarschijnlijk voortijdig...dood...
 
Bovenaan