• Welkom op ons forum. Gasten hebben beperkt toegang tot ons forum. Meld je daarom aan voor een account. Registreren kost slechts een minuutje van je tijd.

Toyota FT-4X conceptcar (veel gadgets als tip)

D

Deleted member 101

Gast
Een leuk ontwerp, maar deze komt niet in productie, maar wij zien er toch veel mooie tips in voorbijkomen.



http://blog.toyota.nl/updates/toyota-ft-4x-is-te-leuk-om-in-productie-te-nemen-video/

Maar ik zou kiezen voor een voor een minder opvallende BOV (Bug Out Verhicle).

Aan welke voorwaarden een BOV moet voldoen kun je zelf opzoeken.
https://www.google.nl/search?source...l5.0.0.6.339321...........0.TB6Eo_SZbCM#spf=1


Dus een goede en sterke 4x4 Zoals de Toyota landcruiser of de Suzuki Vitara. En de 4x4 's die je in Afrika ziet rondrijden zijn vaak geschikt voor het echte werk.

Dit soort crossover's zoals in het filmpje zijn meer voor gemakken zoals de hogere instap en beter overzicht in het verkeer (hogere zit) ook wel handig als je ouder wordt.

Maar dit soort crossovers zal ik niet kopen als BOV omdat de echte 4x4 aandrijving niet geschikt is voor ruw terrein. De steekassen zijn erg dun en zijn niet opgewassen tegen de dagelijkse offroad activiteiten die eventueel nodig zijn bij een vlucht.
De steekassen zullen snel knappen. Deze crossovers zijn meer om een klein stukje zand of sneeuw te overbruggen.

Maar zoals gezegd er zitten leuke ideeën in, die we kunnen gebruiken in onze eigen BOV.
 

Flos

SHTF Expert
Ik ben nog nooit een voorstander geweest van zo een voertuigen. Ik noem ze fantasie voertuigen. Te veel opties er aan dan al dan niet snel stuk kunnen gaan.
 

Ray

SHTF Expert
Niet naar aanleiding van deze BOV specifiek, maar in het algemeen:

Die hard 4x4's zijn het beste in echt ruw terrein, maar waar vind je dat? Heel Europa is vergeven van verharde wegen, onverharde wegen en landbouwpaadjes, meer dan 90% van het oppervlakte bevind zich binnen 1 km van een weg die je met heel veel auto's kunt bereiken. Leg een kettingzaag achterin, want omgevallen/gehakte bomen zullen eerder tot de obstakels horen.

Voor de gemiddelde prepper zal het veel belangrijker zijn of zijn gezin erin past en hoe zuinig een voertuig is dan of hij tegen een 60% helling kan rijden, of door kolkende rivieren. Tegelijkertijd, als ik miljonair was, zou ik ze graag testen. ;) (Daarom nog steeds deze op het lijstje, de Marauder: )
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
Inderdaad "de 4x4 's die je in Afrika ziet rondrijden zijn vaak geschikt voor het echte werk".
En als we dan toch mogen kiezen, dan lijkt mij dit wel iets.
Mooi compact en oerdegelijk, prima tegen bumperklevers (toren draaien), heeft geen kettingzaag nodig, en eet Marouders.
Een Eland 90 Mk7, met (hoezo gadgets) een 90 mm kanon en twee 7.62-mm machinegeweren;)
En, opvallen is vast geen probleem hiermee ...

OK, is misschien wat extreem, maar stel je eens voor om hiermee de boodschappen te gaan doen en zo:D

LC14_r0017_01.jpg
 

Arie

Diehard Prepper
Ik vind het best een gaaf ding die toyota.
Doet me denken aan de FJ cruiser.
Als ze de aandrijflijn het zelfde zouden houden is het wel degelijk een offroader.
 

Ray

SHTF Expert
Inderdaad "de 4x4 's die je in Afrika ziet rondrijden zijn vaak geschikt voor het echte werk".
En als we dan toch mogen kiezen, dan lijkt mij dit wel iets.
Mooi compact en oerdegelijk, prima tegen bumperklevers (toren draaien), heeft geen kettingzaag nodig, en eet Marouders.
Een Eland 90 Mk7, met (hoezo gadgets) een 90 mm kanon en twee 7.62-mm machinegeweren;)
En, opvallen is vast geen probleem hiermee ...

OK, is misschien wat extreem, maar stel je eens voor om hiermee de boodschappen te gaan doen en zo:D

LC14_r0017_01.jpg
Dat kanon kan ik niet tegenop met die Marauder. :lol:
 
V

Verwijderd lid 423

Gast
Dat kanon kan ik niet tegenop met die Marauder. :lol:
@Ray Hmmm, ik ben daar niet zo zeker van. Het schijnt dat die Eland een extreme poging was om een zo groot mogelijk kanon op een zo klein mogelijk chassis te zetten. Afvuren van het kanon in een ongunstige positie kon betekenen dat die wagen kantelde:rolleyes:. Maar ik vind het gewoonweg heerlijk grotesk om te zien, dat ding. Non-conformistisch, prachtig gewoon.

Maar ik heb sowieso een aparte smaak denk ik. Neem nu zo'n oude DAF YA 126. Een rijcomfort van niets en dubbel clutchen bij gebrek aan een gesynchroniseerde versnellingsbak, maar ik vind dat ding gewoon mooi en vermoed dat die blijft gaan waar een andere kar al snel afhaakt. Behalve jouw Marauder dan.
1952-daf-ya-126-radio-102.jpg
 
Bovenaan