• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Sawyer Mini HACK

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Na wat internet onderzoek kwam ik o.a. dit filmpje tegen:



Laat ik nou een Platypus 2 liter camelbag hebben waarmee ik dit kan realiseren, zelfs het schoonspoelen (backflushing) is hiermee mogelijk.

Doe er je voordeel mee.
 

Ray

SHTF Expert
Tja, echt spectaculair vind ik zijn hack niet. Dit is juist een van de pluspunten van de Saywer filters en de mini heeft zelfs extra handige aansluitingen om deze op diverse manieren te gebruiken. Als zwaartekrachtfilter, inline, met petflessen, bijgeleverde waterzakken, etc.

Wel een eye-opener voor mensen die wat inspiratie en voorbeelden willen zien wat je met zo'n simpel filtertje wel niet kan. :)
 

Marcov

Prepper goeroe
Ze noemen tegenwoordig alles een hack. Ik noem het gewoon gebruik maken van de mogelijkheden.
Dit heb ik een klein jaar geleden gepost.

https://www.preppers-shelter.nl/for...sp128-vs-miniwell-l630.1466/page-2#post-51612

Dit is een aanpassing op de foto's van de link hierboven.
jKzx2Pc.jpg
 

Sun Beh Nim

Last (wo)man standing
Laatst bewerkt:
Heb net zelf een hack (je) gemaakt, zelf verzonnen:p

Als je een stukje van +/- 2 cm van het bijgeleverde rietje afsnijd en deze met een platbek tang (of Leatherman) en aansteker aan 1 zijde krimpt, dan heb je een dopje om je waterfilter af te sluiten zodat ie na gebruik niet in je rugzak gaat lekken.

Je kan natuurlijk je filter ook ik een plastiek zakje doen;)

IMG_2077.JPG IMG_2078.JPG IMG_2079.JPG
 
Bovenaan