• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Renault scenic campertje

petroman

SHTF Expert
Als je van een Renault scenic een BOV kan maken ben je wel goed bezig :thumbsup:

Klim maatjes van vroeger hadden een renault bestelwagen omgebouwd. "Simpel" twee bankbakken gemaakt achterin links/rechts, kon je opzitten en op slapen.
Verder muskietengaas voor de ramen die op een kier gingen.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
@Renegade, misschien hadden ze de financiën niet om een andere auto te kopen? En misschien was het vooral qua wegenbelasting niet handig om een zwaardere of een voertuig met meer motorvermogen aan te schaffen. In veel landen word je belast navenant het motorvermogen (in Italië bv)

In een mazda 2 uit 2006 kan je ook prima camperen wanneer je niet al te lang bent. Zal eens kijken of er nog foto's van te vinden zijn van des tijds :).
 

petroman

SHTF Expert

Nope meer zo iets (plaatje van inet):
IMG_7053-border.JPG
 
J

J.J

Gast
Nope meer zo iets (plaatje van inet):
IMG_7053-border.JPG
Beste @petroman
Wat ook handig zou kunnen zijn de Renault type 4 met hefdakslaapcabine.


Foto van in ternet: https://www.google.nl/search?biw=10.....0.0.0....0.atrIwGtLqFc#imgrc=OblaDa_xDGnBLM:

Zie ook: https://www.google.nl/search?q=rena...dAhXHaFAKHSFpCaQQsAR6BAgEEAE&biw=1021&bih=481

Zoiets als dit maar dan de Renault type 4 stadion met een door lopende dak.

Maar wil je nog meer grip hebben off the road dan zou ik voor een 4x4 gaan.
 

Harry Nack

Last (wo)man standing
Hoewel ik zat Renault's gereden heb in het verleden, zou ik het merk iemand anders niet meer aanraden.

Een mpv ombouwen naar campertje zou ik eerder doen met een Nissan, Toyota of andere 4x4 krachtpatser.
 
J

J.J

Gast
Hoewel ik zat Renault's gereden heb in het verleden, zou ik het merk iemand anders niet meer aanraden.

Een mpv ombouwen naar campertje zou ik eerder doen met een Nissan, Toyota of andere 4x4 krachtpatser.
Ja en het mooie is als je aan de ombouw voorwaarden van het RWD voldoet kom je in aanmerking voor het "belasting kwarttarief".
Inrichtingseisen (kampeerauto/camper) - Belastingdienst
De binnenruimte moet een rechthoekig blok kunnen bevatten met een hoogte van minimaal 170 cm over een lengte van minimaal 200 cm en over een breedte ...
 

Ray

SHTF Expert
superleuk project, maar ik had toch iets anders genomen dan een scenic. Met een hilux oid als basis kom je al iets verder :)
Als BOV zou je dat wellicht wensen, maar als campertje om te gaan toeren in Europa?
Zo'n Hilux slurpt brandstof als een malle en is bijzonder oncomfortabel en traag op de snelweg. Zolang het natte gras op de camping het enige offroad is wat je verwacht, is zo'n Hilux alleen maar een last.
 

Flos

SHTF Expert
Als je het filmpje bekijkt vraag ik mij af waar je het meest jaloers moet op zijn.
Op zijn tot camper ingerichte auto. Of op zijn hobby parachute vliegen. ( dat heeft ook een Engelse naam )
 

Renegade

Survivor
Als BOV zou je dat wellicht wensen, maar als campertje om te gaan toeren in Europa?
Zo'n Hilux slurpt brandstof als een malle en is bijzonder oncomfortabel en traag op de snelweg. Zolang het natte gras op de camping het enige offroad is wat je verwacht, is zo'n Hilux alleen maar een last.
De nieuwere hebben een 6e versnelling en doen het niet zo slecht op snelweg/ brandstofverbruik dacht ik en lichte vracht is maar 125 euro wegenbelasting ;)
 

Arie

Diehard Prepper
Voor dat iedereen in nederland naar de dealer stapt om een hilux te kopen.
In nederland kost die aan wegenbelasting rond de €160,- per maand als particulier.
En niet zoals het het gelijke europa per jaar.

Voordeel vind ik van de renault dat je niet opvalt en toch voor leuk geld kan kamperen.
De overheid steld zoveel eisen aan een kamper tegen woordig dat van een eigenbouw kamper op kenteken ook niet echt spraken meer is van betaalbaar.
 

Candyman

Diehard Prepper
Als BOV zou je dat wellicht wensen, maar als campertje om te gaan toeren in Europa?
Zo'n Hilux slurpt brandstof als een malle en is bijzonder oncomfortabel en traag op de snelweg. Zolang het natte gras op de camping het enige offroad is wat je verwacht, is zo'n Hilux alleen maar een last.


Ben je nou niet in de war met een toyota hiace?
 
Bovenaan