• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Studentenkoeken

F

forumlid 1447

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Zit hier mijn dagelijkse zonden te eten en bedenk ineens , wat kunnen we hiervan eigenlijk hamsteren.
Mijn partner heeft vorige week de voorraad weer met 10 pakken aangevult.
Ik persoonlijk eet graag de MonarC studentenkoeken.
De partner de Petit Beurre ,van Lu. (Melle mopkes)
In een tas verkruimelen ze wel, maar in een mok met water ,goed te gebruiken.
Zijn er zo nog andere koeken, die jullie uit de supermarkt meebrengen,
Die een redelijk aantal kaloriën leveren, niet teveel toegevoegde suiker bevatten,
En een redelijke aanvulling zijn zonder zwaar op de maag te liggen.
Als ik namelijk 10 km of meer ga lopen, moet ik simpel, makkelijk verteerbaar, en niet te zoet eten.
En niets anders dan water.
De darmen worden anders nogal opstandig.
 

Ray

SHTF Expert
Tijdens de lange wandelingen heb ik hetzelfde, niet alles valt even lekker, door de hoge temperatuur van vandaag en gister al helemaal. Net terug van een wandeling van 17,3 km (gem. 6,3 km/h), langs een paar hunebedden. Nooit aan koeken gedacht, ik neig altijd naar de hartige hap en zweer bij deze blikjes 'tonijnsalade', deze met couscous en de Italiana (pasta) variant:
upload_2020-6-3_15-43-8.jpeg

De koeken zullen wel meer calorieën bevatten, zo'n blikje is maar 250 kCal ongeveer, maar ik moet toch een paar kilo kwijt... Van voeding met suiker ga ik heel hard lopen, een half uurtje en kak dan enorm in als ik niet acuut weer een suiker fix neem.
 
F

forumlid 1447

Gast
Caloriën is nog niet zo de gedachte, het zuur van alleen water, en geen maagvulling.
Als ik 16 koeken moet eten voor 500 caloriën ,dan weet je het is geen voedingsbom.
Maar ik vind wel dat als je ver moet/gaat lopen, dan kan je beter iets maagvriendelijks
Meenemen ,in plaats van een grote rol wc papier.
Als ik in de tuin bezig ben, is de pot geen probleem.
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik ben van de bruine boterham met kaas en een appeltje.
Of een broodtrommeltje vullen met blokjes kaas, tomaatjes, ei, restje quiche(en met dit weer een koelelement). Als ik aan koeken denk, denk ik vooral aan hartkeks(maar ik heb niet zoveel met zoete koeken)
 

Wopi

Elementary prepper
Ik eet als ik minder dan 15km loop thuis ga ik een klein stukje verder dan pak ik een komkommer mee en ga ik nog verder dan neem ik en boterham of 5 met spek mee.
 

Vempain

Prepper goeroe
Aangezien ik zelf een tarwe intolerantie hebt ben ik op zoek gegaan naar een goede vervanger van hartkecks of studentenkoeken en vind ik persoonlijk haverkoeken erg goed te doen voor een lange wandeling (en zijn deze makkelijk en goedkoop zelf te maken met wat basis ingrediënten.) Denk bijvoorbeeld ook aan noten en zaden.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Aangezien ik zelf een tarwe intolerantie hebt ben ik op zoek gegaan naar een goede vervanger van hartkecks of studentenkoeken en vind ik persoonlijk haverkoeken erg goed te doen voor een lange wandeling (en zijn deze makkelijk en goedkoop zelf te maken met wat basis ingrediënten.) Denk bijvoorbeeld ook aan noten en zaden.

Mss zijn havermoutpap pannekoeken mss wel wat? Je kan het maken met restjes rijstepap e.d.
 

Vempain

Prepper goeroe
Mss zijn havermoutpap pannekoeken mss wel wat? Je kan het maken met restjes rijstepap e.d.
dat is een goede tip en gaan we zeker uitproberen:) pannenkoeken zijn natuurlijk altijd handig ook tijdens de wandeling/kampeeruitjes omdat deze ook prima koud te eten zijn.
Hier hebben we eigenlijk nooit restjes omdat ik een afgepaste hoeveelheid kook of met de restjes weer gemakkelijk wat anders kan maken.
overgebleven rijstepap bijvoorbeeld gaat vaak met wat vanillepudding in de oven om een rijstvlaai te maken.
overgebleven rijst wordt al snel nasi of "Arepa di arros" (antiliaanse rijstpannenkoekjes) de volgende dag.:thumbsup:
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Ik/wij eten hier glutenvrij(ik weet dat het iets anders is dan tarwe-intollerantie)
Ik maak mijn pannenkoeken met half rijstmeel en half boekweitmeel(en ei en melk). Als je boekweit wel verdraagt is dat ook een optie. (alleen boekweit kan ook,maar dat valt zwaar op de maag,daarom de helft rijstmeel)
Dit zijn normale pannenkoeken, die goed als lunch mee naar school genomen werden door dochter, ze vielen niet uit elkaar zoals brood wel deed. Wat we ook wel deden, was pannenkoeken maken,beleggen, oprollen en invriezen. Zo was er altijd een meeneemlunch voorhanden.
 

Ray

SHTF Expert
@wiliam Nog steeds geen supermarkt koek ;), maar ik bedacht me vanmiddag tijdens een flinke wandeling dat cashew noten de maag kalmeren. Zelf eet ik daarvan nog wel eens een handje niet te lang voordat ik naar bed ga en itt veel ander voer, waar ik anders maagzuur van krijg.
 
Bovenaan