• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Rugzak berghaus maat4

neoclyps

Survivor
Ik ben in de gelegenheid een 3ehands berghaus rugzak type talus cyclops 2 maat 4 te kopen.
Mijn lengte is ongeveer 1.80 en gewicht 95 kilo, jasmaat xl.
Mijn rug is redelijk groot door rugoefeningen maar ik ben ook geen grote bodybuilder ofzo, ik vraag me af of de gok kan wagen om deze rugzak in maat 4 te kopen, normaal zou maat 3 voor mijn lengte zijn volgens het tabelletje van berghaus
ik wil de tas gebruiken voor bushcraft tripjes / hikes van 2 tot 5 dagen vooral in het voorjaar dus

Heeft iemand ervaring of een advies met deze rugtas in maat 4
Ik kan de rugtas niet passen dus het wordt een gokje
 

Papillon

Diehard Prepper
Wat ik ook vaak gedaan heb is het ongeveer op maat kopen, dan zit het ook ongeveer lekker, en liep ik er ook ongeveer 1 keer een wandeling mee.
Nope gewoon je maat kopen de rest links laten liggen is mijn advies.
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben in de gelegenheid een 3ehands berghaus rugzak type talus cyclops 2 maat 4 te kopen.
Mijn lengte is ongeveer 1.80 en gewicht 95 kilo, jasmaat xl.
Mijn rug is redelijk groot door rugoefeningen maar ik ben ook geen grote bodybuilder ofzo, ik vraag me af of de gok kan wagen om deze rugzak in maat 4 te kopen, normaal zou maat 3 voor mijn lengte zijn volgens het tabelletje van berghaus
ik wil de tas gebruiken voor bushcraft tripjes / hikes van 2 tot 5 dagen vooral in het voorjaar dus

Heeft iemand ervaring of een advies met deze rugtas in maat 4
Ik kan de rugtas niet passen dus het wordt een gokje
Beste @neoclyps
Als het echt een mooi prijsje is zou ik het doen, en kwijt raken via het forum zit er dacht ik ook wel in, mocht het echt niet goed passen.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Voor trips van 2/5 dagen een erg zware rugzak. Ik ben zelf echt voor wel passen, wat Papillon zegt.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Die maat 4 is vooral gerelateerd aan Ruglengte en niet aan de Breedte van de Schouders .
En het is Idd maar een Theoretische Tabel met maten en richtlijnen . Praktijk is toch even wat anders .
Als het ding echt goedkoop is dan zou ik het risico nemen . Een maat 4 is tevens zeldzaam .
Helaas hebben de meeste Berghaus rugzakken een heus Coating probleem en de Elastische band aan Topvak is vaak versleten .

Edit ;
Maar ook ik zou wanneer de Maat 3 past niet nog eens voor een maat 4 gaan gokken wanneer aan de prijs hahah

Beste @neoclyps
Als het echt een mooi prijsje is zou ik het doen, ze zijn tenslotte toch altijd verstelbaar, en kwijt raken via het forum zit er dacht ik ook wel in, mocht het echt niet goed passen.

Ze zijn niet Verstelbaar @J.J ;)
 

neoclyps

Survivor
Heb de rugtas niet gekocht heb er al 2 andere laten schieten en een 2e hands actieve leisure backpack gepast , Twijfel nu tussen een 2e hands berghaus cyclops vulcan maat 3 of een nieuwe backpack bij de decathlon ( deze kan ik passen)
Iemand ervaring met de decathlon rugzakken 70 liter+?
Dacht dat het makkelijk was even een rugzakje uitzoeken....
 

neoclyps

Survivor
Deze is net wat te groot voor me, de vulcan gaat nog net, ben maar een klein mannetje, en 5 dagen is max

De saracen is ook is net iets duurder op marktplaats of hij moet ergens voor weinig liggen.

Vraag me af of een beetje standaard backpack een intensief Bushcraft tochtje volhoudt
 
F

frans81

Gast
Deze is net wat te groot voor me, de vulcan gaat nog net, ben maar een klein mannetje, en 5 dagen is max

De saracen is ook is net iets duurder op marktplaats of hij moet ergens voor weinig liggen.

Vraag me af of een beetje standaard backpack een intensief Bushcraft tochtje volhoudt

1.80 Mtr , 95 kilo !
Klein mannetje :confused:

Ik noem dat een Normale lengte ;)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
@neoclyps , je zorgen om de kwaliteit herken ik, daarom blijf ik bij de militaire rugzakken.
Je zou ook nog naar een LoweAlpine Sting of Stingray kunnen kijken, die is kleiner dan de Saracen (maar alleen in camo? @frans81 ?).

Ik heb alleen nog een Originele Lowe Alpine Sting in Woodland . En in bijna Nieuwstaat .
 

Ray

SHTF Expert
Ik ben in de gelegenheid een 3ehands berghaus rugzak type talus cyclops 2 maat 4 te kopen.
Mijn lengte is ongeveer 1.80 en gewicht 95 kilo, jasmaat xl.
Mijn rug is redelijk groot door rugoefeningen maar ik ben ook geen grote bodybuilder ofzo, ik vraag me af of de gok kan wagen om deze rugzak in maat 4 te kopen, normaal zou maat 3 voor mijn lengte zijn volgens het tabelletje van berghaus
ik wil de tas gebruiken voor bushcraft tripjes / hikes van 2 tot 5 dagen vooral in het voorjaar dus

Heeft iemand ervaring of een advies met deze rugtas in maat 4
Ik kan de rugtas niet passen dus het wordt een gokje

Maat 4 is officieel één maatje te groot voor je ruglengte, die zou je nog even kunnen opmeten. Maar het is maar net hoe het uitpakt. 't Lijkt op het eerste oog niet de breedste rugzak en de schouderbanden zijn in breedte niet te verstellen. Zonder daypacks nog steeds groot zat met 80 liter voor jou doel. Je moet eigenlijk toch gewoon passen en het liefst met een vijftien kilo erin.

Als het die rugzak van marktplaats was, is hij niet duur en altijd weer door te verkopen, want het is een fijne, gangbare en degelijke tas.
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar bestaan ze wel eens in OD? Nooit gezien namelijk?

Ja hoor ook in OD te verkrijgen ! Maar ook weer zeer beperkt en zelfs zeldzaam aangeboden :(

Edit

Zeer duur wanneer in Topstaat ;)
 
Bovenaan