• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Jannes

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
Hier in huis heb ik een paar pakken met noodrantsoen van het merk Seven Oceans. In 1 zo’n doosje zit genoeg voedsel voor 1 volwassen man (2500 calorieën) voor 1 dag. Het is verdeeld in 9 repen van elk 2 tabletten.

Je mag echter maar 6 tabletten per dag eten staat er op de verpakking.

Weet iemand waarom dat is?
Is dat omdat je anders verstopt ofzo raakt of is het op een andere manier ongezond óf, en dat lijkt me de beste reden, is het omdat je zuinig aan moet doen met het voedsel? De reden dat ik voor die laatste optie kies is omdat er ook op vermeld staat dat je maar een halve liter water mag drinken per dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Mayo

Last (wo)man standing
Hier in huis heb ik een paar pakken met noodrantsoen van het merk Seven Oceans. In 1 zo’n doosje zit genoeg voedsel voor 1 volwassen man (2500 calorieën). Het is verdeeld in 9 repen van elk 2 tabletten.

Je mag echter maar 6 tabletten per dag eten staat er op de verpakking.

Weet iemand waarom dat is?
Is dat omdat je anders verstopt ofzo raakt of is het op een andere manier ongezond óf, en dat lijkt me de beste reden, is het omdat je zuinig aan moet doen met het voedsel? De reden dat ik voor die laatste optie kies is omdat er ook op vermeld staat dat je maar een halve liter water mag drinken per dag.

Haha! Klinkt een beeje raar: in 1 doosje zit precies genoeg aan kcal voor 1 persoon voor 1 dag, maar je mag maar 1/3 ervan eten... :lol:
 

Jannes

Prepper goeroe
Antwoorden op jou vragen heb ik niet. Maar heb jij foto's of een link van deze noodransoenen
@Flos
https://altijdvoorbereid.nl/noodrantsoen/


Haha! Klinkt een beeje raar: in 1 doosje zit precies genoeg aan kcal voor 1 persoon voor 1 dag, maar je mag maar 1/3 ervan eten... :lol:
Net wat ik dacht...:)

Ik hoop dat het nu iets duidelijker is.

@Larik
Er wordt niet gesproken over kinderen.

@imker
Ja, dat is wat ik bedoel. En je mag ‘je’ zeggen. :)
 

Bijlagen

  • B0D61C0F-5FE9-4083-AE11-AA77B6848511.jpeg
    B0D61C0F-5FE9-4083-AE11-AA77B6848511.jpeg
    60.3 KB · Weergaven: 22
  • 106EDF5E-5F72-440D-A051-982DD031906D.jpeg
    106EDF5E-5F72-440D-A051-982DD031906D.jpeg
    52.7 KB · Weergaven: 19

Mayo

Last (wo)man standing
Hmm, het 'advies' om niet meer dan 1/2 ltr water per 24 uur te drinken is ook wat vreemd... om niet te zeggen gevaarlijk!! :eek:
(zie het blauwe etiket)
 

AWOL

Prepper goeroe
Hoe meer je eet hoe meer water je lichaam nodig heeft om het te verteren.
Als je geen water hebt kun je ook beter helemaal niet eten, dan hou je het langer vol dan wanneer je wel eet maar niet drinkt.

En daaraan toegevoegd: dit soort rantsoenen zijn om je zo lang mogelijk in leven te houden, niet perse in perfecte conditie, terwijl je wacht op beter eten of redding.
 

Jannes

Prepper goeroe
Hmm, het 'advies' om niet meer dan 1/2 ltr water per 24 uur te drinken is ook wat vreemd... om niet te zeggen gevaarlijk!! :eek:
(zie het blauwe etiket)
Seven Oceans is een fabrikant van noodvoedsel op zee. Vandaar deze adviezen denk ik. In hun noodpakketten zullen ook zakjes water van elk 100 ml zitten. Ze zullen er daar niet genoeg van hebben als iedereen netjes 2 L per dag gaat drinken.

En daaraan toegevoegd: dit soort rantsoenen zijn om je zo lang mogelijk in leven te houden, niet perse in perfecte conditie, terwijl je wacht op beter eten of redding.
Ik denk dat je hier de spijker op z'n kop slaat.

Hopelijk hebben we het nooit nodig (het is voor oa in de auto), maar dan wil ik op zo'n moment wel graag weten waar we goed aan doen.
 

Jannes

Prepper goeroe
Probeer maar eens een van deze dingen te eten, het is net spaanplaat :D

Heb je ze al eens geprobeerd? Ik niet trouwens.
Ik ga voor de opmerking ‘honger maakt rauwe bonen zoet’.
En we kunnen er ook wat pap van maken.

Ik ben er zo langzamerhand wel achter dat ik niet superkritisch ben op de smaak van mijn eten...
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Heb je ze al eens geprobeerd? Ik niet trouwens.
Ik ga voor de opmerking ‘honger maakt rauwe bonen zoet’.
En we kunnen er ook wat pap van maken.

Ik ben er zo langzamerhand wel achter dat ik niet superkritisch ben op de smaak van mijn eten...

Ooit 5 dagen op knekkebrood en cup a soup geleefd nadat ik in mn eentje was ingesneeuwd. Dat smaakt een stuk beter dan de noodrantsoenen maar het is beter dan niets te verteren in je maag :).
 

Jannes

Prepper goeroe
Ooit 5 dagen op knekkebrood en cup a soup geleefd nadat ik in mn eentje was ingesneeuwd. Dat smaakt een stuk beter dan de noodrantsoenen maar het is beter dan niets te verteren in je maag :).

Snap ik en voor in huis is dat prima. Deze noodrantsoenen liggen in de auto. Voor bijv ingesneeuwd in de file staan of een veel te lange pech onderweg in ‘the middle of nowhere’. Als het aan de datum komt (is dan nog steeds lang houdbaar), zal er eens eentje openmaken om te proeven. Ik zal kijken of ik dat dan kan combineren met een sc, dan kunnen meer mensen proeven.
 
Bovenaan