• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag tijdens zoeken kwam ik een schokbreker tegen van mijn Oude Koga Miyata Excellence .
Deze kon men oppompen met een speciaal pompje dat men op de schrader valve aansloot .
Dit middels een schroefdraad verbinding .

Met de veer doe ik niets ! Maar als ik die Schrade valve aansluit op een Stove ! Dan hoef ik niet met zo'n irritant minimaalpompstokje te werken .

De Shock Pump Psi 300 heeft een manometer :eek: . met tevens een lucht aflaat knopje .

Ik ga hier dus mee aan de gang binnenkort .
Eerst probeer ik het uit op de recent verkregen British no3 Burner die ik van @petroman heb gekregen .

20180905_143956.jpg 20180905_144045.jpg 20180905_144053.jpg 20180905_144006.jpg 20180905_144110.jpg
 
F

frans81

Gast
Waarom niet. Ik blaas mijn luchtbed ook wel eens op met een 300bar persluchtfles. Wel op tijd de kraan dicht draaien of je luchtbed loslaten anders gaat het mis.

300 Psi is 20.6842719 bar:oops: .

Ik denk dat ik gewoon op tijd stop met pompen .
Laten we ons houden aan 3 Bar :D
 
F

frans81

Gast
Het is trouwens een redelijk klein smal pompje wat in iedere bak pack past .
Tevens is wel verstandig om het originele pompstokje erbij te houden .
 

petroman

SHTF Expert
Zoekfunctie levert niets op pff

uh in je eigen stove topic misschien ?

Met name duitsers zetten vaak een schrader ventiel op de pomp.
Ik heb die behoefte minder. Maar gat in dop maken en dan ventiel er in. Zou met vele petroleum pomp dingen moeten werken zo lang ventiel op pompdop past.

SchraderValveForPressurizingLanterns.jpg

Bron : internet middels google
 
Bovenaan