• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

REVIEW #1 Solo Stove Lite+Pot 900 + Trangia alcohol brander

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Ja hoor, daar is ie weer!

Vandaag een review van de Solo Stove Lite met de pot 900 en de Trangia alcohol brander

Deze review doe ik in twee keer, eerst met de Trangia brander en daarna met hout.

De Solo Stove Lite en pot 900 zijn beide van RVS en toch nog vrij licht van gewicht (629 gram).
Zitten beide in een hoes en nesten in elkaar waardoor het een makkelijk klein pakketje wordt, de Trangia brander past in de stove en de stove in de pot.
IMG_1565.JPG IMG_1579.JPG IMG_1566.jpg IMG_1569.jpg IMG_1580.JPG
De originele alcohol brander is helaas in Nederland niet te koop, maar de Trangia past prima.

Voor het kook plezier gebruik ik Bio Ethanol omdat ik niets anders in de buurt kon kopen.
Misschien is dit nog voor verbetering vatbaar.

Voor de kook test gebruik ik 700ml water omdat dit overeen komt met een Mountain House maaltijd voor twee personen.

Bij het begin van de test ( +/- 3 min) kwam ik tot de conclusie dat het iets te hard waaide, dus heb ik een scherm neer gezet, dat scheelde aanzienlijk.

Na 13 minuten was het volledige kookpunt bereikt.

Ik denk dat als ik het windscherm direct had gebruikt dat het rond de 8 a 9 minuten zou uit komen.

De pot was wel een beetje zwart (zie foto's) maar dit ging er redelijk makkelijk vanaf.

Ik ben zeer tevreden met het resultaat en kan dit systeem na deze test al aanraden.

Zie tweede test.
 
Bovenaan