• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Qube Tent met zonnepaneel en aan elkaar te ritsen

sterredag

Prepper goeroe
https://www.qubetents.com/

Nou voor als de SHTF, handige tentjes, voor alleen of met gezin of als je andere mensen ontmoet waar je toch samen mee wil gaan leven. MET zonnepaneel, dus ook nog eens extra handig!

Wel een beetje prijzig, maar aan de andere kant zijn goede tenten ook wel richting dat soort prijzen.

 
F

frans81

Gast
Je staat er versteld van wat ze allemaal verzinnen kwa constructie .
Veel kwalitatief en aparte tenten zijn duur .
 

PBear

Mankinds only hope
Ziet er ingenieus uit, vooral de uitbreidingsmogelijkheid tot desnoods een tentendorp. Ik heb wel wat twijfels over de stormvastheid, in bijzonder van een enkelvoudig exemplaar. Lijkt niet bepaald "tyfoon-bestendig".
 

sterredag

Prepper goeroe
Ziet er ingenieus uit, vooral de uitbreidingsmogelijkheid tot desnoods een tentendorp. Ik heb wel wat twijfels over de stormvastheid, in bijzonder van een enkelvoudig exemplaar. Lijkt niet bepaald "tyfoon-bestendig".
Welke tent is wel "tyfoon-bestendig"?
 

Ray

SHTF Expert
Ben benieuwd voor welke categorie kampeerders dit tentje nu eigenlijk is.

De 'glamping style' kampeerder zal dit model veel te klein vinden en niet echt cool.

De 'echte' kampeerder wil compacter en lichter en als er een heel gezin mee moet, gaan er vast niet drie van die mega pakketten in de auto mee of je moet echt een flinke Amerikaanse SUV onder de kont hebben. Zon kampeerder zal ook wat sceptisch zijn over de windbestendigheid van dit model. Met wat pech komt de volledige druk van de wind op zo'n verticaal vlak wat vast staat met één scheerlijn met één haring :confused:. De betere drie seizoenen tenten kunnen windkracht 10 aan, dat wil ik in deze niet proberen want je vliegt met tent en al over de camping. Sneeuw moet er ook niet teveel vallen.

Modulaire tenten zie je echter weinig, dat is redelijk zeldzaam, maar of je daar behoefte aan hebt, is denk ik persoonlijk. Het zonnepaneeltje is natuurlijk een gimmick, erg onhandig t.o.v. een los paneeltje, dat draai je handmatig mee met de zon gedurende dag en dat gaat niet als hij vastgenaaid zit op je tent, dus hebben ze er vier (?) rondom gemonteerd om het rendement van eentje te halen? :rolleyes:

De constructie is gericht op het snel kunnen opzetten en invouwen van de tent. Al die stokken en scharnieren, is puur voor het gemak. Vier stokken en simpele vierkante tent kost/weegt een fractie en is net zo (on)stevig. Maar ja, er is een goede reden waarom tenten itt tot onze praktische woonkamers, geen rechthoekige dozen zijn.
 
Bovenaan