• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Tiplijst kids prep-cadeaus

ReadyMom

Prepper goeroe
Naar aanleiding van een vraag van @Niels in de chat, leek het me wel een idee om een topic te openen waar we de tips verzamelen voor prep-gerelateerde cadeaus voor kids. zeker met de sint en kerst weer voor de deur.

Er kwamen al wat ideetjes langs, zoals;
* speeltentje
* kids campingstoeltje
* (plaatjes)boeken Nederlandse natuur
* slaapzak
* rugzak
* Wildo kampeersetje (eetgerei)
* vishengel-spelletje

vul maar aan
 

Loreen

Last (wo)man standing
Zaklamp
Fluitje
Loep
Firesteel
Afhankelijk van leeftijd zakmes

Bij mij hebben de kids naast hun Bob ook een heuptas met daarin een eigen waterfilter, nooddeken, zakmes, zaklamp, fluitje, aansteker, firesteel, en uhm weet zo gauw ff niet wat nog meer
 

mathsay

Prepper
Laatst bewerkt:
- waterfilter (sawyer mini kan je in verschillende kleuren krijgen)
- paracord armband
- handschoenwarmers
- powerbank
 

Stuudje

SHTF Expert
Moderator
Camo kleding natuurlijk, voelen ze zich echt soldaat.
walkie-talkie(s)

Voor je het weet lopen ze er zo bij.

DJ2IHiBXcAA7kHO.jpg
 

Niels

Mankinds only hope
Leuk topic :). Thanks @ReadyMom .
Mijn kleine nichtje word bijna 3, en daarvoor zoek ik een cadeau.
Een zakmes of firesteel kan ze nog niet mee uit de voeten, misschien een jaar later.
Het hoeft ook niet uber prep te zijn, zo'n speeltentje vind ik al heel leuk :).
 

ReadyMom

Prepper goeroe
Geen probleem @Niels , vond het wel een hele goeie, ook voor wat ik voor mijn eigen kleine (nu 2jarige)man zou kunnen kopen voor feestdagen en verjaardagen. En met ons zijn er vast wel meer (nieuwe) leden die hier inspiratie vanaf kunnen halen.
 

Loreen

Last (wo)man standing
De spelletjes die ik >>hier<< omschreef zijn ook ideaal voor in de BOB voor kids:
upload_2016-12-13_11-24-8-png.4846


Paracord-armband werd al genoemd, tijdens de trektocht hadden wij juist losse paracord mee zodat de kids als ze zich verveelden zelf armbanden konden knopen.

Daarnaast hebben de kids aan hun BOB ook van die waterspeelballetjes hangen, kosten en wegen bijna niets, toch erg leuk om mee te spelen voor ze:
images


Verder natuurlijk een schepnet, én leuk om mee te spelen, én kan zelfs nog nuttig zijn om dingen mee te vangen.

Wat ook leuk is voor de kids is een eigen RVS mok, kan natuurlijk gewoon uit gedronken worden, maar kan ook op bijv een houtkachel gebruikt worden om een lekker soepje of chocomel in op te warmen:
rvs-mok-bfe.png


Oh en glow in the darksticks! Geloof dat dat bij alle kids wel een grote hit is ;) En naast leuk ook erg nuttig in het donker bij stroomuitval/kamperen/bug out/what ever

Hier mijn mormels met hun BOB, aan de linkerBOB zie je (rechts) de balletjes hangen, de groene vlek rechtsonder (naast het matje) de rechterBOB is het schepnet:



attachment.php
 
J

J.J

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb als kleine jongen ook met een loep gespeeld, ook mee genomen naar de boerderij waar de kinderen vaak speelden op de stropakken, gelukkig was ik alleen, een grote kapschuur met veel stropakken is totaal af gebrand, zonder kinderen er in.
Dus misschien toch leeftijd gebonden.
 

Lai

Prepper goeroe
Gezien de feestdagen, sinterklaas en kerst, er weer aan komen dacht ik ik schop hem weer even omhoog.

Gezien bij de scoutshop, vast ook wel elders te krijgen;)

De geheimcode pen voor geheime berichtjes.
Code Peer (morse code set werkt met licht en geluid)

Telescopische/uitschuifbare kampvuurvork of vork of lepel
Spork (ook mini maat)

Knutsel pakketjes:
Solar toys
Bouwpakketten
Mini pioneer sets,
EHBO setje (al is het maar om te oefenen om pleisters te plakken en verbandje aan te leggen)

Boeken:
Oerkoken
Lekker koken met kids
Van bijenflat tot vogelvilla (over bouwers in de dierenwereld)
Knutselen met hout
Grappig houtsnijwerk
Houtsnijden
50 grappige spellen voor onderweg
50 toffe ideeën voor regenachtige dagen
50 verbluffende proefjes om zelf te doen
 
Bovenaan