• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Survival spullen in je portomonee

Prepfarmer

Senior Prepper
Beste preppers,

Ik zou graag in mijn portomonnee wat survival spullen stoppen just in case. Wat zouden jullie aanraden? Mn budget is zn 100-150 euro

Groeten
 

Robert

Diehard Prepper
Heuj Erwin, veel meer dan wat pleisters, alcohol doekjes of een creditcard size multitool of fresnel lens kun je er niet in kwijt. Sommigen doen er nog een memory stick bij. Kijk anders eens op youtube naar de "urban prepper".
 

zanzarra

Senior Prepper
ik heb wat visdraad en vishaakjes er in zitten verder plijsters, wondcompres, een handig blikopener met dunschiller en een creditcardsize vergrootglas en een papieren meetlintje van de ikea
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Voor 100/ 150 euro aan survival benodigdheden in je knip :confused:

Of ik moet nog veel leren of ik heb geen improvisatie Fantasie .

9.5 x 13.5 , en hoe dik kan die worden ;)

Je hebt mij van mijn kruk geduwd , ik sta perplex :lol:

In je toch wel klein te noemen Portemonee en dan ??? Erin . Stel je krijgt dat ding werkelijk met vernuftige zaken gevuld ter waarde van pl / min 125 euro ;)

Ik ben Reuze Nieuwschierig op dit moment wat er allemaal opgenoemd word ;)

Edit

Ik ga er vanuit dat je Cash geld niet meetelt!?
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

Carismo

Prepper goeroe
-Een tekenkaart (zit ook vergrootglas op en werkt beter dan zo'n fresnel ding)

- Wallet tool

- Ducttape

- Naaisetje

-dan ben je een 15 euro kwijt en de rest kan je in contanten in je portomonee steken. Als prepper is cash nog altijd king.
 

Prepfarmer

Senior Prepper
Zelf zat ik te denken aan het volgende
- vis gerij 4 haakjes 80 m vislijn
- bear gryllss survival card er zit mes ferro rod lampje en schroevendraaier op
- ductape
- paar pleisters
-gaasjes
-fresnel lens
- naald en draad
- los en papier geld
- middelbare school pas en bankpas
En verder heb ik natuurlijk altijd Mn edc bij bestaande uit:
-maglite
-iPhone 6s
- PME multitool
-Zakmes
 
F

frans81

Gast
Zelf zat ik te denken aan het volgende
- vis gerij 4 haakjes 80 m vislijn
- bear gryllss survival card er zit mes ferro rod lampje en schroevendraaier op
- ductape
- paar pleisters
-gaasjes
-fresnel lens
- naald en draad
- los en papier geld
- middelbare school pas en bankpas
En verder heb ik natuurlijk altijd Mn edc bij bestaande uit:
-maglite
-iPhone 6s
- PME multitool
-Zakmes

Oké in combo met een EDC dagelijks gedragen ziet het er natuurlijk anders uit ;)

Dan komen we tot ander resultaat:rolleyes:
 
  • Leuk
Waarderingen: Mayo

sittinduk

Elementary prepper
Kijk eerst naar wát je denkt nodig te hebben. Neem als voorbeeld de 5 of 10 C's. Kijk daarnaast op welk van deze C's je "zwak" bent en leg daar de focus op.
Zaken waar je uit zou kunnen kiezen zijn bijvoorbeeld:
- kleine ferrorod (zonder handvat)
- aluminiumfolie
- ducttape
- survivalcard
- visgerei
- naaigerei
- condoom
- vergrootglas/fresnellens
- alcohol doekjes
- scheermesje
- diepvrieszakje
Enzovoorts.
Heel vaak merk ik dat mensen niet (ver genoeg) terug gaan naar de basis en kijken naar hun sterke/zwakke punten en uitvindingsvermogen. Waarom zou je niet kunnen naaien met vislijn? Of waarom zou je geen ducttape gebruiken om wat lucifers naast mekaar te plakken?
Ik zie erg vaak pleisters voorbij komen, maar dat kan ook met die ducttape (en wat gaas).
100 tor 150 euro is een hoop geld, maar als je ergens wilt beginnen neem dat eerst een goeie portemonnee. En bedenk dat alles dat je in je hoofd hebt zitten, je niet (in je portemonnee) hoeft te stoppen.
 

Vempain

Prepper goeroe
Ik heb eigenlijk alleen maar wat pleisters, postzegels en deze multitoolkaart in m'n portomonee met pasjes zitten.
En gebruik het ook bijna niet aangezien ik ook al een nagelknipper met schaar en mesje aan m'n sleutelbos heb hangen.
Bij de messen die in een pasje verwerkt zitten en je door middel van vouwen in elkaar zet heb ik niet zo veel vertrouwen in omdat de meeste nogal wiebelig bij mij overkomen
image.jpeg image.jpeg
 

Prepfarmer

Senior Prepper
Zn plastic vouw mesje (in de vorm van een credit card) is illegaal in NL en je kit bouwen op je 10c’s is een goede. Wel dacht ik nog aan een paar tabletten om water te zuiveren en een 1L plastic zak
 

Niels

Mankinds only hope
Bij mij zit er naast geld en een bankpas ook mijn Europese zorgverzekeringskaart in, 2 condooms, ziekenhuispasje, en OV kaart, moet ik ooit ergens vast komen te zitten ofzo.
Ook bij voorkeur draag ik wel een x bedrag aan contant met me mee.
Van @Ray heb ik ook een bankpasmes gehad die ik altijd meedroeg, maar sinds een paar weken heb ik een nieuwe portomonee en zit die nog niet in, maar zal die er ook weer in doen.
Maar eigenlijk vind ik de portomonee niet echt de plek om van alles in rond te sjouwen.
 

Flos

SHTF Expert
Ik combineer mijn portemonnee en mijn telefoonhoes om spullen in kwijt te kunnen.
Creditcard multitool
Creditcard vergrootglas
Creditcard vouwmesje.
Creditcard creditcard.
En nog veel zooi. Liefst met twee nullen achteraan.
 

petroman

SHTF Expert
Ik twijfel toch sterk aan de realiteit om al die genoemde zaken IN je portemonnee te krijgen.
Tenzij die de afmeting heeft van een kleine rugzak.
Die creditcard dingen: leuk maar werken ze ook ? en dan bedoel ik niet de fles of blikopener.
Opvallend dat er geen dingen genoemt worden om vuur te maken: lucifers, aansteker.
Zo'n plastic loepje is leuk maar de meeste te klein of onscherp om vuur mee te krijgen.
 

De Bezorgde Burger

Prepper goeroe
@Erwin Vlaardingerbroek, ik ben wel benieuwd naar de motivatie waarom dat allemaal in de portemonnee zou moeten?

Ik heb juist mijn portemonnee geminimaliseerd naar 7cm x 5cm x 0,5cm (oftwel de afmeting van een paar pasjes op elkaar), zodat de broekzak lekker plat blijft. Daarnaast heb ik een aanzienlijke "survival pouch" van meer dan 1 liter inhoud, die ofwel aan de riem kan hangen, ofwel in een tas kan zitten die ik altijd onder handbereik houdt...

IMG_20190118_112635.jpg
 

Prepfarmer

Senior Prepper
@Erwin Vlaardingerbroek, ik ben wel benieuwd naar de motivatie waarom dat allemaal in de portemonnee zou moeten?

Ik heb juist mijn portemonnee geminimaliseerd naar 7cm x 5cm x 0,5cm (oftwel de afmeting van een paar pasjes op elkaar), zodat de broekzak lekker plat blijft. Daarnaast heb ik een aanzienlijke "survival pouch" van meer dan 1 liter inhoud, die ofwel aan de riem kan hangen, ofwel in een tas kan zitten die ik altijd onder handbereik houdt...

Bekijk bijlage 14534
Ik wil het graag in Mn portomonee doen want zn tasje aan je riem valt op (vooral bij mij op school) als je het allemaal in je portomonee doet val je niet op das de motivatie
 

Prepfarmer

Senior Prepper
Ik combineer mijn portemonnee en mijn telefoonhoes om spullen in kwijt te kunnen.
Creditcard multitool
Creditcard vergrootglas
Creditcard vouwmesje.
Creditcard creditcard.
En nog veel zooi. Liefst met twee nullen achteraan.

Creditcard vouwmesjes zijn illegaal in NL sterker nog al pakken ze je ermee krijg je een strafblad en boete van €300 of meer
 
Bovenaan