• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

De Schrijver

Prepper
Stel: de SHTF is in TEOTWAWKI geëindigd en/of je kunt je BIL/BOL niet (of in ieder geval is een tochtje naar buiten zeer gevaarlijk) uit. Je watervoorraad is (bijna) op en je kunt geen water halen uit een rivier/kanaal/beek etc. In andere woorden, je bent afhankelijk (in ieder geval voorlopig) van regenwater.

Gelukkig kun je het water nog zuiveren, dat zit in ieder geval nog mee. Hoeveel en hoe zou je het opslaan? Hoe groot moet je nieuwe voorraad worden om het in de periodes zonder regen te overbruggen? (Je bent natuurlijk wel zo verstandig geweest om hiermee te beginnen voor je eerder aangelegde voorraad op was). Wat voor systeem heb je/zou je aangelegd/aanleggen?

Hoe en hoe lang zou je het erop uit kunnen houden tot je echt naar buiten zal moeten om een andere bron te benutten om in je behoefte aan vocht te voorzien?
 

dimidrie

Senior Prepper
IBC-containers worden daar veel voor gebruikt, 1000 liter opslagcapaciteit per container.
Ik zou er op elke regenpijp een of meerdere containers aansluiten.
 

Flos

SHTF Expert
Ik heb hier thuis een ŕegen water voorraad . Voor in geval van nood drink water van te maken . Nu staan er 3wc 's op en 2 douchen en een wasmachine al mijn dieren drinken er elke dag van . Vroeger stond er zelfs een sprinkel installatie op met een elektrische pomp . Maar ik heb ondervonden als het brand het eerste wat uitvalt elektrischteit is . Dus zin loos . Vroeger werdt er veel water gebruikt voor mijn bedrijf nu niet meer.
 
Bovenaan