• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Review LEDLENSER M7R oplaadbare zaklamp

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Zoals beloofd hier mijn review van de Ledlenser M7R

Tijdens de meeting in Zeeland kwam ik tot de conclusie dat mijn naar LED omgebouwde Maglite AA niet voldoet.

Mijn zoon maakte de opmerking "waarom gebruik je die ledlenser niet die in de meterkast hangt", helemaal vergeten dat ik die een jaar geleden cadeau had gekregen.

Mijn verbazing was groot toen ik de Ledlenser ging testen.

Allereerst de specificaties:

Lengte: 15,3 cm x 3,8 cm
Gewicht: 206 gram
Batterij: Lithium-ion 3,7 v oplaadbaar (zie foto)
Laadsysteem: zwevend (floating) met USB voeding en ophangbeugel
Laadconnector: magnetische connector (zie foto)
Lichtsterkte: 400 lumen maximaal, meerdere standen en minimaal 1 Lumen
Capaciteit: 40 uur op laagste stand (1 lumen)
Behuizing: aluminium, IPX4 waterbestendig

Mijn indruk:

De Ledlenser komt in een kunstof koffer en ziet er erg profi uit, ligt stevig in de hand en de schakelaar is volgens het tactische principe.
De schakelaar heeft 5 standen, volledig, 1 lumen, knipper, S.O.S., strobe en dim, het is wel even wennen, maar het werkt naar mijn mening beter dan een aparte schakelaar zoals bij de Fenix LD22.
De kwaliteit en lichtsterkte is fantastisch, ben er erg blij mee.
Een heel groot voordeel is het zwevend laadsysteem, je kan de zaklamp dmv de magnetisch connectie ophangen aan de laad ophangbeugel en continue op spanning laten, het laadsysteem is dus intelligent en zorgt voor optimale lading zonder de batterij extra te belasten, je doet dus langer met de batterij en je zaklamp is altijd geladen.
Bijkomend voordeel is de gekleurde ledindicatie op de connector van de laadkabel en ook in de zaklamp zelf.
Deze zaklamp heeft ook een zoomfunctie die fantastisch werkt en op de stand die je gekozen hebt ook vast te zetten is.

De huidige versie kost €. 129,00 maar daar zit ook een 12v lader extra bij.
Ik heb er zelf nog een tasje bijgekocht en een extra laadkabel voor in de BOB.

Resume:

Zonder dat ik er erg in had, bleek ik dus een super zaklamp in huis te hebben, dit is een echte aanrader.
Ik hoop dat ik niets vergeten ben, de mogelijkheden zijn zo uitgebreid, toppertje

Ledlenser koffer.jpg led-lenser-m7r-torch-replacement-battery-7704.jpg 8307_R_M7R_STANDARD_LIEGEND_WEISS_MG_0725_1.PNG IMG_1559.JPG
 

Carismo

Prepper goeroe
Led Lenser is top materiaal, inmiddels ook al een paar jaar gelinked aan Leatherman waarvan de p2 perfect in de elastische tubes passen van de surge, wave,...

Heb zelf geen herlaadbare maar super tevreden van de p17, p14 en de kleinere modellen zoals de p2 , p 3, m5 en t5

Enige nadeel is dat de retail beetje duur is maar als je goed zoekt op marktplaats sites kan je nieuwe voor de helft van de prijs vinden.
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Led Lenser is top materiaal, inmiddels ook al een paar jaar gelinked aan Leatherman waarvan de p2 perfect in de elastische tubes passen van de surge, wave,...

Heb zelf geen herlaadbare maar super tevreden van de p17, p14 en de kleinere modellen zoals de p2 , p 3, m5 en t5

Enige nadeel is dat de retail beetje duur is maar als je goed zoekt op marktplaats sites kan je nieuwe voor de helft van de prijs vinden.

Het is idd erg duur, ik ben ook erg blij dat ik 'm kado heb gehad, maar als ik had geweten hoe goed ie was dan had ik 'm waarschijnlijk zelf gekocht.;)
 

Ray

SHTF Expert
Het is idd erg duur, ik ben ook erg blij dat ik 'm kado heb gehad, maar als ik had geweten hoe goed ie was dan had ik 'm waarschijnlijk zelf gekocht.;)

Moet je na gaan wat je tegenwoordig voor dat geld ongeveer koopt. 1020 lumen, 50 dagen op 1 lumen, zo'n Olight S30R.Vier standen vanuit de 'uit' stand meteen bereikbaar is ook niet te versmaden (1 lumen, laatst gebruikte stand, hoogste stand, strobe) en zo blijft de verlanglijst altijd goed gevuld. :lol: :fluit: ;)
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Moet je na gaan wat je tegenwoordig voor dat geld ongeveer koopt. 1020 lumen, 50 dagen op 1 lumen, zo'n Olight S30R.Vier standen vanuit de 'uit' stand meteen bereikbaar is ook niet te versmaden (1 lumen, laatst gebruikte stand, hoogste stand, strobe) en zo blijft de verlanglijst altijd goed gevuld. :lol: :fluit: ;)

Is ook een mooie, maar geen intelligent laadsysteem, geen S.O.S. en geen zoom.

Maar wel IPX8
 

Ray

SHTF Expert
Is ook een mooie, maar geen intelligent laadsysteem, geen S.O.S. en geen zoom.

Maar wel IPX8

Tja, IPX4 is zoiets van: "Roept u het woord water tegen uw zaklamp, dan kan hij er tegen!" Intelligent laadsysteem, nee, maar kruiswoordpuzzels oplossen hoeft ook niet. Ledlenser bedoelt ook alleen maar dat ze geen batterijen overladen en misschien aan het einde van de laadcyclus gaan druppelen. Geen zoom dat klopt en daarom IPX8.

Maar ja, zijn we nu niet Mercedes met BMW aan het vergelijken? Allebei lampjes waar je nog wel tien jaar plezier van gaat hebben. :thumbsup:
 
Bovenaan