• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

rugzak,BOB, tactical bag

beste Preppers ,

Ik heb een vraagje.
ik ben soms de hele dag bezig met het in en uit pakken van mijn BOB omdat ik soms teveel gear in mijn BOB doe.
daarom is mijn vraag nu of iemand een grotere rugzak weet die tussen de 40 tot 80 liter weet met camo en onder de 100,- weet het liefst ook met mollie webbing.

groetjes WTF
 

FKAGB

Prepper goeroe
Hey,

Wel eens overwogen minder gear mee te nemen. Mijn ervaring met een 120 liter rugzak is dat je die ook weer vol gaat gooien omdat je de ruimte hebt. Ik ben begonnen met 38 liter. Ben toen naar 120 gegaan en ben nu weer terug op 40 (uitbreidbaar tot 70) en heb nu "meer" bij me dan ik bij me had met de rugzak van 120 liter.
 
Hey,

Wel eens overwogen minder gear mee te nemen. Mijn ervaring met een 120 liter rugzak is dat je die ook weer vol gaat gooien omdat je de ruimte hebt. Ik ben begonnen met 38 liter. Ben toen naar 120 gegaan en ben nu weer terug op 40 (uitbreidbaar tot 70) en heb nu "meer" bij me dan ik bij me had met de rugzak van 120 liter.
en welke rugzak is dat dan ?
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Misschien ook handig het "rugzakken & tassen" topic eerst helemaal door te lezen. Scheelt veel dubbele antwoorden denk ik. Daar staan veel tips trics en aanbevelingen.
 

joepmeloen

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
60L assault van het merk stealth, diverse kleurtjes betaal je tussen de 65 en 80 euro. Soms zit er ook troep tussen bij dit soort merken, net als miltec, mfh, fostex, fosco etc. Leuk voor een tshirtje of twee, maar voor serieuze zaken als een rugzak, laat ik ze het liefst liggen vanwege prijs / kwaliteit / garantie / er op aan kunnen. Tshirtje van een 10tje van deze merken kan niet missen, rugzak van 80, - die scheurt bij 15 kilo is weggegooid geld. Iets om rekening mee te houden en je zeker niet blind staren op het camoprintje.

Ga naar een outdoor winkel, koop desnoods een knal gele. Een rolletje camo tape of stof en een beetje fantasy doet wonderen. Voor je web kan je creatief doen met snelbinders.

Rugzakken moet je zelf proberen, hoe die voelt en zit ivm je eigen postuur, hetzelfde als met schoenen. Duur hoeft niet altijd beter te zijn, kleur is in mijn ogen niet heel erg belangrijk.
 
F

frans81

Gast
Tja rugzakken , het is en blijft moeilijk haha .
Terwijl het toch heel makkelijk is . Of is het toch niet zo makkelijk Pfffff .
Nee dat is het niet .
Ook ik heb zoiets van " Ga Testen " , bij een outdoor shop met ruime keuze .
Dit is geheel gratis en je kunt daarna alle richtingen op . Zelfs de Tweedehands .
Dan ben je te weten gekomen wat lekker zit , hoe het in te pakken is en vooral hoe alles te bereiken is .
Leger rugzakken ?? Ga naar een grote Dump en doe daar hetzelfde . En test met GEWICHT . Sjou desnoods je Gear mee en gooi er desnoods bij een shop wat extra gewicht bij .
Tijd die je erin steekt en het geld voor vervoer is te verwaarlozen met het Verkeerd aankopen van rugzakken die toch tegenvallen .
En waar je vaak niet meer dat voor terug krijgt wat je betaald hebt .
Tja en als je daar geen zin in hebt dan volg de raad van @Stuudje op en spit de diverse Topics door en .com tot een conclusie .
Voor een rugzak geld " Koop iets goeds " en laat die goedkope rommel liggen met slechte stiksels en Gordelwerk .

En deze in mijn geplaatste Link is pas echt rommel !!! Hij gaat ook door het outdoor leven met verschillende merknamen !! Komen alle van dezelfde Fabricant .
Het ding is namaak Berghaus en WAARDELOOS . Vooral met gewicht .

https://outdoorextreme.nl/101-inc-commando-rugzak-groen.html
 

The mad engineer

Diehard Prepper
Heb zelf een mooie ali rugzak in het kader van ach, laten we het eens proberen. Niet doen, rommel. Moet er nog eens een review over typen. Nu ging het mij vooral om de bijpassende pouches en was de rugzak een bonus. De "grey man" uitstraling is het beste maar het is een hels karwei om een goede te vinden die voldoet. Tot nu toe nog niet gevonden.
 
Bovenaan