• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

The Bug out bike project

OscarMike

Prepper
Hallo weer allemaal. nau zeg het is me gelukt! de bug out bike is bijna klaar. ik heb en tijd geleden gesproken over en bug out bike die ik aan het bouwen was en hij is nu rijklaar. ik werk in en kleine fietsen winkel en deze fiets was geinsperierd door mijn baas die en diehard prepper is. zijn droom al jaren is om en bugout bike te maken. vooral voor de urban environment. ik kreeg dus en fiets frame en en opdracht om het te bouwen. de fiets moest stevig genoeg zijn om best well wat spullen te dragen maar ook makkelijk om te rijden.
De bouw project begon met en santos frame. hij is tweede hands zandstraalde en mat zwart gespoten. daar bij vond ik en koga miyata voor vork die passte. nieuwe lagers besteld en bam ik had mijn begin. we hadden ook en 14 speed rohloff naaf bij geschaft ook gebruikt maar in prima werkende orde. ik wau deze gebruiken want het is en hele gesloote systeem die gewoon door de modder en water kan zonder vies van binnen te worden. best well en dure optie maar ik wauw de beste onderdelen gebruiken. de willen zijn allebei nieuw. we hebben velgen, speciale zwartte spaken en continental banden gekocht. ik heb gekozen voor de continental banden want ik heb de nobby nic probeert maar die vond ik niet geschikt voor de urban enviroment. de continentals kan nog offroad als je moet maar ze zijn veel beter on road dan de nobbys. in de voor wiel zit en dynamo. ik moet nog voor verlichting zoeken want ik will eigenlijk dat de dynamo gebruik kan maken van usb aansluiting maar ik ben nog opzoek naar de beste solution. nau met de rohloff naav kan je best well vooruit maar je moet ook soms stoppen. wegens de naaf achter zit er gewoone remmen achter met remblokjes maar voor heb ik gekozen voor schijf rem met en 180mm schijf. dit zorgt voor moeiteloos betrouwbaar remmen in alle soort weer en toestanden (nat, droog, sneeuw etc).
voor op de fiets heb ik gekozen voor en voor rack dat je makkelijk je bob kan plaatsen. en achter mogelijkheid van en quick release achter tas. ik heb geen photo van de tas op dit moment maar die kan zo aan en af geleien. midden in de frame kan ook en extra tas maar die moet ik nog bestellen. En fiets gereedschap tas komt achter de sadle voor basic fiets onderhoud. En nog en tas achter de stuurpen. word dan 4 tassen waar je alles kwijt kan plus je BOB voor op en je ben klaar om naar je BOL te fietsen.
mijn baas will dat ik meer van deze fietsen gaa bouwen en verkopen als side project. ik ben helemaal verlieft op deze fiets en wou hem zelf koopen maar mijn baas zij nee. ik moet hem door verkopen dus hij is te koop. als je interesse heb in deze of in en custom bug out bike die wij voor u kan bouwen stuur maar en private message. ik hoor graag van je
wat denk je ervan. heb ik iets belangrijk gemist. of zijn er dinges die ik anders zau kunnen doen. laat me well weeten.
ook sorry voor de vreselijke Nederlands. ik ben Engels talig maar ik doe mijn best :)
 

Bijlagen

  • Bugbike2.jpg
    Bugbike2.jpg
    72.6 KB · Weergaven: 113
  • bugbike1.jpg
    bugbike1.jpg
    66.7 KB · Weergaven: 111
  • Bugbike4.jpg
    Bugbike4.jpg
    79.7 KB · Weergaven: 108
  • Bugbike3.jpg
    Bugbike3.jpg
    70.1 KB · Weergaven: 99
F

Floesh

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Nice!
Nog wat suggesties;
Wellicht toch spatborden er op zetten om niet onnodig nat te worden op natte wegen
Een reparatie kit onder het zadel
Een waterfles houder binnen het frame om gehydrateerd te blijven tijdens de inspanning
Een telefoon/navigatiehouder op het stuur
Een houder op het stuur voor een flashlight om ver te kunnen schijnen en te verblinden

Zie hier ook een mooie fiets ter inspiratie https://www.preppers-shelter.nl/forum/posts/67455/

PS. klasse dat je zo goed bezig bent Nederlands te leren, het is geen gemakkelijke taal
 

Tanfana

Mankinds only hope
Admin
Het voorwiel kiep als de fiets stil staat. Als er ook nog tassen achterop zitten, blijft de fiets dan staan? Maak anders een standaard op het voorwiel.

De fiets ziet er strak uit. Je hebt goede onderdelen gekozen. Ik ben benieuwd wat er op het wereldfietsforum over gezegt wordt.
 

sterredag

Prepper goeroe
Dubbele standaard? IPV een enkele?
Verder denk ik bij een BOBike Ook aan de mogelijkheid om wat meer mee te kunnen nemen. Dus makkelijk een fietskar erachter te bevestigen met wat meer laadruimte dan de standaard:

20140707_194144.jpg
 

OscarMike

Prepper
bedankt voor u reacties! ik denk dat en extra standaard op de voor wiel en héle goed idee is. hij zau inderdaad wel omvallen als je spullen ook achter op zet denk ik. verlichting heb ik ook aan gedacht. ik ben op zoek naar en goede oplossing voor usb aansluiting die niet te groot word. als ik met de dynamo usb kan oplaadden dan kan er ook en goede flashlight er op gezet en ook alle telefoon of gps opladen. ik had al gedacht voor en water fles op de voor vork. binnen de frame wil ik zo'n driehoek fiets tas hangen voor meer spullen der in. onder de sadel op de zadel pen komt en gereedschap tas voor fiets onderhoud. ik heb all de bouten en moeren veranderd tot twee maaten zo dat er zo weinig gereedschap mee moet.
en fiets kar. nee. dat will ik niet. ik weet dat zomige mensen en fiets kar wel nodig vind maar ik denk dat het alleen je langsaamer maakt. en dan word het ook moeilijker om door de bos of duinen te fietsen. deze fiets is om je snell naar je bugout location te fietsen. je zau well meschien zo'n fiets drager met een wiel achter maar ik wil niks met twee wielen achter treken.
nog en paar dingen over naa te denken dus.
 

zonnebrood

Mankinds only hope
Erg mooie fiets en die rohloff naaf is omnomnom. Die staat nog op het verlanglijstje hier maar eerst wat andere zaken :)

Je zou eens kunnen kijken naar een Hebie stuurstabilisator dan slaat je vork ook niet dubbel bij zware belasting :)
 
Bovenaan