• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Tomtom GO 6000 Navigatie met Lifetime Updates

F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoals al eerder vermeld heb ik bij de kringloop voor 3 euro een mooie Tomtom Go 6000 ( 6001 ) gescoord .

Al vlug bleek dat de applicatie versie uit 27-5-2016 was en kaart versie Benelux with Buildings uit 07-2016 .

Twijfel, twijfel omtrent het kunnen gebruikmaken van de gratis Lifetime update optie ;)

Eerst heb ik op de phone de Tomtom Mydrive app geinstaleerd . Eenmaal voltooid heb ik een route ingepland en via de phone verzonden naar de Go 6000 .Meteen een geluidje uit de Nav en route stond erin . Dit werkt dus feilloos.

Vandaag ben ik aan de slag gegaan met het updaten van de GO 6000 .

Dit doormiddel van het eerst installeren van MyDrive connect op de Pc .
Dat was nog een heel gedoe met dat trage ding :lol:

Uiteindelijk gelukt en de TomTom verbonden met de Computer en met MyDrive Connect .

Ik kwam in het menu apparaat toevoegen en kreeg melding dat deze Go 6000 geregistreerd was onder ander emailadres :(
Maar geen probleem ..Ik kon via nieuw email adres dit apparaat toch toevoegen . Wel werd vermeld dat men dan het oorspronkelijk geregistreerde niet meer kon benutten ;)

Na dat voltooit te hebben ging ik naar het update menu . Hierin moest ik eerst ( zie foto 1 volgende reactie ) de Nav updaten naar Nav4 .
Vandaar naar de rest . Wat nog een heel gedoe was omdat MyDrive connect niet wou laden .
Programma compleet verwijderd en weer opnieuw gedownload .

De kleine updates uitgevoerd en als laatste een kaart update naar de Europ Central 1035.9662 uitvoering . Voorheen Europe Benelux Buildings 07-2016.

Alles werkt nu en het is up to date en gratis gekregen .
Binnenkort even een 16 Gig SD kaartje halen en meest uitgebreide kaart erop .

Dan een nieuwe accu monteren ( zie filmpje YouTube middels link ) en de juiste originele Houder met kabels ( gelukkig niet meer duur ).

Uiteindelijk voor 60 euro ( na aankoop SD en houder met kabels ) en beetje werk een zeer mooie goedwerkende Tomtom GO 6000 ( 6001 ) 4FL60 .

Eerste serie foto's van vóór de update .



20191011_172059.jpg 20191011_233830.jpg 20191011_233846.jpg 20191011_235742.jpg 20191011_234013.jpg
 

Ray

SHTF Expert
@frans81 Zoek goede uit welke micro SD erin moet. Ik heb een hoop gedoe gehad met die van m'n pa en dat is zo'n zelfde model.

Volgens TomTom zelve (ja, zelfs de service lui gecontacteerd) kon het ding tot 32Gb aan. Nou, mooi niet dus. :mad:

Dat zou liggen aan het merk van het micro SD kaartje volgens TomTom, terwijl ik gewoon zowel een Sandisk als Samsung 32 Gb had om mee te klooien. Ook een 16Gb geprobeerd, werd ook niet herkend. TomTom wilde graag dat ik zo'n veel te dure bij hun kocht. Formatteren via de PC of via het apparaat zelve, 't maakte allemaal niets uit.

Uiteindelijk een gewone 8Gb micro SD erin en hehe, eindelijk snapte het ding dat hij extra opslag had. :)
 
F

frans81

Gast
@frans81 Zoek goede uit welke micro SD erin moet. Ik heb een hoop gedoe gehad met die van m'n pa en dat is zo'n zelfde model.

Volgens TomTom zelve (ja, zelfs de service lui gecontacteerd) kon het ding tot 32Gb aan. Nou, mooi niet dus. :mad:

Dat zou liggen aan het merk van het micro SD kaartje volgens TomTom, terwijl ik gewoon zowel een Sandisk als Samsung 32 Gb had om mee te klooien. Ook een 16Gb geprobeerd, werd ook niet herkend. TomTom wilde graag dat ik zo'n veel te dure bij hun kocht. Formatteren via de PC of via het apparaat zelve, 't maakte allemaal niets uit.

Uiteindelijk een gewone 8Gb micro SD erin en hehe, eindelijk snapte het ding dat hij extra opslag had. :)

Ik heb natuurlijk al wel gegoogeld hè :lol:
Mij derhalve ook al ingelezen op de grote van het ? merk wordende SD kaartje.
Het word een 8 GB en daar kan ik de hele 6326 MB Europa plus gebouwen v10.35 kaart op .
Gelukkig zijn ook de merk kaartjes goedkoper geworden .
Ben al blij dat de kaarten gratis zijn :thnx: TomTom .
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Even via de link een beetje uitleg omtrent een mogelijke verwarring gerelateerd aan het type 6000 en 6100 .
Op de Computer en ingelogd in TomTom Myride geeft ie 6000 aan .
Maar via de interne opslag van apparaat 6100 .

De door mij in bezit zijnde is dus het vernieuwde type met Lifetime updates . Ook het flitsers update gedeelte is gratis .

Heeft ook geen bleutooth module maar ingebouwde Sim die zonder verdere kosten communiceert met netwerk en Myride op de phone .

Zie software Nav, Kaart en GO 6100 vermelding 2016 op bijgevoegde foto van vóór de door mij gevoerde nieuw systeem update .

Edit

Ik kon op mijn Tomtom de in dit model toegevoegde " Rijd naar werk " knop niet vinden . Dus twijfel omtrent waarom niet aanwezig ;)

Wat blijkt is dat ik door updaten geen werkplek in het systeem had staan .
Zodoende even in het systeem menu gedoken en idd kon ik een werk adres instellen en opslaan .

Tata het knopje zit er nu ( foto 3

20191011_233846.jpg20191011_235742.jpg20191013_214525.jpg

https://nl.hardware.info/artikel/6473/tomtom-go-6100-review-beste-navigatiesysteem-verder-verbeterd
 

Ray

SHTF Expert
Nou @frans81 toen ik een 8Gb micro sd nodig had moest ik nog flink googlen om er eentje te vinden. Veel aanbieders beginnen tegenwoordig pas bij 16Gb. :lol:

Maar mooi ding hoor! 'k Ben ook nog steeds jaloers op m'n pa met z'n dure TomTom. Zelf heb ik een Grundig M5 van drie tientjes nieuw, ook met gratis kaarten, al begrijp ik nu prima waarom dat ding maar drie tientjes kostte. :rolleyes: En verkijk je niet op het merk Grundig, dat bestaat al lang niet meer en wordt erop geplakt voor de oude lullen, die dat nog herkennen van vroeger. ;)
 
F

frans81

Gast
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou @frans81 toen ik een 8Gb micro sd nodig had moest ik nog flink googlen om er eentje te vinden. Veel aanbieders beginnen tegenwoordig pas bij 16Gb. :lol:

Maar mooi ding hoor! 'k Ben ook nog steeds jaloers op m'n pa met z'n dure TomTom. Zelf heb ik een Grundig M5 van drie tientjes nieuw, ook met gratis kaarten, al begrijp ik nu prima waarom dat ding maar drie tientjes kostte. :rolleyes: En verkijk je niet op het merk Grundig, dat bestaat al lang niet meer en wordt erop geplakt voor de oude lullen, die dat nog herkennen van vroeger. ;)

Moeilijk 8 Gig micro ?
Eerste keer al dit via googel ruime keuze ;) Bol.com link met 8 gig's

https://www.bol.com/nl/l/8-gb-micro-sd-kaarten/N/20965+21301/
 
  • Leuk
Waarderingen: Ray
Bovenaan