• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

schimmel rubberrand vershouddoos

zonnebrood

Mankinds only hope
Ik heb een vershouddoos gekregen maar nu zat er op de rubbere rand schimmel. Ik heb deze al in de soda en azijn gehad, alleen nu blijven er zwarte sporen achter. Is dit op een andere manier weg te krijgen of kan het geen kwaad?IMG_20200707_192433.jpg IMG_20200707_192441.jpg IMG_20200707_192451.jpg
 

Erny

Last (wo)man standing
Baking-Soda? Of BS in combinatie met... ?
Magnesium Sulfaat (cq Bitterzout, cq Epson zout)? Is schimmelwerend.
Zijn ook maar gokjes hoor, Eerste gedachte was ook soda.
 
F

frans81

Gast
Ik zou geen risico gaan nemen met zoiets dat er eigenlijk in overvloed is en word aangeboden .
Hier smijten ze jou kapot met van die nog nette tot nieuwe dozen .
En voor een prikkie .

Wat voor doos ( vershoud !! ) heb je? Foto en merk
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Ik zou geen risico gaan nemen met zoiets dat er eigenlijk in overvloed is en word aangeboden .
Hier smijten ze jou kapot met van die nog nette tot nieuwe dozen .
En voor een prikkie .

Wat voor doos ( vershoud !! ) heb je? Foto en merk
Merk is goedkopie Biltema, maar ik ga ff proberen met wat @Erny aangeeft. Ik gebruik ze eigenlijk alleen maar om zaken in te bewaren die droog moeten blijven (kaarten, theezakjes enzo)
 

Ray

SHTF Expert
Dat is idd een schimmel en sommige soorten vallen zelfs onder de extremofielen.

Extremofielen kunnen leven waar dat normaal niet gaat, zelfs op compleet inert siliconen materiaal. Ze (en vooral hun sporen) overleven verreweg de meeste aanslagen op hun leven. Zelfs in de vaatwasser, wasmachine en magnetrons kun je ze tegen komen. Vaak als zwarte of roze aanslag.

Sommige soorten zijn schadelijk voor de gezondheid, maar gelukkig is het net als met bacteriën, de meeste kunnen geen kwaad en weet je lichaam wel raad mee. Voor de theezakjes en kaarten geen probleem, maar ik zou er geen voedsel meer in bewaren. De huismiddeltjes werken niet, zelfs geen dagje badderen in zwavelzuur. Met bleek of een zure toiletreiniger had ik ook geen succes om de zichtbare vlekken te verwijderen, kennelijk zit het te diep in de siliconen.
 

Jannes

Prepper goeroe
Ik heb dat bij de nieuwe dopper waterflessen. Dat zijn lichtblauwe. Die zijn niet schoon te krijgen. Dus gooi ik ze al snel weg.

Dat is jammer! Wij hebben hier ook Dopper waterflessen, maar gebruiken ze alleen voor water.
Die ringetjes kun je toch nieuw bestellen?
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Dat is jammer! Wij hebben hier ook Dopper waterflessen, maar gebruiken ze alleen voor water.
Die ringetjes kun je toch nieuw bestellen?

Wij gebruiken ze ook alleen voor water. Ik zal eens kijken of die ringetjes los te koop zijn. Maar ik vind het een manco van het product. De oude rubbers hebben nergens last van.
 

Jannes

Prepper goeroe
Wij gebruiken ze ook alleen voor water. Ik zal eens kijken of die ringetjes los te koop zijn. Maar ik vind het een manco van het product. De oude rubbers hebben nergens last van.

Dan zullen wij thuis de oude nog wel hebben, want het probleem wat je beschrijft herken ik niet.
Ik zou contact opnemen met de fabrikant.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Heb de randjes weg gegooid, had de doosjes even als test dicht gedaan met spikkelrandje maar t rook een beetje als oud fruit...
 
Bovenaan