• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Snugpak Ebony afwijkend model !

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Eergisteren kreeg ik plots een bericht of het uitkwam om een jas te bezorgen . Man was nu in de buurt .



Ik was dat helemaal vergeten pff . Maar geen probleem , het komt uit .

Eenmaal de jas in de hand viel mij niet meteen op dat er iets niet klopte .

Dit ook weer gerelateerd aan het feit dat ik een paar doosjes spullen had klaar staan waaruit wat items gekozen konden worden voor eventuele inruil . Nadat keuze was gemaakt ging ik naar fase twee en probeerde de rest in vorm zeer scherpe prijs aan hem in totaal pakket te slijten . Ook dat was gelukt . Hij tevreden en ik .

Uit fatsoen hielp ik even mee met de spullen en liep mee naar de auto .

In die auto lag nog een Snugpak Ebony . En pas toen werd ik mij bewust van het reversible te dragen .

Een Snugpak Ebony met totaal ander uiterlijk dan mijn andere .

Oa dus het reversible , geen extra gevoerde kraag , geen drukkers op de overlapping van de rits maar velcro strookjes , geen extra binnenzak en nog wat kleine zaken zoals ook rangonderscheidings lus op de borst en ander type boorden .
Ook een gewichts verschil ! Originele jas 920 gram +- , aangepaste 840 gr +- .
Er zijn dus +- 80 gram bespaart .

De Ebony is eigenlijk een vernieuwde Sasquatch . De Sasquatch heeft een vaste Capuchon .


Voor wat betreft de labels in beide modellen zit er weinig verschil . Beide made in UK en met zelfde materialen .
Echter het afwijkende model heeft een Noorloos Special Equipment toevoeging op het label en een " EBONY NL Reversible " als type naam . De originele vermeld " Ebony a design Classic " .
Dit doet dus al vlug de indruk wekken dat in samenwerking met militairen deze jas is gewijzigd nadat er overleg is geweest met Snugpak .

Zie oa ook info op www voor wat betreft de verschillende modellen van Snugpak .
De Sleeka was een echte ondejas ! Maar kon ook als normaal jasje gedragen worden . De Sleeka Elite is volgens mij vervangen door een Kpu gelabelde .

Origineel label

15994004635266006875185912229451.jpg

Label afwijkende

20200905_123359.jpg 20200905_123410.jpg

De Jassen op rij . Links is op beide foto's het Origineel Ebony niet reversible .
Laatste foto toont rechts de reversible kant . Midden en rechts is dus het afwijkende model .

20200905_153930.jpg 20200905_175449.jpg

Heerlijke kwaliteits outdoor jas die vaak voor een mooi tweedehands prijs te bemachtigen is .

Binnenkort even met Noorloos bellen ivm wat meer info .
 
F

frans81

Gast
15994014171562555002082695027764.jpg 15994014299252848102496282416640.jpg 15994014633317963229875975288346.jpg 15994014939941445892014344113694.jpg

Foto 3 en 4 tonen beide hetzelfde gedeelte . Foto 4 is echter de reversible .
 
F

frans81

Gast
ook wanneer de reversible kant zichtbaar is kun je de extra strook over de rits niet vast zetten met Velcro . Weer en wind kunnen dan bij de rits .

15994020196721283991056758414996.jpg
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag gebeld met Noorloos !
Na een korte inleiding stonden ze daar net zo versteld van wat ik beschreef . Vooral ook hun bedrijfsnaam in label ;) Er was namelijk maar 1 uitvoering Ebony die wel in een paar kleuren verkrijgbaar is . Beslist geen Reversible .

Ze vroeg mij foto's in te sturen van jas en labels .
Ook hun waren nu net zo nieuwsgierig :)

Hieronder een printscreen van mailbericht .

SmartSelect_20200907-151435_Outlook.jpg

Ik had dus gelijk voor wat betreft het een speciaal aangepaste versie ;)

Het bericht leide ertoe dat ik weer een vraag had :eek::lol:

Waarom is deze Custom / Aangepaste versie verstrekt !?

Als antwoord daarop

SmartSelect_20200907-181040_Outlook.jpg

Ze konden mij helaas niets meer vertellen omtrent wat de jas gekost heeft .
Waarschijnlijk waren ze bedoelt voor specifieke opdracht en zijn er ook niet zoveel van deze Snugpak Koudweerjassen .
Een Defensie opdracht uit huize Snugpak .

Die twee die ik heb zijn nog in topstaat .

De Large uitvoering die als XLarge valt behoud ik niet .
 

Ray

SHTF Expert
Een heel aparte vondst blijkt het dus.

Maar ik zie geen kleurverschil, of igg weinig tussen de binnen en de buitenkant. Wat mis ik hier? Waarom Reversible, wat is het nut?
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Een heel aparte vondst blijkt het dus.

Maar ik zie geen kleurverschil, of igg weinig tussen de binnen en de buitenkant. Wat mis ik hier? Waarom Reversible, wat is het nut?

Dit is toch echt wel kleurverschil .
Met velcro is aangepaste Ebony en Rechts originele .

Dit ( foto 2 ) is Ebony Nl Reversible buiten en binnenkant ( Reverse side )

20200906_161552.jpg20200907_131702.jpg

Het reversible zal wel omgeving of dag / Nacht gerelateerd zijn . Ik verwacht sowieso midden Oosten gerelateerde uitzending .
Zoals al vermeld ! Speciale opdracht vanuit defensie en maar beperkte verstrekking .
 

Ray

SHTF Expert
Ik zit te veel met een spionage film in m'n hoofd denk ik. Kaki en zwart dat verschilt nogal in de beschrijving van een persoon die gezocht word, lichtbruin dekt hier beide kanten.

Camouflage had ik nog niet aan gedacht, maar zo op de onderste foto (foto kleuren kunnen bedriegen) is het verschil geeneens zo groot. Toch de meest waarschijnlijke optie lijkt me.

Een vuile en een schone kant kan natuurlijk ook veel verschil maken bij zowel persoonsherkenning of camouflage. Jammer dat dat mooie contact er niet verder over wil uitweiden.
 
F

frans81

Gast
Ik zit te veel met een spionage film in m'n hoofd denk ik. Kaki en zwart dat verschilt nogal in de beschrijving van een persoon die gezocht word, lichtbruin dekt hier beide kanten.

Camouflage had ik nog niet aan gedacht, maar zo op de onderste foto (foto kleuren kunnen bedriegen) is het verschil geeneens zo groot. Toch de meest waarschijnlijke optie lijkt me.

Een vuile en een schone kant kan natuurlijk ook veel verschil maken bij zowel persoonsherkenning of camouflage. Jammer dat dat mooie contact er niet verder over wil uitweiden.

Foto's zijn idd niet helemaal eerlijk omtrent werkelijke kleur .
Belichting speelt belangrijke rol .

Oktober SC laat ik ze wel zien .
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Ray

SHTF Expert
De afwijkende omkeerbare Ebony jas is door een ruil in mijn bezit gekomen. Hij bleef eerst aan de kapstok hangen omdat het veel te warm buiten was om met zo'n ding rond te lopen.

Nu het wel wat kouder is, blijkt het een fenomenale jas! Licht, stil, geen schurende geluiden erg comfortabel en warm. Ook nog eens tot klein formaat op te proppen en met 840 gram is dat prima mee te slepen in een wandelrugzakje. Beetje regen is ook geen probleem als staat de jas niet als waterdicht te boek. Ik heb er ontzettend veel plezier van @frans81

Dit is echt de eerste gewatteerde jas die me echt bevalt, normaal zijn het lawaaiige dingen die je ook nog eens makkelijk stuk trekt aan struiken en takken. De braamstruiken mijdt ik wel, dat lijkt me wat teveel van het goede, ook oppassen bij het kampvuur voor spetters lijkt me.
Nu vandaag met een graad of drie, gaat de rits nog steeds open na een kilometer of twee, eronder heb ik slechts een t-shirt en behoorlijk dun sweaterachtig ding eronder aan. Het moet echt vriezen kennelijk voordat het helemaal dicht moet. Al een paar maal wezen wandelen met jas aan tussen bij 7 a 8 graden en dan kun je hem als mantel omslaan en vastmaken met het klittenband van de kraag, erg handig als ik het te warm heb.

Deze speciaal voor de commando's gemaakte koud weer jas is wat lichter en minder isolerend dan de originele Ebony van Snugpak die een comfort temperatuur heeft van -10. Gelukkig maar anders moest ik wachten op die ene winter per tien jaar waarbij het echt vriest.

:thnx:
 
F

frans81

Gast
De afwijkende omkeerbare Ebony jas is door een ruil in mijn bezit gekomen. Hij bleef eerst aan de kapstok hangen omdat het veel te warm buiten was om met zo'n ding rond te lopen.

Nu het wel wat kouder is, blijkt het een fenomenale jas! Licht, stil, geen schurende geluiden erg comfortabel en warm. Ook nog eens tot klein formaat op te proppen en met 840 gram is dat prima mee te slepen in een wandelrugzakje. Beetje regen is ook geen probleem als staat de jas niet als waterdicht te boek. Ik heb er ontzettend veel plezier van @frans81

Dit is echt de eerste gewatteerde jas die me echt bevalt, normaal zijn het lawaaiige dingen die je ook nog eens makkelijk stuk trekt aan struiken en takken. De braamstruiken mijdt ik wel, dat lijkt me wat teveel van het goede, ook oppassen bij het kampvuur voor spetters lijkt me.
Nu vandaag met een graad of drie, gaat de rits nog steeds open na een kilometer of twee, eronder heb ik slechts een t-shirt en behoorlijk dun sweaterachtig ding eronder aan. Het moet echt vriezen kennelijk voordat het helemaal dicht moet. Al een paar maal wezen wandelen met jas aan tussen bij 7 a 8 graden en dan kun je hem als mantel omslaan en vastmaken met het klittenband van de kraag, erg handig als ik het te warm heb.

Deze speciaal voor de commando's gemaakte koud weer jas is wat lichter en minder isolerend dan de originele Ebony van Snugpak die een comfort temperatuur heeft van -10. Gelukkig maar anders moest ik wachten op die ene winter per tien jaar waarbij het echt vriest.

:thnx:

Nog effe en ik krijg spijt van ruil en 1 verkoop :fluit:

:lol:

Geniet er van en wees er zuinig op ! Ik heb er geen meer :eek:
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
Bovenaan