• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

pressure canning nieuw

marrid

Survivor
Ik ben in het bezit gekomen van een pressure canner (presto 23). Ik vraag mij af of het ook mogelijk is om gebruikte potten bv van hak of van pastasaus hierin te gebruiken. Of dat je toch echt de mason jars van Ball nodig heb. Mocht iemand nog lekkere recepten hebben, laat het vooral weten.
 

wildemossel

Diehard Prepper
Ik heb er ook 1. Gebuikte potten zijn een risico ivm druk, Ball zijn daarintegen meer belastbaar.
Ball dekseltjes zijn voor 1 malig gebruik.
Daarom adviseer ik je om het boek "complete book of home preserving" aan te schaffen.

51TgtNLVwfL._SX347_BO1,204,203,200_.jpg




Het is in het Engels ( nl versie bestaat volgens mij niet)
Enne vragen mag altijd....:)
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Gevonden! Plaatjes zoeken is inderdaad leuk zeg ...

[mod]link verwijderd. linken naar door copyright beschermd materiaal is niet toegestaan[/mod]
*RockyFlats, naschrift: sorry, ik zocht in dat duivelse "z-lib" en vond die onschuldige plaatjes daar, wel kleurrijker dan (nu noodgedwongen) dit vervangende;)
upload_2022-4-23_12-12-19.jpeg
Om mij aan dit lekkere stuk fruit te vergrijpen is ook weer zoiets, maar om het in te maken waarschijnlijk ook...? Mensen, misschien weten jullie raad?:rolleyes:*

Het is daar net een soort Pinterest, maar dan zonder al die irritante pop-ups;)
 

marrid

Survivor
Ik was al bezig met dit boek te bestellen maar ik heb hem digitaal gevonden! Wel zo handig. Oke, ga ik nu op zoek naar de Ball potten en extra deksels. En dan kan ik aan de slag.
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
Graag gedaan @marrid ! Ik heb hier nog wel meer van dergelijke plaatjes, en het is altijd wel leuk om iemand te treffen die ook openhartig op zoiets kickt!;)

Hmmm, haha, sorry, ik kon het niet laten...
Dat was geen pressure canning maar wel pretty cunning van me:)
 

Mayo

Last (wo)man standing
Het is de moeite waard om op Amazon.com tee kijken voor potten..
Ik heb er daar vaak gekocht en voor minder dan hier in Nederland, zelfs incl verzendkosten
 

marrid

Survivor
Hoi Mayo, ja ik ga dit weekend even prijzen vergelijken. Begrijp niet waarom die potten zo duur zijn :(. Maar goed je kan ze hergebruiken. Zal zeker even op amazon.com kijken.
 

Born

Elementary prepper
Ik hergebruik alle potten in de PC tot nu toe zonder problemen. Ik koop wel nieuwe deksels.
Ook koop ik verl nieuwe potten met twist off deksels.
Daarnaast gebruik ik ook weckpotten. Vind persoonlijk de masson jars niks. De lids zijn zeer dun en goede kwaliteit is lastigvte vinden.
 

marrid

Survivor
Hoi Born, de gewone weckpotten lukken dus ook in de PC, goed om te weten! Van het weekend kip in de de PC bereidt, ziet er goed uit! Dit weekend ga ik weer aan de slag. Binnenkort maar eens proeven.
Leuk om hier ook mee bezig te zijn!
 

marrid

Survivor
Ik moet zeggen, met zo’n Pressure canner neemt je voorraad snel toe. Ik ga binnenkort vulling voor wraps inmaken.
 

marrid

Survivor
Voor degene die op zoek zijn naar een Pressure canner. Je kan ze bestellen via pressurecanning.nl
Ik zag dat voorbij komen op een YouTube pagina die ik volg, waarschijnlijk zijn de meeste wel op de hoogte hiervan maar voor het geval dat…..
 
Bovenaan