• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Samenwerking en/of lenen pressie canner

Hallo mooie mensen!

Is er belangstelling voor een samenwerking mbt. een pressure canner?
Het is zelfs mogelijk om vlees (kip, varken, rund, konijn enz) en kant-en-klare maaltijden voor +/- 5jaar stabiel te bewaren.

Zoals ik in mijn voorstel topic heb geplaatst, wil ik graag een All American Pressure Canner aanschaffen. Helaas is dit een erg kostbare bestelling (shipping + taxes).

Is er iemand, of meerdere, welke samen willen werken of willen lenen/huren?
Hoeft nog niet eens met geld, dit kan ook in goederen. Zoals groenten, vlees, dieren of anders.

Dit hoeft niet eens plaats te vinden in je BOL of thuis, we kunnen op neutraal terrein afspreken?

Anyway, laat het aub. weten. Mag ook via pb.
 
Hier zit een ventiel op en is speciaal gemaakt voor het cannen onder hogere druk. Je hoeft dus niet continu bij de pan te blijven staan op je gas/stroom te regelen. (veel minder dan bij de Presto of een hogedruk pan)
Het model All American, heeft geen rubberen afdichting welke gesmeerd of vervangen hoeft te worden. (Conische afdichting Aluminium op Aluminium)
 

Flos

SHTF Expert
Nu ik en jij natuurlijk @Prepper Steve de enige zijn die er interesse voor tonen zal ik geneigd moeten zijn om mij alleen er een te kopen. Ik bekijk het om dat goedkope modelletje van @Stokoloog zijn link. Te bestellen en er gelijk een dichting of 3 er bij te vragen dan ben ik goed voor een paar jaar.
En ik beloof jou dat jij mijn ketel mag gebruiken maar je moet hem wel persoonlijk opkomen halen.
Maar aangezien ik mij herinner dat jij in Drente woont en ik in het verre Vlaanderen en niet alle Vlamingen wonen in Antwerpen het er nooit zal van komen want per rit ben je al hou 50€ aan brandstof kwijt.
Je best in overweging gaat om jezelf er een te kopen dan zal je nooit met een hoop rotte groenten zitten omdat de canner nu net niet voor handen is en bij een mede prepper staat die het instructie boekje niet meer vinden kan en daardoor zijn geplande inmaaking heeft moeten uitstellen tot de volgende oogst.
 
Bedankt voor uw gulle aanbod @Flos !
Ik heb gelukkig een leasewagen met tankpas. Ook heb ik menig collega in en rond België. Als het niet voor de Canner is, dan wel voor uw kippenoperatie zal de trip het waard zijn denk ik. Misschien tzt wat broedeieren wisselen?

Ik wil tevens niet de indruk schetsen dat ik het geld niet wil/kan betalen. Echter heb ik liever een top product om mee te werken dan 1 met onderhoud. En risico van gespleten o-ring.
 
Bovenaan