• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Dreutel

Prepper goeroe
Al heel lang vraag ik mij af waarom er geen biologische tabak op de markt is. Gewoon eerlijke tabak, zonder duistere toevoegingen als smaak-, geur- en verslavingsstoffen. In dit filmpje vond ik wat antwoorden: je mag in NL maximaal 100 m2 tabak verbouwen, en enkel voor eigen gebruik! Die bio-tabak zal zo dus nooit op de markt komen!
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Is er wel hoor...zonder toevoegingen...Mohawk en American Spirit tabak.
En de Greenco kruidenmix van Hazelblad, Papaya, Mint en Eucalyptus.

Handig molentje heeft hij!
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray

Harry Nack

Last (wo)man standing
De tabaksindustrie kun je beter de tabaksmaffia noemen.

Niet alleen zijn er aan de tabak talloze verslavingsmakende stoffen en katalysatoren toegevoegd zodat de stoffen sneller in het lichaam worden opgenomen, ze onderhouden daarnaast ook een programma om nieuwe rokers verslaafd te maken. De nieuwe markt ligt momenteel in Afrika.

Daarnaast zitten er anti-hoest middelen in, want zou jij onbewerkte tabak roken dan liggen je longen regelmatig naast je bed.

Verder zit de lobby van deze industrie vuistdiep verankerd in politiek, medische wereld en het zakenleven. Maffia dus.

Dit in gedachten houden met de wens je eigen tabak te kweken.

Ik leef in een streek waar volop tabak werd geteeld tot en met de Franco periode. Het klimaat is er dus goed voor en zo ook de grond. En nu is het kweken op grote schaal VERBODEN.

Rara hoe kan dat, waarom zou dit zijn en wie zitten hierachter ....... :oops:
 
D

Deleted member 1696

Gast
Mijn (schoon) opa verbouwde zelf op zijn volkstuintje tabak.
Ook in mijn tuin is het geprobeerd, alleen de slakken waren het er niet mee eens :wave:
Zo ook wel eens een paar wietplantjes, is het bijna oogsttijd.....zijn de slakken je weer voor.
Och, je bent lekker bezig zal ik maar denken.

Nu hoeft het roken voor mij niet meer, maar het is wel leuk “het zelf kweken”.

Ennuh Nedelanders denken dat overal een regeltje voor is, als je niemand ermee lastig valt kan je en mag je best wel een hoop :hug:
 

Ray

SHTF Expert
Pueblo sjag, American Spirit, Mowhawk en uiteraard de meeste sigaren zijn van ongesausde tabak. Ik zeg ongesausd ipv onbewerkt omdat 'rookbare' tabak een fermentatie proces dient te ondergaan voordat je het kunt roken.

Na dat fermentatie proces wordt voor normale sjag en sigaretten de tabak verder bewerkt en vele stoffen toegevoegd om het effect te beïnvloeden. De snelheid van opname van de nicotine wordt bespoedigt en de 16 andere verslavende stoffen optimaal gebruikt (kijk eens naar MAOI's).

Men focust zich op de nicotine terwijl dat de minst schadelijke stof is in een sigaret. Al decennia horen we dat nicotine gelijk is aan roken en alle slechte eigenschappen van een barbecue inhaleren wordt toegeschreven aan nicotine. Dat is uiteraard onjuist. Elke slechte, smeulende verbranding produceert massa's kankerverwekkende stoffen, ook het kampvuurtje op een SC en een avondje aan de verkeerde kant zitten herinnert je daar 's ochtends weer aan.

Het spul wat de tabaksindustrie heeft gecreëerd is afzichtelijk en waard om tegen te procederen zoals nu gebeurt. Pure tabak roken is echter ook nog steeds gewoon je smoel in een barbecue duwen en slecht verbrande rookgassen inhaleren. Dat is het probleem met roken, niet zozeer nicotine.

(Nicotine is bv. niet kankerverwekkend en komt zelfs in alle planten voor van de nachtschade familie. Tomaten, aardappels met schil, paprika, aubergine, etc. Het is minder schadelijk dan de consumptie van cafeïne en ook niet het probleem, dat is alleen de methode van inname door middels van roken.)
 

LoneDrone

Senior Prepper
Het spul wat de tabaksindustrie heeft gecreëerd is afzichtelijk en waard om tegen te procederen zoals nu gebeurt. Pure tabak roken is echter ook nog steeds gewoon je smoel in een barbecue duwen en slecht verbrande rookgassen inhaleren. Dat is het probleem met roken, niet zozeer nicotine.

(Nicotine is bv. niet kankerverwekkend en komt zelfs in alle planten voor van de nachtschade familie. Tomaten, aardappels met schil, paprika, aubergine, etc. Het is minder schadelijk dan de consumptie van cafeïne en ook niet het probleem, dat is alleen de methode van inname door middels van roken.)

Ga ff wijsneuzen hoor :)

Ben het met je eens dat nicotine in de volksmond deels ten onrechtte als de grote boosdoener in sigaretten wordt gezien, de hexamine, tolueen en andere bagger die je via de rook inhaleert zijn veel schadelijker. Maar nicotine is vrij naar spul. Het is een neurotoxine, en werd zelfs gebruikt als insecticide maar is (voor zover ik weet) verboden wegens te gevaarlijk.... Zo is "thee" gezet van shag een hele goede tegen bladluizen op je groentes, als moet je na het gebruik wel ff wachten met je groentes eten.
Ook voor mensen is het een redelijk giftige stof, al bouw je als roker een redelijke toleratie op.

Maar is er wel een verband aangetoond tussen nicotine en kanker: nicotine heeft een remmende invloed op de apoptose, een proces waarin ontspoorde cellen worden vernietigd. Normaal worden dergelijke cellen veelal door het lichaam zelf al opgeruimd, nicotine remt dit proces en geeft de cellen die ontsporen door de invloed van de andere troep uit een sigaret meer kans om zich tot een tumor te ontwikkelen.
 
Bovenaan