• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Recept voor hardtack

backschless

Elementary prepper
Dit recept komt van Dave Canterbury (het boek bushcraft 101).
4-5 kopjes bloem
2 kopjes water
3 theelepels zout

1. Verhit de oven op 190 graden.
2. Meng de bloem, water en zout en zorg de deze mix redelijk droog is, voeg meer bloem toe indien nodig is.
3. Rol het deeg uit tot ongeveer 1,2 cm dik, en vorm het tot een rechthoek.
Snijd het in stukken van ongeveer 7 bij 7 cm en prik gaten met een vork of mes aan
Beide kanten.
4. Plaats deze stukken in een pan zonder vet en bak het ongeveer 30 min per kant.

Ikzelf heb dit op het open vuur gedaan in een pan en dit werkte ook perfect.

Gr Backschless
 

JohnVonSchutz

Senior Prepper
Ik ga er maar van uit dat er weinig smaak aan zit. Zijn er misschien lekkere toevoegingen om wat meer smaak te krijgen. Misschien karamel of zo
 

Vempain

Prepper goeroe
Gaan we hier ook een keer proberen te maken, zelf hebben we niet echt een oven dus als het gewoon in de pan kan zou dat voor ons ideaal zijn.
Al zit ik er dan wel aan te denken om wat gedroogde kruiden toe te voegen voor de smaak.
 

Dreutel

Prepper goeroe
backschless zei:
Dit recept komt van Dave Canterbury (het boek bushcraft 101).
4-5 kopjes bloem
2 kopjes water
3 theelepels zout

1. Verhit de oven op 190 graden.
2. Meng de bloem, water en zout en zorg de deze mix redelijk droog is, voeg meer bloem toe indien nodig is.
3. Rol het deeg uit tot ongeveer 1,2 cm dik, en vorm het tot een rechthoek.
Snijd het in stukken van ongeveer 7 bij 7 cm en prik gaten met een vork of mes aan
Beide kanten.
4. Plaats deze stukken in een pan zonder vet en bak het ongeveer 30 min per kant.

Ikzelf heb dit op het open vuur gedaan in een pan en dit werkte ook perfect.

Gr Backschless

Even voor de duidelijkheid: bak je in een pan en verwarm je de oven?
:p
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
JohnVonSchutz zei:
Ik ga er maar van uit dat er weinig smaak aan zit. Zijn er misschien lekkere toevoegingen om wat meer smaak te krijgen. Misschien karamel of zo

Beleggen met karamel, is prima te doen. Fred&Ed heeft tegenwoordig iets met karamel in tube, handig voor kampeerweekenden.
Karamel aan het recept toevoegen kan niet. Karamel is op basis van suiker en room, en zal daardoor totaal andere structuur geven aan hardtacks, en de houdbaarheid beïnvloeden(korter houdbaar).
 

backschless

Elementary prepper
JohnVonSchutz zei:
Ik ga er maar van uit dat er weinig smaak aan zit. Zijn er misschien lekkere toevoegingen om wat meer smaak te krijgen. Misschien karamel of zo
Sorry voor de late reactie,ik ben de site nog een beetje aan het onderzoeken en kwam de reacties tegen.
Maar ik heb de hardtack gewoon in een papieren zakje bewaard.
 

backschless

Elementary prepper
Vempain zei:
Gaan we hier ook een keer proberen te maken, zelf hebben we niet echt een oven dus als het gewoon in de pan kan zou dat voor ons ideaal zijn.
Al zit ik er dan wel aan te denken om wat gedroogde kruiden toe te voegen voor de smaak.
Gewoon in een pan op het vuur of op de kachel kan ook, das geen probleem.
 

KWA

Elementary prepper
Dit recept komt van Dave Canterbury (het boek bushcraft 101).
4-5 kopjes bloem
2 kopjes water
3 theelepels zout

1. Verhit de oven op 190 graden.
2. Meng de bloem, water en zout en zorg de deze mix redelijk droog is, voeg meer bloem toe indien nodig is.
3. Rol het deeg uit tot ongeveer 1,2 cm dik, en vorm het tot een rechthoek.
Snijd het in stukken van ongeveer 7 bij 7 cm en prik gaten met een vork of mes aan
Beide kanten.
4. Plaats deze stukken in een pan zonder vet en bak het ongeveer 30 min per kant.

Ikzelf heb dit op het open vuur gedaan in een pan en dit werkte ook perfect.

Gr Backschless

Ff de blondie uithangen, maar waarom moet ik de oven voorverwarmen als ik ze in een pan bak?
Nee gein, zouden ze in de oven ook 30 minuten moeten?
 

FKAGB

Prepper goeroe
Gaan we hier ook een keer proberen te maken, zelf hebben we niet echt een oven dus als het gewoon in de pan kan zou dat voor ons ideaal zijn.
Al zit ik er dan wel aan te denken om wat gedroogde kruiden toe te voegen voor de smaak.
Tip van een medekampeerder ;)

Onder de kachel wordt het ook goed heet. Heet genoeg om er een pizza te bakken. Ff de as uit de kachel halen, lekker fikkie stoken en dan een bakplaat zo dicht mogelijk tegen de onderkant van de kachel zetten op een paar blokjes. Een pizzasteen is helemaal super. Heb er wel een te leen als je het wilt proberen.
 
Bovenaan