• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Slotje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loreen

Last (wo)man standing
Oke, in het topic over evenementen plaatst @Ray net het volgende bericht:

[MOD] We hebben een nieuwe kalender functie toegevoegd, zie: https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/kalender-functie-toegevoegd-aan-het-forum.1227/

Hierdoor komt dit topic op termijn te vervallen en is nu gesloten. Nieuw evenement melden? Zie link hierboven. [MOD]

En aangezien er meteen een slotje op gegooid is kan er meteen ook niet meer op gereageerd worden, vandaar dat ik maar een topic open.

Ten eerste: hartstikke leuk natuurlijk dat er een kalender is toegevoegd. Top, leuk, handig, jeej! *hoera* *grouphug* :hug:

Maar dit is een forum! En op een forum communiceer je meestal aan de hand van topics. En nou is er, op dit forum, een topic over evenementen, en dan sluiten jullie die omdat er een kalender is toegevoegd? Ik snap dat dus echt heel heel erg niet.

In mijn ogen is die kalender een aanvulling voor het forum, en niet andersom. Dus als er op het forum een evenement besproken is, kan die daarnaast toegevoegd worden aan de kalender wat lekker handig en overzichtelijk is. Op het forum kan je dan het evenement bespreken, vragen of er meerdere mensen gaan, vervoer bespreken, etc.
Volgens jullie logica moeten alle topics over SC's nu ook op slot, want die kunnen ook gewoon in de kalender gezet worden toch?

Dus: ik snap het niet. Nou heb ik sowieso al de schurft aan slotjes, dus wat dat betreft ben ik al bevooroordeeld maar in dit geval vind ik het naast stom en betuttelend en on-vrij en dictatoriaal ook nog eens heel raar en onlogisch. En dat wou ik dus even delen :thumbsup:
 

Loreen

Last (wo)man standing
Hahahaha ik had dit natuurlijk ook gewoon in het nieuwe kalender-topic kunnen plaatsen.

Ja, dat was best logisch geweest misschien.

Ach, (potverdikkie zulke woorden mag je hier niet gebruiken) logica! (potverdikkie zulke woorden mag je hier niet gebruiken) slotjes! Make love not war!
 

houthe

Senior Prepper
Als er 1 topic is waarin diverse evenementen staan dan lijkt mij dat dit snel al onoverzichtelijk word, je dingen gaat missen of dingen dubbel in komen. Lijkt me handiger dan om zoals aangegeven om een structuur te gebruiken waarbij elk evenement een eigen topic krijgt met de link naar de kalender (en vice versa). Ik denk ook dat het niet mogelijk is om per bericht in betreffende topic apart de link met de kalender te maken, in dat geval zou een verzameltopic nog wel kunnen.

Misschien word het wel een beetje onoverzichtelijk als er veel topics komen voor diverse evenementen, misschien daar een aparte subforum voor aanmaken houd het survival gedeelte wat opgeruimder :)

Zoals @Loreen zelf al aangeeft had dit beter in het kalender topic gepast, dus een slotje hier is dan wel gewenst :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Loreen

Last (wo)man standing
Als er 1 topic is waarin diverse evenementen staan dan lijkt mij dat dit snel al onoverzichtelijk word, je dingen gaat missen of dingen dubbel in komen. Lijkt me handiger dan om zoals aangegeven om een structuur te gebruiken waarbij elk evenement een eigen topic krijgt met de link naar de kalender (en vice versa). Ik denk ook dat het niet mogelijk is om per bericht in betreffende topic apart de link met de kalender te maken, in dat geval zou een verzameltopic nog wel kunnen.

Misschien word het wel een beetje onoverzichtelijk als er veel topics komen voor diverse evenementen, misschien daar een aparte subforum voor aanmaken houd het survival gedeelte wat opgeruimder :)

Zoals @Loreen zelf al aangeeft had dit beter in het kalender topic gepast, dus een slotje hier is dan wel gewenst :p

Ik kan me wel vinden in je argument over de overzichtelijkheid, per evenement een topic zou in mijn ogen geen probleem zijn. Of gewoon eerst in dat algemene topic, als er dan interesse blijkt te zijn in het evenement kan er altijd nog een nieuw, specifiek topic voor geopend worden.
Maar ik snap gewoon niet waarom er dan een slotje gegooid wordt op dat evenementen-topic. Als dat topic door de kalender overbodig geworden zou zijn, zou het sowieso niet meer gebruikt worden, dus in dat geval is een slotje overbodig.
Dat slotje is er om iemand te belemmeren nog te posten in dat topic. Maar op het moment dat iemand iets wil posten in dat topic, is er klaarblijkelijk nog de behoefte aan dat topic en ontneemt dat slotje dus de mogelijkheid te voorzien in die behoefte. En dat vind ik dus raar en jammer en vervelend :)
 

Jasje

Prepper goeroe
Beetje verdrietig over mijn eerste topic wat nu al op slot gaat. :( En ik was al niet zo spraakzaam. :p Misschien meld ik me wel aan bij de meeting in Zeeland. Even daarvoor in de kalender kijken... :rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Ray

SHTF Expert
Ik kan me wel vinden in je argument over de overzichtelijkheid, per evenement een topic zou in mijn ogen geen probleem zijn. Of gewoon eerst in dat algemene topic, als er dan interesse blijkt te zijn in het evenement kan er altijd nog een nieuw, specifiek topic voor geopend worden.
Maar ik snap gewoon niet waarom er dan een slotje gegooid wordt op dat evenementen-topic. Als dat topic door de kalender overbodig geworden zou zijn, zou het sowieso niet meer gebruikt worden, dus in dat geval is een slotje overbodig.
Dat slotje is er om iemand te belemmeren nog te posten in dat topic. Maar op het moment dat iemand iets wil posten in dat topic, is er klaarblijkelijk nog de behoefte aan dat topic en ontneemt dat slotje dus de mogelijkheid te voorzien in die behoefte. En dat vind ik dus raar en jammer en vervelend :)

Per evenement een topic is nu precies aan de orde. :) Ipv één verzameltopic, waar je na een paar maanden een aangekondigd evenement moet gaan zoeken. (sorry @Jasje :)). De kalender linkt naar het topic met een evenement.
Zo is het ook overzichtelijker, omdat reacties en vragen over verschillende evenementen niet meer in hetzelfde topic staan.

De optie apart subforum is ook de revue gepasseerd in het team, maar dan krijg je hetzelfde als met het bestaande evenementen topic. Als je daar een topic aanmaakt gaat dat chronologisch op datum van plaatsing, niet op datum van het evenement. :(
Ook zit je dan nog met het probleem dat je evenementen hebt voor gasten en leden (zoals het outdoor evenement van vandaag in Zeewolde) en PSM's zijn dan alleen weer voor leden, dus krijg je al twee subfora. :( (ivm permissies op het forum)

Dit leek ons de beste oplossing en de praktijk zal leren of dit lekker werkt. Het slotje op het evenementen topic is uitsluitend bedoeld om te voorkomen dat mensen die nog gaan gebruiken want dan moet je straks EN in de kalender kijken EN alsnog het hele evenementen topic doornemen.

Mocht iemand het onduidelijk vinden, de uitleg over de kalender en topic per evenement dan helpen we graag.
Link naar de uitleg: https://www.preppers-shelter.nl/forum/threads/kalender-functie-toegevoegd-aan-het-forum.1227/
 

Ray

SHTF Expert
Ik heb even PSM Zeeland aan de kalender toegevoegd.
Nu zie je die zowel in de kalender in mei (met klikbare link naar het topic hierover) en rechts in de sidebar op de forum index pagina (tussen profiel reacties en forum statistieken).
 

Ray

SHTF Expert
Lijkt me duidelijk @Ray, slotje dan maar :lol::lol::lol:

Ja maar.... ik durf niet meer ;), voor je het weet komen we weer over als:

....................Nou heb ik sowieso al de schurft aan slotjes, dus wat dat betreft ben ik al bevooroordeeld maar in dit geval vind ik het naast stom en betuttelend en on-vrij en dictatoriaal ook nog eens heel raar en onlogisch. En dat wou ik dus even delen :thumbsup:

Misschien weet TS wat we hier mee aan moeten. Inmiddels is de verwarring wel geklaard en duidelijk hoe het wel werkt... toch?
 

W-O-L-F

Senior Prepper
Inmiddels is de verwarring wel geklaard en duidelijk hoe het wel werkt... toch?

mij is het duidelijk
en het werkt prima :thumbsup:

heb eerst een topic aangemaakt op de juiste plaats
dan na plaatsen op 'Topic Tools', waaronder Calendar Add geklikt,
upload_2016-4-18_9-38-41.png
datum ingevuld en klaar

Het omgekeerde geprobeerd
geklikt op de evenementen op de index page
en plop, zit direct in het "topic " en kan met mezelf discussiëren :thumbsup:

Ik vindt dat jullie alle lof verdienen voor het werk wat jullie hebben gedaan om dit toe te voegen
upload_2016-4-18_9-37-11.png
 

dimidrie

Senior Prepper
Waar komt die herrie toch vandaan?? ik hoor gekrijs, gekerm en een of ander zwiepend geluid. Hmm... het lijkt wel uit het topic 'slotje' te komen! @Jasje zit chagrijnig voor de deur, want zijn topic is zowel afgeschoten als gehijacked en hij raadt mij ten zeerste af om zonder beschermende kleding naar binnen te lopen. Eens even binnen gluren dan maar:

Mijn hemel wat een ravage! Ik zie @Ray een veilig heenkomen zoeken, en @W-O-L-F rent snel naar buiten., wat is hier aan de hand?Whoohoosh...Pats!!
En wie is die razende vrouw in strakke zwarte latex outfit met rode stiletto's... en waarom zwaait zij de hele tijd met een zweep?!!....Whoohoosh...Pats!!!!! en staat er nou serieus "Make love not Slotjes, Bitchezz" op de achterkant van haar latex vest?!...Whoohooosh ...Pats!

" Hey meesteres @Loreen, probeer mij eens te raken met die zweep dan:thumbsup:!!!

* Rent zo hard als hij kan het topic 'slotje' weer uit en hoopt er het beste van..*

..Whoohoosh...Pats!!..Aaaaauwhh...!!!!!
 

W-O-L-F

Senior Prepper
Waar komt die herrie toch vandaan?? ik hoor gekrijs, gekerm en een of ander zwiepend geluid. Hmm... het lijkt wel uit het topic 'slotje' te komen! @Jasje zit chagrijnig voor de deur, want zijn topic is zowel afgeschoten als gehijacked en hij raadt mij ten zeerste af om zonder beschermende kleding naar binnen te lopen. Eens even binnen gluren dan maar:

Mijn hemel wat een ravage! Ik zie @Ray een veilig heenkomen zoeken, en @W-O-L-F rent snel naar buiten., wat is hier aan de hand?Whoohoosh...Pats!!
En wie is die razende vrouw in strakke zwarte latex outfit met rode stiletto's... en waarom zwaait zij de hele tijd met een zweep?!!....Whoohoosh...Pats!!!!! en staat er nou serieus "Make love not Slotjes, Bitchezz" op de achterkant van haar latex vest?!...Whoohooosh ...Pats!

" Hey meesteres @Loreen, probeer mij eens te raken met die zweep dan:thumbsup:!!!

* Rent zo hard als hij kan het topic 'slotje' weer uit en hoopt er het beste van..*

..Whoohoosh...Pats!!..Aaaaauwhh...!!!!!


WWWHHHOEEEEEAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
YESSS
hahaha
prachtig stukje hilariteit en verbaal/literair meesterlijk

1_4_126.gif 018.gif
 

Loreen

Last (wo)man standing
En wie is die razende vrouw in strakke zwarte latex outfit met rode stiletto's... en waarom zwaait zij de hele tijd met een zweep?!!....Whoohoosh...Pats!!!!! en staat er nou serieus "Make love not Slotjes, Bitchezz" op de achterkant van haar latex vest?!...Whoohooosh ...Pats!

" Hey meesteres @Loreen, probeer mij eens te raken met die zweep dan:thumbsup:!!!

* Rent zo hard als hij kan het topic 'slotje' weer uit en hoopt er het beste van..*

..Whoohoosh...Pats!!..Aaaaauwhh...!!!!!

Ik dacht dat we dit privé zouden houden :(
*pakt zweep maar weer uit de kast*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan