• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

tarp en miskito net combie aanpak.

miss-elliot

Survivor
Hallo

ik vraag mij af hoe het het beste een tarp en muskito net opzet?
Een tarp opzetten is het probleem niet.
Maar als je een tarp opzet met alle zijden aan de grond getimmerd met haringen, heb je binnen in de tarp geen mogelijkheden om een muskito tent op te hangen (lussen)
Of er staat een stok/paal in de weg
Het liefst zou ik 1 of ander manier 1 muskito net willen fixen dat gewoon voor de deuropening zit.
Of in iedergeval 1 net waar je met zijn 2en onder kan slapen.

is dit uberhaupt mogelijk?
anders moet er toch maar voor een tent gekozen worden...
 

Carismo

Prepper goeroe
Laatst bewerkt:
er zijn verschillende manieren

ofwel met een balletje of een ronde steen langs de binnenkant een lusje spannen om je net aan te hangen maar ik zou meer kieren voor een balletje met een touwtje aan langs de binnenkant en afbinden langs de buitenkant.

Beetje zoals dit systeem maar dan hoger en zo dat je aan de elastiek, touwtje of keyring langs de binnenkant je net kan ophangen. met dit systeem kan je tevens een iets grotere leefruimte door de buitenlijnen naar boven of naar buiten te trekken (met wandelstokken)



tarp en steenanker.jpg


tarpelastiekjes.(tevens ideaal voor je tarp aan de grond te ankeren bij windvlagen om druk van je tarp ogen en lussen te nemen)

silverline-elastische-zeildoek-koorden-10-stuks-17.jpg


je kan ook zelf een monkeyfist maken van paracord met hetzelfde systeem ( net aan de keyring)

shopping
 

Larik

Diehard Prepper
Als je een standaard tarp opstelling hebt, kan je aan de open zijden een muskietennet naaien.
Wel wat minder handige ingang maar dan kan je bv in het midden van het muskietennet een opening met een rits of klittenband maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: J.J

miss-elliot

Survivor
er zijn verschillende manieren

ofwel met een balletje of een ronde steen langs de binnenkant een lusje spannen om je net aan te hangen maar ik zou meer kieren voor een balletje met een touwtje aan langs de binnenkant en afbinden langs de buitenkant.

Beetje zoals dit systeem maar dan hoger en zo dat je aan de elastiek, touwtje of keyring langs de binnenkant je net kan ophangen. met dit systeem kan je tevens een iets grotere leefruimte door de buitenlijnen naar boven of naar buiten te trekken (met wandelstokken)



Bekijk bijlage 13592


tarpelastiekjes.(tevens ideaal voor je tarp aan de grond te ankeren bij windvlagen om druk van je tarp ogen en lussen te nemen)

silverline-elastische-zeildoek-koorden-10-stuks-17.jpg


je kan ook zelf een monkeyfist maken van paracord met hetzelfde systeem ( net aan de keyring)

shopping

ik heb dit trucje eerder gezien maar is dit niet funnest voor het tarp?
Een tarp trek je nogal strak aan om geflapper te voorkomen, met zo' n balletje erin en het dan afbind en dan strak gaat zetten leek mij altijd wat ongezond voor de tarp (?)
 

Carismo

Prepper goeroe
ik heb dit trucje eerder gezien maar is dit niet funnest voor het tarp?
Een tarp trek je nogal strak aan om geflapper te voorkomen, met zo' n balletje erin en het dan afbind en dan strak gaat zetten leek mij altijd wat ongezond voor de tarp (?)

hangt van de kwaliteit van je tarp af, en idd het straktrekken heeft er ook mee te maken, daarom ik ook die elastieken aanraadde als ankerpunten..
 

Carismo

Prepper goeroe
Ik ben bij het nalezen over deze zin met het vette woordje gesruikeld..

Hallo


Maar als je een tarp opzet met alle zijden aan de grond getimmerd met haringen, heb je binnen in de tarp geen mogelijkheden om een muskito tent op te hangen (lussen)
Of er staat een stok/paal in de weg

is dit uberhaupt mogelijk?
anders moet er toch maar voor een tent gekozen worden...

Als je alle zijdes aan de grond vastmaakt heb je toch geen ingang meer? :rolleyes:

als je deze als tent opzet heb je toch een paal of ridgeline nodig? om de bovenkant op te tillen?
 
F

frans81

Gast
Idd er zijn een soort Hangmatten met Tarp erboven en zelfs rondom een muskietennet . Het model heeft zich al dik bewezen in oa Vietnam oorlog . De M1965 Hammock .
Ridgeline er boven en je kunt het ook gewoon op de grond gebruiken . Eventueel extra Tarp er overheen voor wat meer beschut zitten / liggen .
Er zijn inmiddels al andere fabrikanten die een gelijkend model hebben tegen een ?? Prijs .

Ik heb nog een gloednieuwe en die behoud ik deze keer .


20170827_125823.jpg 20170827_125803.jpg 20170827_125836.jpg
 

DO-it

Diehard Prepper
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar wat je wilt doen met een tarp boven een muskitonet. Wellicht zijn er namelijk andere opties?
 

Carismo

Prepper goeroe
Ik ben zelf meer fan van een moduleer systeem dat je kan aanpassen, dus tarp los van dat anti muskietending

Als je dingen gaat vastnaaien aan een tarp maak je gaatjes en als je tarp dan geen ripstop is... meer funest voor je tarp dan een balletje met een touwtje als je deze op spanning zet...

Een nog andere mogelijkheid is een klein muskietententje voor 1 persoon waarover je een tarp, poncho of gewoon als het goed weer is open kan gebruiken.
musquito-muskieten-tent-nl-leger-klamboetent_1968_0.jpg


Ik gebruik deze zelf op sc's (als ik niet aan het hangmatten ben) er past een bedchair in (karperbed) . Ik heb deze zelf ook al eens op een bed in een motel gezet waar er geen airco en geen muggenhor aanwezig was.

Op te zetten met bijgeleverde flexpoles maar ook te gebruiken met enkele hangpunten aan bv een ridgeline.
 
Bovenaan