• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Subaru forester

mrsjones

Diehard Prepper
Ik moet weer naNL en denk er over een oude Subaru’s forester te kopen. Omdat ze een 2l engine hebben vallen ze mee kwa kosten . Dan zo Ik ook gelijk zon tent voor op het dak willen . Hoe makkelijk koop je zo dak tent ?
 

mrsjones

Diehard Prepper
Nou , nu ben Ik 9000km verder . Ik will van te voor via een vriend een Subaru Forester uit 1995 kopen . Ik weet niet hoe gangbaar die ten ten zijn in NL . Je zie je veel in Africa tijden safari. Tent is op de dak van de Auto en jij klein er in er uit via een ladder .
 
D

Deleted member 1696

Gast
Ze zijn er in geuren en kleuren, van heel duur, tot minder duur 2e hands.
Echt tent tot klapkoffer, met en zonder onderrok. .... best wel slimme systemen.
Ik vind het klimmen een bezwaar, met regen erop en erafklimmen, neeeee.......
Dan moet je al een ruime hebben.

Veel modellen zijn best wel zwaar, dat kan het rijden best beïnvloeden.
Het erop krijgen valt als je alleen bent vaak ook niet mee.

Ik heb er ook naar gekeken en besloten dat het niet mijn “tent” is.

Mijn advies ; huur er eerst eens ééntje om te kijken of het echt wat is.
De huurprijs is best wel redelijk tov de nieuwprijs.
 

mrsjones

Diehard Prepper
Ze zijn er in geuren en kleuren, van heel duur, tot minder duur 2e hands.
Echt tent tot klapkoffer, met en zonder onderrok. .... best wel slimme systemen.
Ik vind het klimmen een bezwaar, met regen erop en erafklimmen, neeeee.......
Dan moet je al een ruime hebben.

Veel modellen zijn best wel zwaar, dat kan het rijden best beïnvloeden.
Het erop krijgen valt als je alleen bent vaak ook niet mee.

Ik heb er ook naar gekeken en besloten dat het niet mijn “tent” is.

Mijn advies ; huur er eerst eens ééntje om te kijken of het echt wat is.
De huurprijs is best wel redelijk tov de nieuwprijs.
Great , dank je wel. Het lijk mij een prima manier om off road te kamperen, met mijn honden in de Auto. Ruim zat.
 

Jasje

Prepper goeroe
Ik moet weer naNL en denk er over een oude Subaru’s forester te kopen. Omdat ze een 2l engine hebben vallen ze mee kwa kosten . Dan zo Ik ook gelijk zon tent voor op het dak willen . Hoe makkelijk koop je zo dak tent ?
Een mooi startpunt om je te orienteren is daktent.nl. Je moet eerst keuzes maken, groot/klein, hardcover/dakzak, kwaliteit (lees verkrijgbaarheid uitbreiding en/of onderdelen.
Tweedehands is lastig omdat men vaak ouderdom en kampeerweken/gebieden niet vermeld. Altijd eerst kijken dus.
Daklast is geen punt. Nagenoeg alle auto's gaan tot 75kilo en sommige tot 100 en meer. Dit is in rijdende toestand. Uitgeklapt mag je het ruwweg x5 doen.
Advise: probeer een aluminium schuifladder te nemen in plaats van een telescoopladder. Die ziet wel misschien wel mooier uit maar als er (stuif-)zand tussenkomt is het snel gedaan met soepel schuiven.
Verder zorg dat je een geschikt imperial hebt. De zogenaamde drupelvorminge buizen zijn wel erodynamisch maar niet geschikt.
Een ventilerende extra mat wordt ook aangeraden. De harde versie welteverstaan.
Opzetten is in enkele minuten. Geen haringen etc. Net als een vouwwagen is nat inklappen ook een moment inlassen om bijtijds te laten drogen. Ik vindt het een mooie BOV uitbreiding.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
D

Deleted member 1696

Gast
Great , dank je wel. Het lijk mij een prima manier om off road te kamperen, met mijn honden in de Auto. Ruim zat.

Mijn honden zijn en worden zeker erg waaks als ze alleen in de auto zijn....... nu is dat niet erg want we zoeken altijd de ruimte op.
En ze meenemen het dak op... dan heb je weer een hele grote tent nodig.

En als je de zandpaden op gaat...... o_O met een forester weet ik het niet, maar een laro, of mitsu worden ze wel erg topzwaar bij de wat minder vlakke wegen.
Het kan maar tijdens het “greanlanen” heeft het niet mijn voorkeur.
Ik weet je ziet er hele volksstammen mee rijden, maar in hoeverre ze het echt leuk vinden langs bomen en door kuilen rijden vinden ?!?
Maar hier zijn de meningen over verdeeld.

Alvast veel fijne kilometers en een geweldige (ontdekkings) reis :thumbsup:
 

Scratch

Senior Prepper
Een daktent op de auto is niet altijd handig. Je auto wordt er wat onstabiel van (bij extreem terrein rijden) En met je tent uitgeklapt ben je niet mobiel meer (stel dat je snel weg wilt) Mijn idee is om een miltaire offroad aanhanger om te bouwen tot materiaal aanhanger met een box er op waar kook/camper spullen in kunnen en evt een bed. Ook zou ik graag een quad of motor er in willen kunnen vervoeren. Als er dan een keer geld over is zou er een dak tent op kunnen.

Aanhanger is er al, nu de verbouwing nog...
 

petroman

SHTF Expert
Ik vind het altijd mooie plaatjes maar wat nu in koude natte omgevingen ?

WANT_CONQ6.jpg


Grappig alibaba heeft ze ook al:
HTB1x6qmQpXXXXb8XVXX760XFXXX1.png
 
D

Deleted member 1696

Gast
Ik vind het altijd mooie plaatjes maar wat nu in koude natte omgevingen ?

WANT_CONQ6.jpg


Grappig alibaba heeft ze ook al:
HTB1x6qmQpXXXXb8XVXX760XFXXX1.png

Camperen valt en staat met het weer, ik heb altijd een meerder bouwzijlen mee die ik tussen de auto en tent kan spannen. Maar na één middag regen is de lol er in de regel al een beetje af. Zeker als je meerdere natte poolhonden hebt. Alles is in een record tijd klam, auto beslaat extreem....
Trouwens die honden maakt het nou net weer niets uit :lol:
Heb zelf al eens gedacht zelf een lichte offroad (achtig) compact caravan te bouwen. Maar niet met al die kastjes aan de buitenkant :rolleyes:

Als ik @mrsjones begrijp moet je het meer zien als : naar scandinavie gaan en “of the grid” ergens een paar dagen vertoeven. (? Dit is een aanname) :wave: dan is het natuurlijk een geweldige keuze! En tja zo een daktent is vaak wel een goede keuze voor als je trekt, maar even voor het ontbijt naar de bakker rijden zit er niet in.

Ook voor grote afstanden (route peage etc) kan je je tent op een parkeerplaats uitklappen en een tukkie doen, dat zie ik je met een sheltertje niet zo snel doen :hug:
 

Jasje

Prepper goeroe
Een daktentje kunt je afhankelijk van het type in 3 minuten losritsen, ladder pakken en uitklappen. Matras ligt er al in met evt. slaapzak en kussentje. Als je verder geen uitbouw etc. hebt en de luifels niet gebruikt zit alles er binnen 10 minuten of minder weer in en ben je rijklaar. Je hebt immers geen haringen, scheerlijnen, foedralen etc.
In de regel kies je om te blijven staan maar het is een misvatting dat je met een daktent niet snel weg kunt zijn. Hooguit de zooi om je heen van stoelen en ander materieel kost misschien wat tijd.
 

mrsjones

Diehard Prepper
Mijn honden zijn en worden zeker erg waaks als ze alleen in de auto zijn....... nu is dat niet erg want we zoeken altijd de ruimte op.
En ze meenemen het dak op... dan heb je weer een hele grote tent nodig.

En als je de zandpaden op gaat...... o_O met een forester weet ik het niet, maar een laro, of mitsu worden ze wel erg topzwaar bij de wat minder vlakke wegen.
Het kan maar tijdens het “greanlanen” heeft het niet mijn voorkeur.
Ik weet je ziet er hele volksstammen mee rijden, maar in hoeverre ze het echt leuk vinden langs bomen en door kuilen rijden vinden ?!?
Maar hier zijn de meningen over verdeeld.

Alvast veel fijne kilometers en een geweldige (ontdekkings) reis :thumbsup:
Mijn Honden zijn altijd vaaks, en hoe zwaar zon tent is valt best mee. En met gewoon wijn in de auto woord hij ook bodem zwaar . Dus met een subara forester 4 wheels drive kom je op dezelfde plek ,met of zonder tent, denk ik.well een zaag meenemen om evt lage takken weg te halen , als je onder een boom parkeer.
 

mrsjones

Diehard Prepper
Camperen valt en staat met het weer, ik heb altijd een meerder bouwzijlen mee die ik tussen de auto en tent kan spannen. Maar na één middag regen is de lol er in de regel al een beetje af. Zeker als je meerdere natte poolhonden hebt. Alles is in een record tijd klam, auto beslaat extreem....
Trouwens die honden maakt het nou net weer niets uit :lol:
Heb zelf al eens gedacht zelf een lichte offroad (achtig) compact caravan te bouwen. Maar niet met al die kastjes aan de buitenkant :rolleyes:

Als ik @mrsjones begrijp moet je het meer zien als : naar scandinavie gaan en “of the grid” ergens een paar dagen vertoeven. (? Dit is een aanname) :wave: dan is het natuurlijk een geweldige keuze! En tja zo een daktent is vaak wel een goede keuze voor als je trekt, maar even voor het ontbijt naar de bakker rijden zit er niet in.

Ook voor grote afstanden (route peage etc) kan je je tent op een parkeerplaats uitklappen en een tukkie doen, dat zie ik je met een sheltertje niet zo snel doen :hug:
Ja, ik houd van camperen, maar niet van camping . Dus middel of nowhere, of bij kennis in een veld, of gewoon ,met een fles in je hand, een boer vriendelijk vragen of je een nachtje maar slapen...lukt altijd.
 

mrsjones

Diehard Prepper
Nou, geen goede subaru gevonden, vriend van mij heeft nu een Honda cr- v gekocht. Ik houd van V8 en 4l engine... maar dat is onbetaalbaar in Nederland. Concessie doen is kut .
 
Bovenaan